Ziggo wifi internet pagina's laden traag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Ziggo wifi internet pagina's laden traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 09:54

Ik ben recent overgestapt van Kpn naar Ziggo, omdat ik geen glasvezel heb en nog op de adsl lijn zat bij Kpn.
Ik zou (bij Kpn) 10 mbit moeten kunnen ontvangen, maar het was maar 4 of soms 5 mbit.
Traag internet dus, en geen HD televisie beeld.

Nu de overstap naar Ziggo gemaakt.
40 mbit.
Ik heb met de WiFi binnen 39.6 mbit, dus prima internet!
Heel mooi HD beeld op tv, prima.
(de monteur heeft alles aangesloten, dus dat zit goed)

Maar, als ik op mijn tablet, telefoon, laptop op de WiFi wil internetten, laden de pagina's erg traag.
Maakt niet uit welke pagina's.
Als de pagina geladen is, na ongeveer 20 seconden, werkt het gewoon super.

YouTube en Facebook zijn vreselijk.
Daar moet je echt geduld voor hebben.
Maar ook daarbij: als alles geladen is werkt het prima.

Als ik op mijn telefoon de WiFi uitzet is alles snel geladen, de WiFi van mijn buren is momenteel nog sneller, en die hebben Kpn met 5 mbit internet.
(bij mijn vorige provider, Kpn met super traag internet was de WiFi zelfs sneller)

Nu mijn vraag,
Is hier iemand die weet of er iets aan te doen is?
Met instellingen ofzo?
Ik heb een connect box.

Loeky01
Berichten: 7316
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Ziggo wifi internet pagina's laden traag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:05

Laad Google wel makkelijk maar als je iets wil openen via Google niet? Bellen. Even doorhameren want het zou niks zijn aldus de eerste dames die ik heb gesproken. Tot ik een attente man aan de lijn had die in de ochtend ook zo’n probleem hoorde. Hij heeft daar actie op ondernomen, het probleem lag namelijk bij hun. Wat precies weet ik niet meer helaas.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:57

Oh. Ziggo.
Wij hebben al een jaar ziggo en niks dan problemen gehad. Na lang zeuren en drie keer bellen hebben ze een monteur gestuurd. Nu hebben we in de woonkamer normaal internet,in de rest van het huis valt alles weg. We hebben pixelbeeld met tv kijken,en als iemand anders in huis toevallig Netflix aan heeft staan, kan je er mooi naar fluiten.
Een beetje Googlen leerde ons heeeeel veel van dit soort klachten,dus eind van het jaar stappen wij over.
Hoop dat het bij jou op te lossen is! Laat je vooral niet aanpraten dat je moet betalen voor een monteur! (Of wij even 75€ wilden betalen voor iets dat NOG niet werkt!)
Hebben we niet gedaan natuurlijk. Zij beloven een dienst,en horen dat ook te leveren.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Ziggo wifi internet pagina's laden traag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:02

Wij hebben ook ziggo... Waardeloze verbinding. Valt steeds uit. We hebben eens het wachtwoord veranderd en nu pakt hij de ene keer het internet op het oude wachtwoord, en de andere keer op het nieuwe. Soms moet je ze allebei invullen. Internet valt gemiddeld elk half uur even uit. Echt heel irritant |o Ze zijn ook niet echt behulpzaam met het oplossen van de problemen

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Ziggo wifi internet pagina's laden traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 11:23

Ojee.
Internet valt hier niet uit gelukkig, en de tv is een lust om naar te kijken.
Netflix gaat ook super.
Op mijn telefoon moet ik wel zo'n 30 seconden wachten tot alles geladen is, maar als het dan geladen is werkt het super.

In de woonkamer 39.6, in de achterste verste slaapkamer 20.
Dus goed wifi bereik, overal.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat je eerst 20 seconden moet wachten tot een site helemaal geladen is.
Heel vervelend.
(maar zo te horen/lezen mag ik niet klagen) :=

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Ziggo wifi internet pagina's laden traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:01

Probleem is opgelost.

Ik blijk in voormalig Upc gebied te zitten, en daar heeft de connect box wat issues mee.
Ik vond op internet na wat speurwerk de oplossing.

Inloggen in het modem, iets aanvinken, en opslaan.

En het heeft gewerkt.
Alle internetpagina's laden supersnel. YouTube gaat als een trein.
Alles gaat zoals het hoort.

Ik ben blij, en heb het zelf uitgevogeld.
*trots*

Ik heb geen verstand van de instellingen, maar ik heb een screenshot gemaakt van het bericht wat ik heb gevonden waarmee mijn probleem was opgelost.
(echt, alleen iets aanvinken,het is eigenlijk zoo simpel..)
Afbeelding