Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 11:55

Op pinterest lekker aan t zoeken naar van alles en nog wat en nu kwam ik een super leuk bed tegen wat gemaakt is van pallets.

Wie heeft er zo’n bed en hoe zal het liggen omdat je de bekende lattenbodem dan mist? Merk je veel verschil?

Bedoeling is om m natuurlijk zelf te maken maar dat puntje hierboven zet me eerst aan t denken

Afbeelding

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:59

nou, het word daaronder heeeeel stoffig. Lastig schoon te houden dus.

Verder staat het wel leuk. Je kan ook je lattenbodem nog op de pallets leggen, dat slaapt beter.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:01

Weet dat het in Amerika/Australie heel normaal is om zonder lattenbodem te slapen. Moet zeggen dat ik het vreselijk vond met zon plank onder me, was blij toen mijn eigen bed aan kwam 8-)

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:07

Ik heb lang als bedbodem zo'n plank met gaten gehad. Ik vind het helemaal niks.

Lynnepinny

Berichten: 2706
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:08

Ik vind dat er altijd zo leuk uitzien! M'n vriend wil het ook voor zijn kamer :7
Ik denk niet dat je een lattenbodem erg gaat missen, tenzij je natuurlijk lichamelijke problemen oid hebt. Ik slaap ook wel eens met een matrasje op de vloer, en heb nooit last als ik dan wakker wordt. Misschien dat eerst een aantal nachten proberen om te zien of het wat is?

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:22

Goeie boxspring/binnenveringsmatras er op leggen (zoals op de foto ook gedaan is), dan heb je geen lattenbodem nodig.

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:24

Mijn advies niet doen!!

Mijn vriend heeft het gehad op zijn kamer, en ja het is super mooi, maar :

1. Je matras blijft aan het verschuiven,
2. Schoonmaken er onder is een ramp,
3. Het is een grote troepvanger
4. Als er iets tussen valt, je telefoon ofzo, kan je letterlijk het hele bed uit elkaar halen om het terug te vinden.

Bij ons heeft het enkel 1 jaar voor irritatie gezorgd. Ondanks dat het echt mooi is. Maar praktisch. Nee. Absoluut niet. Durf eigenlijk wel zeker te zeggen, dat je er spijt van krijgt!

Edit: het licht ook enorm hard.. ongeacht wat voor een matras je gebruikt!
Laatst bijgewerkt door HaKuNaMaTa op 20-06-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:25

Ik heb een tijdje op een luchtbed geslapen dat op pallets lag. Was prima te doen, maar een luchtbed is geen permanent iets natuurlijk haha.
Denk dat als je een goede matras hebt dat het geen probleem moet zijn. Wel de pallets goed schuren, anders word je wakker met splinters :+

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:29

Wij hebben zoiets als logeerbed. Bij snurksessies van mijn man kruip ik er zelf ook wel eens op, maar dus nooit weken lang. We hebben idd wel goede matrassen er op gelegd en het slaapt echt prima.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:32

Ziet er leuk uit op de foto, met de lampjes enzo.
Maar denk dat je in praktijk de lampjes nooit aan hebt, je er amper onder kunt poetsen en ik zou er waarschijnlijk 100x tegenaan lopen omdat ie zo ver uitsteekt :P

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:40

Ik heb een palletbed!

Ikzelf vind het geweldig! Staat bij mij in de hoek dus het schuift niet, ja er kan wel is wat tussen vallen dat is vervelend maar ja... eigen schuld.
Ik weet niet of het hard ligt met elk matras, ik slaap zelf het liefste op een kneiter hard matras omdat ik anders last krijg van mn rug (niet logisch maar oke)

Kan wel n x een foto maken als je wil?

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:41

Ik heb het ook. Staat erg leuk vind ik persoonlijk, had er ook lampjes aan maar die had ik inderdaad weinig aan. Het ligt wel harder als een gemiddelde lattenbodem maar of dat lekker ligt is persoonlijk. Ik slaap er net zo goed op als een normaal bed. Het feit dat het moeilijk schoonmaken is vind ik wel meevallen.
Ik til het matras gewoon op en stofzuig eronder eens in zoveel tijd. Op de foto zie ik dat je twee lagen hebt, ik heb er 1 gebruikt, maar het zal denk ik wel ongeveer het zelfde zijn.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:06

Lampjes is idd leuk maar zal je waarschijnlijk niet aan hebben dus zal ik ook niet nemen.

Als jullie een foto willen posten, super!

Geloof idd dat het een stofnest eronder kan worden. Hoe maken jullie dat schoon?

Hij zal in de hoek komen dus verschuiven zal wel mee vallen hoop ik

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Bed van pallets maken? Ervaring en gebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:06

Ik wilde dat eerst ook maken. Had de pallets al uitgezocht. Maar zoals gezegd het is lastig schoonhouden eronder. Dus uiteindelijk heb ik een bed gemaakt van steigerhout. Ik had verkeerd gemeten en er past dus geen lattenbodem in :') dus die heb ik ook zelf gemaakt. De plankjes verschuiven soms wel dus ik moet ze nog met lint aan elkaar maken.

Overigens denk ik niet dat je een lattenbodem mist. Tenzij je een dun matras hebt.