Gladde trap..-> Stroeve traplak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Gladde trap..-> Stroeve traplak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 11:31

Ik kan er nog weinig over vinden.
We zijn de trap aan het verven. Eerste laag sigma s2u satin zit erop. Wordt al lekker wit en..glad..

Dat we de trap niet zo willen laten is duidelijk.. maar wat?
-Halve maantjes vonden we lelijk, plus dat de hond op de buitenste puntjes van de trap loopt en dan alsnog op de gladde trapdelen buiten de halve maantjes zijn pootjes plaatst.
- anti slip tape?
- rubberen anti slip trapneuzen?
- anti slip lak?

Ik las over anti slip lak al dat dat best grof kan aanvoelen en daardoor sokken stuk maakt.
Verder valt er nog weinig over te vinden en die van sigma is geloof ik redelijk recent pas op de markt.

Iemand tips voor een bepaalde strip voor op de treden? Of is er wel ervaring met de traplak met korreltjes?

kraakte

Re: Gladde trap..-> Stroeve traplak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:35

Oeh ik lees even mee. Hier moet de trap ook nog worden geverfd en zit met t zelfde, halve maantjes vinden we lelijk.
Strips erop willen we ook liever niet dus kwamen ook uit bij die trappenlak.
Ben benieuwd naar mensen met ervaringen! Loop altijd op sokken eigenlijk dus dan is t wel fijn als die heel blijven.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:19

Wij vonden net als jij halve maantjes niet mooi, dus dat viel af. Ingefreeste harde rubbers viel ook af, dat doet pijn als je er met blote voeten over loopt en vonden we er wat ouderwets uit zien. Bekleden leek ons ook niets met een open trap.

Wij hebben gekozen voor anti slip rubbertape, rubberen strips die geplakt zijn. Zit er nu een jaar op en blijft netjes zitten. Ik zou alleen niet weer voor witte kiezen, die vergelen iets en je ziet er echt ieder stofje op. Geen glijpartijen gehad op de trap, en ook de kat kan er goed mee overweg. Je kunt een sample bestellen met alle beschikbare kleuren en zo kiezen wat goed bij je interieur en trap past, ideal!

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:23

Heb je een foto van hoe dat bij jullie uitziet?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:39

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:06

Dit is onze trap. Witte strips op een witte trap, dus ze vallen niet erg op. Afbeelding

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:09

Ik lees ook even mee, zelfde issue hier.

Ziet er mooi uit Flippertje, waar hebben jullie dat besteld? :)

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:15

MarrieLeen schreef:
Ziet er mooi uit Flippertje, waar hebben jullie dat besteld? :)

Dankje! Komt van antisliprubbertape.com. We hebben nu net een nieuwe trap van de tweede verdieping naar het dak, daar gaan we dezelfde strips plakken.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:17

hallo,

hier hebben we innd traplak.
sokken gaan niet kapot, ik vind het nog wel ietwat aan de gladde kant.
maar nog nooit uitgegleden, kids ook niet (om die reden dan haha)

en tip indd.. doe geen wit. ik wordt er gek van. altijd maar boenen.
zelf zit ik er dus aan te denken om er inderdaad iets overheen te plakken

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:21

Dit is mijn trap, beige/lichtbruine strips in een creme trap gefreesd.
Afbeelding

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:04

Wij hebben 2 glad gelakte trappen. Wit, want eerder lila en grijs en ook daar zag je ieder stofje op.
Wíj lopen in huis altijd op sokken en zolang je normaal loopt, lig je niet onderaan de trap

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 16:12

Flippertje schreef:
Wij vonden net als jij halve maantjes niet mooi, dus dat viel af. Ingefreeste harde rubbers viel ook af, dat doet pijn als je er met blote voeten over loopt en vonden we er wat ouderwets uit zien. Bekleden leek ons ook niets met een open trap.

