Op dit moment is er niets met de trap gedaan. Hij is in dezelfde staat zoals hij bij oplevering van het huis is afgeleverd. Witgelakt hout. Er zitten nu best wat beschadigingen op. We willen de trap dus graag bekleden, maar hoe?
Zelf dacht ik aan vinyl, maar de stoffeerder vind vinyl niet de mooiste optie voor een trap. Hij zegt zelf voor tapijt te gaan, maar dit vind ik echt niet mooi.
Ons huis is industrieel en strak ingericht. Op de begane grond ligt een lichtgrijze pvc vloer met donkere accenten. De bovenverdiepingen zijn bekleed met een laminaat-achtig vinyl. Niet alleen het vinden van een passend materiaal, maar ook het vinden van een passende kleur is lastig.
Vriendlief denkt zelf aan het bekleden met zwart pvc, maar ik vind zwart zo zwart en ben erg bang dat het heel heftig wordt. In beide vloeren (zie hieronder) zit een grijstint, wellicht dat we daar iets mee kunnen. Maar welk materiaal?

Verder hebben wij totaal geen beeld van wat er kan, wat er mogelijk is. De stoffeerder komt hoe dan ook binnenkort langs, maar ben erg benieuwd of jullie ideeën of voorbeelden hebben.