En ik zou natuurlijk geen Nederlander zijn als ik niet direct begon met zeuren over de hitte 
Ik zal even de situatie schetsen: Wij wonen in huurappartement in een oud schoolgebouw. Onze woning is gelegen op de bovenste verdieping en heeft een plafond van 7 meter. Om goed gebruik te maken van de hoogte, heeft de architect er een vide in geplaatst. Een superfijne ruimte, waar mijn vriend en ik onze werkplekken hebben. Enig minpunt: de vide zit in de punt van het dak en heeft geen ramen. Met een beetje mooi weer wordt het er dus bloedheet (30+ graden) en de warmte is maar lastig weg te voeren.
Uiteraard hebben we er een ventilator staan, maar die zorgt er enkel voor dat de warme lucht rondgeblazen wordt. Airco kunnen we er niet kwijt, aangezien er dus geen plek is om de slang naar buiten te hangen. Over een aircooler heb ik nagedacht, maar die heeft natuurlijk maar een beperkt effect en ik vraag me af of dat ook werkt in een open ruimte (de vide zit immers boven de woonkamer en vanwege het hoge plafond gaat het om een behoorlijk aantal m3).
Welke bokker heeft ervaring met het koelen van een dergelijke ruimte en kan ons uit de brand (want zo heet is het er bijna wel
) helpen?Ter illustratie:

, maar daar wordt het niet koeler van 
Scheelt echt wel.
Hetzelfde geldt voor zonwering buiten. Wel gaan we in ieder geval binnen gordijnen ophangen, dat hadden we tot nu toe nog niet aangezien we volledig vrij uitzicht hebben.