Scooter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 19:57

Als je een btc zoekt kun je ook kijken naar een santini capri. Zijn er ook in mat.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:20

Ts ik weet niet wat je budget is. Maar als een nieuwe Vespa te duur is zou ik persoonlijk liever voor een nieuwe piagio zip of fly gaan. Komen van dezelfde leverancier maar zijn een stuk goedkoper. Tweedehands moet je echt geluk mee hebben. En tweedehands met een perfecte onderhoudshistorie en bonnen zijn er maar weinig.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:21

Mn man heeft meerdere yahama jog r gehad ik zelf ook 1 altijd heel tevreden over geweest weinig onderhoud en allebei een keer een sym mio fijne scooter om te rijden maar is 4takt en dat start in de winter minder soepel dan 2takt dat was de jog r al vroor het was starten en wegrijden en met de mio toch minder en zowel mn man zn en mijnen stonden altijd binnen heb altijd snor modellen gehad mn man ook zijn nu beide over naar elektrische fiets

Sweetgirl1
Berichten: 4557
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:24

K heb sinds een jaar mijn scooter rijbewijs en heb een Yamaha aerox en ik tank 1x in de 2 weken voor 8 euro. Hij rijdt enorm zuinig en is een fijne scooter

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:13

Sweetgirl1 schreef:
K heb sinds een jaar mijn scooter rijbewijs en heb een Yamaha aerox en ik tank 1x in de 2 weken voor 8 euro. Hij rijdt enorm zuinig en is een fijne scooter

Dat zegt mij dat er ongeveer 5 liter in je tank gaat, maar meer niet :) Als je erbij zet hoeveel km je in die 2 weken rijdt dan kunnen we berekenen hoe zuinig die daadwerkelijk is!
Mijn chinees is naar mijn idee ook redelijk zuinig, die rijdt gemiddeld 1 op 36. Maar die zou ik om de hiervoor genoemde redenen eerder in het topic alsnog niet aanraden. Mijne rijdt heel prettig, maar is nog geen 10 jaar oud (wat al zeldzaam schijnt te zijn voor een chinees) en is momenteel bijna versleten tot aan total loss. Het gaat mij oprecht verbazen als hij de 10 jaar gaat halen, met een beter merk heb je dat naar mijn idee niet? Of je moet er heel lomp mee om gaan ofzo :+

Maar wat is eigenlijk een leeftijd voor een scooter, wanneer is die (te) oud? de enige brommers die ik als referentie heb zijn zundapps van mijn vader en mijn oom, die brommers zijn ouder als ik en die rijden nog :') die zijn iets 35/40 jaar oud ofzo

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 21:54

Telpeva schreef:
Maar wat is eigenlijk een leeftijd voor een scooter, wanneer is die (te) oud? de enige brommers die ik als referentie heb zijn zundapps van mijn vader en mijn oom, die brommers zijn ouder als ik en die rijden nog :') die zijn iets 35/40 jaar oud ofzo


Ik heb geen idee wanneer een scooter te oud is. M'n ouders hebben inderdaad ook een hele oude brommer, een Tomos. Weet niet hoe oud ie precies is haha maar hij rijdt gewoon nog. Zo zie je maar dat je wel geluk kan hebben met bepaalde brommers/scooters. :)

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 21:56

Morgen ga ik naar een scooterzaak, Polderscooter. Dat zit dicht bij mij in de buurt. Zijn er goede ervaringen over Polderscooter? Ik ga kijken naar een Piaggio Zip. Vind het toch fijner om een nieuwe scooter te kopen want heb dan ook garantie etc en vind het model eigenlijk ook heel leuk. Dus ik ben benieuwd morgen!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:16

Ik ken niet hele goede verhalen over polderscooter persoonlijk

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:26

Afgelopen zaterdag bij Polderscooter geweest. Alleen was alles uitverkocht (ook de Piaggio zip waar we voor kwamen kijken) en ze hadden alleen nog btc scooters, waar we niet naar op zoek zijn. Dus dat was wel even jammer. Ik vraag me alleen af of je er met zn 2en op kan rijden, de man daar zei dat dat misschien nog wel een probleempje kon zijn.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:36

lees mijn post eerder ;)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:36

Je zou eens bij Pels scooters kunnen informeren of zij wat voor je hebben staan. Zijn vriendelijke en behulpzame mensen.

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 21:08

Cinnepin schreef:
lees mijn post eerder ;)


Oh ja dankjewel! Had inderdaad wel gelezen dat jij en je vriend er allebei op konden rijden maar had niet goed begrepen dat jullie er ook samen op rijden ;)

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:14

Jahoor we zitten er geregeld samen op :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:08

Wij wilden een scooter en hebben toen alleen een beetje naar model en prijs gekeken en een Chinese besteld. In het begin ging het aardig en reed mn man van huis naar werk. Al snel begonnen de problemen en wilden we praten over de garantie, maar was de firma ontzettend klantonvriendelijk. Moet even nakijken, maar heeft iets van La Souris meen ik.

We gaan hem verkopen als opknapper. Staat nu al even stil onder afdak, maar genoeg mensen die het vast leuk vinden om er nog aan te sleutelen. We twijfelen nog of we naar een andere scooter gaan kijken, een gewone brommer of niks.

Onze zoon is 21 en heeft al va zijn 17e rijbewijs, maar ik vond scooter rijbewijs ook duur. Niet om wat je krijgt, maar omdat het vaak voor zo een korte periode nuttig is. Alle jaren dat ze fietsen, wordt er naast 1 verkeersexamen op school, amper naar het gedrag in het verkeer gekeken. Als je 16 bent en wil brommen, kun je dan les nemen en examen doen, maar wie zich daarna nog aan houdt?? Va hun 17 kunnen ze al auto examen doen en mogen ze ook brommer rijden. imo heb je dan vanuit de positie van ene auto en hogere snelheden ook veel extra inzichten.

Maar goed, fietsers en brommers in het verkeer blijven een dingetje en dan hangt het er zeker vanaf waar je woont. Hier in het dorp vrij weinig brommers in verhouding, maar fietsgedrag.....pff
Voorheen in Almere zagen we meer brommers. Fietsers zijn daar door de vele aparte paden toch een ander verhaal.
Amsterdam is ene heel ander verhaal en zagen we de gekste dingen, maar in verhouding gaat er heel veel goed, gek genoeg. Daar zie je afgelopen jaren ook meer aparte stroken.

We hebben 3jr in Drenthe gewoond en daar zie je het weer meer vanwege de grote afstanden en de onafhankelijkheid die jongeren daarmee krijgen.

Mijn man is automonteur en zegt; let ook goed op waar je tankt! Veel rijden op euro, maar rijdt je brommer op de brom mix, let dan echt goed op.

paard21

Berichten: 131
Geregistreerd: 12-04-17
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 16:51

Hoi, ik heb gisteren een super gave scooter gekocht!! Een tweedehands witte Vespa lx. Hij is prachtig (ziet er ook nog als nieuw uit) en rijdt perfect. We hebben vanaf daar meer dan 50 km naar huis moeten rijden op de snorscooter maar dat was het waard haha! :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:28

Goeie keuze!

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:30

Dan willen we wel een foto he!

Veel plezier er mee!