Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zo heb ik 3 maanden met een verstopte afvoer gezeten en moest ik mijn afwas in de douchebak doen, maar andere vrienden hebben een huurbaas waar ze heel blij mee zijn. Het ligt er ook aan in welk segment je zoekt qua huur. Als je een goede baan hebt kun je ook in een iets hogere prijsklasse zoeken en dan kom je al snel op de grotere oppervlaktes terecht. 

Ricie schreef:Hallo allemaal,
Sinds een tijdje heb ik een goeie baan. Erg naar mijn zin en kan voldoende uren maken. Nu is mijn thuis situatie best wel klote en wil ik graag uit huis. Echter heb ik hier natuurlijk nog niet zo heel veel ervaring mee.
Momenteel sta ik ingeschreven voor een sociale huurwoning. Maar dit kan natuurlijk nog wel even duren. Nu overweeg ik particulier huren en eventueel antikraak. Waar eigenlijk particulier wel mijn voorkeur heeft.
Zijn er hier bokkers met ervaring met deze 2 vormen van huren? Ik heb echt geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat, hoe snel je wat kan vinden en wat de voor en nadelen zijn. En weet iemand of het mogelijk is om voor particuliere huurwoningen ook huursubsidie te krijgen? Of gaat dat alleen bij sociale huurwoningen?
Mochten jullie nog andere woonvormen of huurvormen kennen die het proberen waard zijn ben ik ook erg benieuwd hiernaar....
Zo ben ik binnen een week aan mijn huurhuis gekomen.
), goed onderhouden en nooit problemen gehad. Je betaald alleen inderdaad veel voor weinig. Ik betaal voor onze huidige hypotheek iets van 100,- meer, maar heb nu een hoekhuis met dubbel zoveel oppervlak en een grote tuin & carport op nog geen 200 meter van het bos. En dat dan tegenover het kleine appartementje van +/- 75 vierkante meter met een klein balkonnetje.paardje schreef:Met een intentieverklaring van je werkgever zou je ook kunnen kijken naar een koopwoning.