Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anne.

Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 23:07

Bokkers,
Ik zit ergens mee en naast dat het van mijn hart moet, zoek ik ook een dringende oplossing!

Ik heb een afschuwelijke afkeer tegen rondvliegend gespuis met meer dan 2 poten.. Zéker als ze dan ook nog groter zijn dan mijn vingertop wil ik ze in een straal van 5 meter niet om mij heen zien..

Nu heeft de lokale Langpootmuggen-populatie besloten dat onze slaapkamer de hotspot is van dit seizoen, alleen de uitbater van deze tent, ik, is daar -zoals je begrijpt- niet zo gelukkig mee.

We kunnen met dit warme weer niet anders leven dan met de ramen open; slecht geïsoleerd (huur)huis met een plat dak waar wij recht onder slapen. En daar maken meneer Emelt, zijn 30 sisterwives en 500 kinderen dankbaar gebruik van.
We zijn gezegend met kiep-kantelramen waardoor horren een lastig ding zijn.
Ze komen er wel hoor, de échte oplossing is dus nabij.. máár tot het zo ver is, hebben we nog wel een weekend voor de boeg van 27+ graden..

Dus wélke tijdelijke huis- tuin en keukenmiddeltjes werken tegen Emelten? Zijn er plantjes waar ze niet van houden? Zijn ze bang voor wandelende takken? Moet ik me gewoon een paar dagen niet wassen of mijn stinkende stalschoenen bij het open raam zetten?

Ik hoor het allemaal graag!

ps. Ik weet dat mijn afkeer uitzonderlijk is
pps. Ik weet dat ze niets doen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:21

Ik lees mee. Ik ga echt mijn slaapkamer niet op als er een zit... En lig ik op bed en komt er opeens een langs vliegen, dan vlieg ik naar de gang :')

Julie Pebbles Bodyguard Phoenix† Melvern† Noortje† Maysie

Pebbles drachtig van Woodrow Carisbrooke - Juli 2021

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:31

Jeetje, ik was die dingen helemaal vergeten terwijl ik op film sta, jaren geleden, een rondje rennend achtervolgd door een langpotige stalker. :+

Ze leven hier niet! *\o/* Mijn advies is dus emigratie. :+

Retiens la nuit... ;)

Rocamor

Re: Campagne tegen Langpootmuggen/Emelten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:44

Ik las "champagne tegen etc". Vond het al knal hoe ze daar nu achter gekomen waren. Totdat ik je verhaal las en er geen champagne te bekennen was.

Ik heb gelukkig geen moeite met langpootmuggen. Dus iets anders aanraden dan horren aan de buitenkant van de ramen, lukt me niet.

Overigens, als je enkel last hebt van vliegen gespuis, heb je dus geen last van meneer emelt?

Als er tegen je gezegd wordt dat het tussen je oren zit, wees dan maar blij!
Is het tenminste aangetoond dat er iets tussen die oren zit... al is het maar strooigoed

Kaulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:46

Ik sluit me bij je aan, precies dezelfde situatie hier thuis! Werd v/d week wakker en er zat er een gewoon op mijn vriend zijn hoofd! -O-
Een uur lang zoet mee geweest om dat beest te vangen.. nog geen 10’minuten later vliegt ie uit het raam.. ok vervolgens weer terug te komen +:)+

Ik lees dus even mee

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 00:05

Wat een horror verhalen!! :oo

Ik heb niets tegen de larven nee, maar wel tegen de ‘geëvolueerde vorm’ :P

Ik heb er voor ik naar bed ging 3 dood gemaakt.. toen ik ging liggen (en nauwkeurig ging observeren) hoorde ik gezoem en ben ik opgesprongen om weer op jacht te gaan; nog 2 dood! Ik heb me nu helemaal ingesprayd met anti-muggen spray, die sterke, die hier in Nederland niet verkocht mag worden :’) Hopelijk houdt dat ze voor nu een beetje op afstand :=

Vriendlief verklaart me wel voor gek.. die slaapt net zo makkelijk in een kamer vol langpootmuggen..

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 00:57

Hier zitten ze er ook veel en ook kiep/kantelramen. Ik heb horren aan de buitenkant van mijn ramen, misschien is dat voor jou ook een optie? Aan de voorkant heb ik de hor geplakt met klittenband, maar aan de achterkant smolt de lijm weg door de zon die er op stond. Dus daar heb ik vier latjes en een stukje hor erop geniet. Maar dan moet je wel de latjes aan de buitenkant vast kunnen klemmen in het venster.

*edit, ik lees nu voor de tweede keer de op en zie dat er straks echte horren komen. Maar misschien zijn de horren met klittenband een tijdelijke oplossing. En anders kan je ze hiermee vangen:
https://goo.gl/images/Sa5xpu
Dat is wat ik doe als ze toch via de open voordeur binnenkomen :+

Ik kan er ook niet tegen als ze in mijn slaapkamer zitten. Ze maken ook een soort ritselend geluid als ze tegen de muren/plafond vliegen. Ben er zo weleens 's nachts achter gekomen dat er een in mijn kamer zat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:12

Nou zo zat ik dus ook, ook kiep/kantelramen maar wij hebben rolluiken geplaatst en ben er superblij mee!
In de ochtend staat de zon op mijn slaapkamer dus laat de luiken dicht maar er komt wel wind doorheen.
Anders zijn inderdaad horren een oplossing of anders zolang een stuk vitrages spannen!

