Paypal browser updaten, echt bericht of pinching ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Paypal browser updaten, echt bericht of pinching ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 19:24

Ik kreeg gisteren een mailtje van PayPal dat ik mijn browser moet updaten. Maar hoe weet ik nu of dit mailtje echt van PayPal komt ? Hebben jullie die berichtje ook gehad ?

Dees

Re: Paypal browser updaten, echt bericht of pinching ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:26

Gewoon weggooien en niets mee doen.

Is 99 van de 100x foute boel. En als deze dan toevallig wel echt is, merk je dat vanzelf wel eens een keer als je Paypal weer gaat gebruiken en kun je het dan alsnog wel doen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 19:30

Het ziet er anders best echt uit :o :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:36

Vaak zie je het goed aan het adres waar de mail vanaf gestuurd is.

Zou je toch je browser willen updaten, doe dat dan via je browser zelf en nooit via een link in een email.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:36

Paypal gaat jou niet vertellen dat je je Browser moet uitdaten, dat kunnen zij niet uitlezen. Paypal is een losse website waar jij op inlogt, daar ga jij zelf naar toe. Dat is niet eens mogelijk om vanaf extern uit te lezen.

Weggooien dus.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 19:38

E-mail is van payPal@paypal.com

En dit is de mail, met netjes mijn naam erboven :

De webbrowser die u op dit moment gebruikt, voldoet niet aan onze beveiligingsnormen en wordt niet meer ondersteund. Gelukkig is bijwerken zo gebeurd.

Meer informatie

Om te voldoen aan de nieuwe PCI Data Security Standard (PCI-DSS), die geldt voor alle websites die betalingsgegevens opslaan, stopt PayPal met het ondersteunen van verouderde webbrowsers.

Tijdens deze omschakeling blijven uw persoonlijke financiële gegevens veilig; het enige wat u hoeft te doen is uw browser bijwerken op elk apparaat waarmee u na 30 juni gebruik wilt maken van PayPal.com. Bijwerken is heel gemakkelijk; volg de eenvoudige stappen hieronder.

Uw webbrowsers bijwerken:

Stap 1: Kijk welke browser u gebruikt voor PayPal.com op uw computer, tablet of mobiele telefoon.

Stap 2: Bevestig de aanbeveling voor het desktopbesturingssysteem en de browsers die u moet bijwerken.

Stap 3: Open de gekozen webbrowser en volg de aanwijzingen om deze bij te werken.

Herhaal de bovenstaande stappen voor alle apparaten en webbrowsers die u gebruikt voor PayPal.com.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:40

Hoe vaak wil je horen van ons dat het wel of niet optioneel is?

Wil je je browser bijwerken? Helemaal prima! Ga naar de website van je Browser en doe het daar.

Man man man. Dit is dus waarom mensen ook op Marktplaats nog steeds opgelicht worden.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 19:42

Ik wil jullie alleen alle info geven, dat is alles ..... Voorlopig doe ik helemaal niets met het mailtje, dus bedankt voor de tips.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:43

Ik had m ook, ga er niets mee doen en heb m verwijderd.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:45

Het schiet niet op dingen door te posten die niet geverifieerd daadwerkelijk door een bedrijf verzonden zijn. Dat is informatie waar niemand wat mee op schiet en mocht het foute boel zijn geef je nu dus informatie door waar mensen wellicht alsnog in trappen.

Nogmaals: Je browser updaten doe je gewoon op de website van de desbetreffende browser.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:52

Die stap 2 is natuurlijk doelloos gezever in de ruimte. Stel dat je niet zo goed bent in taal, dan snap je daar toch niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:56

Als een willekeurig persoon op straat je aanspreekt en zegt dat je je bank gegevens moet updaten en dat dat ter plaatse wel even bij hem kan, als je je pasje én pincode even geeft.....doe je dat dan? :+
Zie dit mailtje als een willekeurig persoon op straat.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:13

Mailtje zit inmiddels al in de prullenbak.
Maar nogmaals ik ging twijfelen omdat het helemaal echt uitziet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 01:09

Courses schreef:
Paypal gaat jou niet vertellen dat je je Browser moet uitdaten, dat kunnen zij niet uitlezen. Paypal is een losse website waar jij op inlogt, daar ga jij zelf naar toe. Dat is niet eens mogelijk om vanaf extern uit te lezen.

Weggooien dus.

Zo'n beetje iedere website kan uitlezen met welke browser, versie en besturingssysteem je een site bezoekt, en vaak nog wel meer dan dat ook.

Deze mail is overigens echt, heb 'm ook gekregen op een emailadres wat alleen bij PayPal bekend is. Het heeft te maken met de TLS-instellingen van je browser, ze stoppen binnenkort met TLS 1.1 en ouder. Als je op de link in de mail klikt, krijg je meer informatie te zien met onder meer instructies over hoe je de verschillende browsers bij kunt werken.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:25

Exitium schreef:
Courses schreef:

Weggooien dus.

Zo'n beetje iedere website kan uitlezen met welke browser, versie en besturingssysteem je een site bezoekt, en vaak nog wel meer dan dat ook.

Deze mail is overigens echt, heb 'm ook gekregen op een emailadres wat alleen bij PayPal bekend is. Het heeft te maken met de TLS-instellingen van je browser, ze stoppen binnenkort met TLS 1.1 en ouder. Als je op de link in de mail klikt, krijg je meer informatie te zien met onder meer instructies over hoe je de verschillende browsers bij kunt werken.

De website kan misschien wel uitlezen, maar zonder dat jij ingelogt bent op een website hebben ze geen contact/aanknopingpunt om te mailen daarvoor. Dus dan zouden ze enkel wanneer jij inlogt via die specifieke browser dat kunnen uitlezen, kunnen linken aan jou account om daar vervolgens een mail voor te sturen. Dát is haast niet mogelijk door de privacy wetgeving. Ik gok dat ze iedereen gewoon wat gestuurd hebben, al heb ik er zelf niks over gehad *\o/*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:15

Keet schreef:
Vaak zie je het goed aan het adres waar de mail vanaf gestuurd is.

Via programmatuur kun je elk wenselijk mailadres als afzender opgeven ;-)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:28

Vaak kun je in de headers dan nog wel het echte adres terugvinden, en anders is de beveiliging zo ruk dat je er ook geen gebruik van moet willen maken :P

In dit geval was wel vrij duidelijk dat het geen spam was overigens:
- Aanhef met je echte naam, spammers weten die meestal niet
- Geen Google Translate vertaling, maar gewon een nette mail in het Nederlands
- Link die erin staat wijst naar https://www.paypal.com/us/smarthelp/art ... er-faq3893 als je er over hovert, naar PayPal zelf dus

En zoals gezegd, ik gebruik voor Paypal een emailadres wat nergens anders gebruikt wordt, en de mail kwam keurig op dat adres binnen. :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 14:47

Dus de mail was toch echt ?!?!