Wij hebben gekozen voor anti slip rubbertape, rubberen strips die geplakt zijn. Zit er nu een jaar op en blijft netjes zitten. Ik zou alleen niet weer voor witte kiezen, die vergelen iets en je ziet er echt ieder stofje op. Geen glijpartijen gehad op de trap, en ook de kat kan er goed mee overweg. Je kunt een sample bestellen met alle beschikbare kleuren en zo kiezen wat goed bij je interieur en trap past, ideal!

Heb je een linkje van welke jij precies hebt en een foto? :o

Er bestaan enorm veel strips, ben net bij de bouwmarkt geweest en echt die korrel-antisliptape gaat m echt niet worden, zie het al voor me met onze langharige katten.. en het is enorm hard en schurend.

Ik ga de treden met sigma stroeve traplak doen, de pot verf morgen binnen.

En dan bijv extra rubberen rand of strips lijkt me een goed idee voor als we het na de traplak alsnog extra safe willen maken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 16:14

Mooi zowel van flippertje als Liselot.

Liselot was het erin frezen niet een enorm werk?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:33

Hannanas schreef:
Mooi zowel van flippertje als Liselot.

Liselot was het erin frezen niet een enorm werk?

Is een mannetje van hun misschien een keer een uurtje mee bezig geweest. Materiaal, werkuren en voorrijkosten waren samen rond de €225 geloof ik

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:54

Je kan ook heel goed zelf antisliplak maken. Ik heb voorheen veel gezeild, met name wedstrijden in houten boten. Dan wil je ook fatsoenlijke antislip op de bodem zodat je niet de hele boot doorschuift.

Wij mengen dan altijd fijn zilverzand door de lak heen en brengen het dan met een roller op, hoe groffer je zand, hoe groffer je antislip. Over het algemeen is fijn zilverzand voldoende.

Wij zeilden in de zomer ook vaak met blote voeten en dat deed geen zeer, heb ook nooit gehad dat het werkelijk schuurt. Ook veel op blote knieen in de boot zitten, nou als het dan te grof is dan laat je dat echt wel.

aangezien het zand echt in de lak zit en er een laklaagje om de zandkorrels heen zit kan je het ook goed schoonmaken en blijft er weinig aan hangen. En je ziet het nauwelijks, vooral niet als je de hele traptrede ermee doet.

Zand kan je door je laatste laag verf mengen of door blanke lak en die er als laatste laag opzetten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:12

Ik heb matte lak van perfection gebruikt. En die is eigenlijk helemaal niet glad. Hond gaat er zonder problemen op en af en ik heb ook nog geen enkele keer geslipt, ook op sokken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 13:18

We gaan dit weekend de sigma traplak op de treden smeren, wordt vervolgd!

Enne heb wat proef stukjes rubber tape binnen maar eigenlijk vind ik dat rubber best glad, met ribbeltjes. Ipv stroef rubber met ribbels.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:28

En ik maar denken: wat is nu tra-plak?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 14:18

Plak kunnen we wel gebruiken :j :j :')

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:38

Wij hebben een half jaar geleden de trap gelakt met traplak. Lekker stroef, geen kapotte sokken en met zijn grijze kleur niet erg besmettelijk voor vlekken.
Wij hebben de gehele trap gedaan dus ook de leuning, dat zouden we de volgende x niet meer doen want voelt een beetje raar aan.

Dat zilverzand is ook een goed idee. Komt toch op het zelfde neer en bespaart je veel geld.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:12

Wij hebben de anti slip lak van sigma op de trap en die is helemaal niet grof. Stroef genoeg voor grip op sokken maar het zal echt nooit je sokken stukmaken. Het oppervlak wordt zeker geen schuurpapier, gewoon glad maar dan stroef.

De middenbalk zou ik zeker hoogglans doen omdat je daar toch wel veel met je vingers aanzit en dat blijft er een stuk netter uitzien.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:41

Zouden jullie foto's willen delen van de trap? Wij zijn met onze nog op te leveren nieuwbouwwoning ook aan het kijken wat we willen gaan doen en ik ben heel benieuwd hoe de Sigma en zilverzand trap er uit zien..