Ethernetkabel langs deur krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Ethernetkabel langs deur krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 20:54

Ik heb mijn kamer omgegooid, maar om nu internet bij mijn digitale tv kastje te krijgen moet ik een kabel naar het midden van de muur zien te krijgen. Langs een deur.

Maar hoe krijg ik dat mooi voor elkaar?

De deur heeft geen drempel en loopt over de hele beneden verdieping aan 1 stuk door. Helaas te strak langs de deurpost om hem onder het laminaat door te trekken. Dat krijg ik niet voor elkaar zonder het laminaat los te halen, eronderdoor te leggen, en het laminaat weer terug te leggen. En dat zie ik eigenlijk niet zitten.

Ik wil geen kabels langs het plafond. Draad door de muur trekken is eigenlijk ook geen optie.

Ik kan aan de binnenkant van de deurpost een kabelgootje monteren zodat ik de kabel langs de deurpost plaats. Met een dichte deur zou je hier in de woonkamer niks van zien, maar in de gang of met de deur open = lelijk.

Andere optie die ik zie is een drempel over het laninaat heen leggen, met holle ruimte waar de kabel onderdoor kan. Is niet ideaal, want een drempel, maar zou niet perse lelijk zijn. Nadeel is dan weer dat ik hier geen mooie oplossing van kan vinden. Of ik zoek niet op de juiste termen. Ik kan alleen “dorpels” vinden, maar die zijn dan eigenlijk bedoeld voor garages en niet voor woonkamers.

Laatste optie, is niet echt een optie vind ik, is digitv kastje via een range extender in een stopcontact aan te sluiten op ether, maar dat werkt alleen met van die speciale van KPN zelf en die zijn me veul te duur. En eigenlijk zou ik gewoon het hele modem beschikbaar willen hebben op die plek en niet alleen kabel voor digitv en dus gewoon een fysieke kabel hebben liggen.

Iemand nog ideeën of mooie oplossingen of een geschikte drempel? Ik kan voor dat idee, wat in theorie zou werken, dus in de praktijk niks voor vinden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:03

Citaat:
Andere optie die ik zie is een drempel over het laninaat heen leggen, met holle ruimte waar de kabel onderdoor kan. Is niet ideaal, want een drempel, maar zou niet perse lelijk zijn. Nadeel is dan weer dat ik hier geen mooie oplossing van kan vinden. Of ik zoek niet op de juiste termen. Ik kan alleen “dorpels” vinden, maar die zijn dan eigenlijk bedoeld voor garages en niet voor woonkamers.

Maar dan moet je je deur ook inkorten toch?

zonnebloem18

Re: Ethernetkabel langs deur krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:08

Kijk eens op marktplaats daar heb je al draadloze verbindingssetjes voor zo'n 25 euro.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:08

GDG schreef:
Citaat:

Maar dan moet je je deur ook inkorten toch?

Valt mee. Sowieso heeft die nog wel wat ruimte en het is een opdekdeur en geen stompe deur. Dus tussen de deurpost zelf is plek zat voor een drempel.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:11

zonnebloem18 schreef:
Kijk eens op marktplaats daar heb je al draadloze verbindingssetjes voor zo'n 25 euro.

Ik heb zelf zo’n setje, maar je moet echt zo eentje van KPN zelf hebben. Die ik heb werkt niet omdat een bepaald signaal er niet doorheen komt. Dat hebben ze een jaar geleden ongeveer dichtgezet dat dat niet meer kan. Netflix en Videoland en zo werken allemaal, maar het digitale tv signaal zelf niet. Al geprobeerd. Dus dat weet ik zeker.

Bovendien verlies je er ook snelheid mee en wil ik dus eigenlijk sowieso het modem ook op die plek. Dus wil ik een kabel van het punt waar het het huis binnen komt naar die plek aan het modem en dan van daaruit wifi of op die plek andere apparaten bekabeld aansluiten. (Al mijn niet draadloze internet apparaten staan daar)
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-05-18 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:12

Ja die van KPN staan er ook wel op. Heb sowieso al een stuk of 10 advertenties gezien.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:18

zonnebloem18 schreef:
Ja die van KPN staan er ook wel op. Heb sowieso al een stuk of 10 advertenties gezien.

Ok. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik op die plek ook mijn modem wil en ik niet tussen modem en internet entree een draadloze extender wil.

Ik zie dit echt als een last resort als ik niet een mooie acceptabele bekabelde oplossing kan vinden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:22

En langs de andere muur?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:25

We hebben hier van die kleine metalen drempeltjes tussen de verschillende ruimtes, maar om daar een kabel onder te leggen moet je wel een stuk uit je laminaat zagen. Dat hebben we hier wel gedaan (uit de houten vloer, au!) maar bij ons gaat de kabel dan achter de plint de muur in en achter de tv de muur weer uit.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:33

Shadow0 schreef:
En langs de andere muur?

Muur heeft twee deuren. Kabel moet er tussenin :P dus linksom of rechtsom. Het moet langs een deur :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:36

Yessy schreef:
We hebben hier van die kleine metalen drempeltjes tussen de verschillende ruimtes, maar om daar een kabel onder te leggen moet je wel een stuk uit je laminaat zagen. Dat hebben we hier wel gedaan (uit de houten vloer, au!) maar bij ons gaat de kabel dan achter de plint de muur in en achter de tv de muur weer uit.

Zeker au!

Hmmm. Zou ook een optie zijn. Maar dan denk ik eigenlijk dat ik nog liever het laminaat in de hal los zou halen, kabel eronder en weer terugleggen. De isolatie is opzich dik genoeg om ertussen ruimte te bieden voor een kabel. Maar ja. Gedoe.

Ik heb nu wel even zon gootje, maar die is dus niet “hoog” genoeg om ruimte te bieden voor de kabel.

YellowLeaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:40

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:42

Als je nog wat reserve laminaat hebt (voor het geval een plank sneuvelt met loshalen) en je hoeft er geen hele verdieping voor leeg te trekken, dan zou ik dat doen. Of (wat wij in het vorige huis hadden) twee gaten in de vloer boren en kabel door de kruipruimte trekken. We hadden hem daar vanaf de meterkast (modem/router) onder de vloer door, naar boven door het kruipluik (in de trapkast) en dan door de muur van de trapkast achter de plint de woonkamer in :Y)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:57

YellowLeaf schreef:
Een stofdorpel is geschikt om kabels onderdoor te trekken. Heb je al op een stofdorpel gezocht?

https://www.gamma.nl/assortiment/stofdo ... /p/B468418

Aah! Stofdorpel! :)* heten ze zo!

Al lijken ze niet allemaal even geschikt om een draad onder te trekken, maar er zijn er wel een paar waar ik wel wat mee kan. Gelukkig kosten ze ook niet de hoofdprijs. Ik denk dat ik ga proberen hoe dat bevalt. En anders alsnog het laminaat loshalen.