Een jaar geleden een eigen huis gekocht, waar ik nog flink plannen mee heb. Spaargeld is dus voornamelijk daarvoor bestemd.
Daarbij heb ik natuurlijk een eigen auto, inmiddels 10 jaar oud en 178.000km op de teller. Waar ik 'm twee jaar geleden met 125 op de teller kocht... Autsch... Het is ook nog eens een benzine auto... Waarom? Op het moment dat ik de auto kocht waren mijn woon-werk kilometers niet voldoende voor een diesel en tevens mijn baangarantie minimaal. Ik was uitzendkracht. Dat ben ik nog steeds, maar op dit moment heb ik wel een baan waar ze mij mogelijk vast willen aannemen. (dit was vanaf het begin de intentie, maar het bedrijf werkt daarin samen met Randstad)
Helaas maak ik op dit moment nog steeds aardig wat kilometers. Mijn werk zit op 35km afstand (enkele reis) en ik probeer zoveel mogelijk op de terugweg naar mijn paard te gaan. Doe ik dat niet, komt er nog 2 x 20km bij. Nu vind ik dat op zich niet zo'n probleem...
Maar veel kilometers betekenen dito slijtage... En slijtage betekent kosten...
Ik ben heel blij met mijn auto en hij heeft me nog geen enkel probleem opgeleverd. Glansrijk door de keuring, dus ik ben meer dan tevreden. Maar je weet het nooit met auto's. En mocht ik een andere auto moeten kopen om wat voor reden dan ook (de huidige moet dan wel echt total loss zijn hoor), dan weet je niet wat je koopt. Aangezien ik echt wel tweedehands moet kopen

Anyway, hierdoor ben ik me aan het oriënteren op leaseauto's. Ik betaal liever wat meer per maand, dan dat ik een enorme aanslag op mijn spaargeld moet plegen op den duur

Maar het bedrijf waar ik voor werk (erg groot bedrijf) heeft maar weinig medewerkers met een leaseauto.
Wat voor gevolgen heeft dit voor mij? Ben ik dan automatisch aangewezen op private lease?
Als het bedrijf inderdaad geen leaseplan heeft, wat kan ik dan voorstellen tijdens onderhandelingen?
Wie o wie kan mij hierover informeren?