[o]

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:19

Ooh Anne ik leef met je mee, ik verafschuw langpootmuggen. Waar mijn vriend wegrent voor wespen in huis zet ik het op een lopen bij die langpootdingen. :=

Wij hebben ook kiep-kantelramen en hebben horrengaas met klitteband aan de buitenkant geplakt. Raam open, hor er in maken, raam kan daarmee gewoon nog dicht. Met een slaapkamer op het zuiden is het anders echt niet te doen.

Andere tip om het wat koeler te houden: zonwerende folie op je ramen. Hebben wij ook en scheelt echt een paar graden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:50

Neem een kat :') . Die van mij vangt ongeveer 8 muggen in een halfuurtje *\o/* (en eet ze ook nog op :j ).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 06:59

De hier en van de action die he met klittenband vast zet helpen hier voldoende, maar als dat niet gaat zijn er ook voor van die dakramen met elastiek erin.

Dat die ellendelingen maar mooi buiten blijven spelen :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:01

Imre schreef:
Ooh Anne ik leef met je mee, ik verafschuw langpootmuggen. Waar mijn vriend wegrent voor wespen in huis zet ik het op een lopen bij die langpootdingen. :=

Wij hebben ook kiep-kantelramen en hebben horrengaas met klitteband aan de buitenkant geplakt. Raam open, hor er in maken, raam kan daarmee gewoon nog dicht. Met een slaapkamer op het zuiden is het anders echt niet te doen.

Andere tip om het wat koeler te houden: zonwerende folie op je ramen. Hebben wij ook en scheelt echt een paar graden.

Dan heb ik er 1 die jullie samen leuk vinden :D
Deze zat afgelopen week op mijn auto

Afbeelding

Ik heb ook een hor aan de buitenkant op het kozijn ivm kiep/kantel

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:03

Zo een net (dat je aan het plafond bevestigt) over je bed? Ik weet niet hoe het heet maar het is heel mooi, romantisch en efficient (helaas ook nogal warm :( )

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:08

:')

Ik kan alles weerstaan, behalve verleiding. <<)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:20

loulou schreef:
Imre schreef:

Dan heb ik er 1 die jullie samen leuk vinden :D
Deze zat afgelopen week op mijn auto

[ [url=m/ppGq7p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook een hor aan de buitenkant op het kozijn ivm kiep/kantel

Wat een schoonheid! Ctenophora festiva zo te zien.

@TS, je weet hopelijk dat je in je slaapkamer - met of zonder hor - bijzonder weinig emelten zult aantreffen? In ieder geval zolang je niet op een grasveld slaapt en geen spreeuwennest in je slaapkamer hebt.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:23

Oh ik heb ook zo'n hekel aan die dingen. Ik vind het net een soort geëvolueerde kruising tussen een spin en een mug, krijg echt de rillingen van die dingen. Als ik een kamer binnen loop en ik zie er een dan is het echt zo van ok, doei! :evaw: en dan mag m'n vriend hem opruimen. Hij mag best levend naar buiten, maar ik moet 'm niet in huis.

Verhuizen werkt goed, in ons huidige huis geen last van die engerds :D inmiddels hebben we overal ook horretjes hangen, helemaal ideaal. En we hebben ook nog twee katten die het ontzettend leuk speelgoed vinden, dus ik zou gewoon een stuk of 10 katten nemen voor de zekerheid :j

[o]

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:35

Sclimpre schreef:
Zo een net (dat je aan het plafond bevestigt) over je bed? Ik weet niet hoe het heet maar het is heel mooi, romantisch en efficient (helaas ook nogal warm :( )

Een klamboe is dat..
Die werken idd wel goed!

Volg ons op insta: Pico_fanpage

Trektocht door de kempen met Pico

[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:38

Een ventilator of airco... ze hebben een hekel aan wind

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:53

Als het raam op kiepstand staat komt het raam dan buiten het kozijn uit?Aan de binnenkant dan.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:29

Ohh, wat fijn dat ik niet de enige ben!!

Eilish. De ‘echte’ horren zijn de klitteband-horren ho(o)r (:P) We wonen in een huurhuis en ik was eigenlijk niet van plan inzethorren van 75ps te kopen. Op de slaapkamer hebben we er al 3 nodig..

Imre. Mijn vriend heeft precies hetzelfde! Wegrennen voor wespen, maar langpoten zijn geen probleem..!
Wij hebben een slaapkamer op het noorden, dus hittewerend folie op de ramen werkt iig niet tegen de zon. We slapen recht onder het platte dak, de hitte komt echt daar doorheen.. ;(

Loulou, .. ook deze vriend heeft onze slaapkamer al gevonden.. maar toch BAHHH

Klamboe is leuk, ook aan gedacht.. maar dat parcours wat ik af moet leggen tussen de langpoten door om er te komen is zo naar dan :P

Oomens, excuus excuus. De emelt is de larve begrijp ik? Vind je ze zo fascinerend? Kan ik ze dan niet allemaal naar jou sturen? :P

Ladymadonna, dat dacht ik ook, maar toen ik laatst de ventilator aan had staan, ontstond er een wervelwind van langpoten (volgens mij waren het er 3) die nog ongecontroleerder rondvlogen dan ze normaalgesproken al doen :P

Ik heb de nacht iig overleefd! Zullen we een wedje leggen op hoeveel langpoten er vanavond op onze slaapkamer zitten??

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:41

Mijn man heeft zelf horren gemaakt voor de kantelramen die naar binnen komen.Met horrengaas en klittenband.Zit niet super maar werkt wel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie