Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Igniss

Berichten: 991
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 19:49

Heey, een vriendin vroeg mij laats wat nou een goede laptop was om te gamen omdat ze online zo veel verschillende meningen en merken vond dat ze het niet meer wist. Dus ik bood aan om het hier te vragen :D

Ze is opzoek naar:

- niet zwaarder dan 2,5 kilo
- 17,3 inch
- i7 core
- Ssd opslag met minimaal 250gb, 2de opslag mag Hdd zijn. Zolang die maar snel is!
- goede grafiche kaart met genoeg geheugen. (hier heeft ze niet veel verstand van)
Goed scherm met heldere kleuren. Word naast gamen ook gebruikt om foto's te bewerken voor school.

Buget max 1600!
Word enzo kan ze van school krijgen dus hoeft er niet op te staan of als pakket bij te zitten.

Wie heeft een laptop die goed in dit rijtje past en ook betrouwbaar is. Haar Asus heeft het na een kleine 2 jaar al opgegeven dus over dat merk heeft ze enige twijfels.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:02

Ik heb zelf ik denk zo’n 1,5 jaar geleden mijn Medion Erazer gekocht. Het is een gamerslaptop, maar toen deed ik nog fanatiek fotograferen en is het een fijne snelle laptop waar zware programmas zoals photoshop goed op kunnen draaien. Ik heb een i5, maar volgens mij is die er ook in i7. Ik heb ook een IPS (?) scherm, zodat ze kleuren vanuit verschillende hoeken gelijk zijn.
Na al die tijd dat ik m heb start ie nog steeds razendsnel op :)

Enige nadeel is dat ie van plastic/kunststof is. Sommige mensen willen dat liever niet maar mij maakt het niet zoveel uit.

Afbeelding

Ik game zelf niet, dus ik weet niet of het de perfecte gamerslaptop is, maar ik vind het nog steeds een snel ding. Hij is sneller dan de (duurdere) gamerslaptop van mijn vriend :+

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:09

Ik heb hier inderdaad ook de Medion Erazer en die bevalt prima, draait ook de zwaardere games bij mij. Ik zie ook veel MSI laptops voorbij komen, die zouden ook goed moeten zijn. Maar ik kan daar verder niets over kwijt aangezien ik er geen ervaring mee heb.
Laatst bijgewerkt door Frost op 18-05-18 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Igniss

Berichten: 991
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 20:09

Dankje Annikoe, dat klinkt niet slecht, ze had zelf eentje van MSI op het oog maar daar staat online wel eens te lezen dat de beeldkwaliteit niet altijd geweldig is. En met foto's bewerken is dat natuurlijk een nadeel. Ik zal eens googelen op dat merk :D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:22

Msi wil nog wel eens te wensen overlaten vind ik. De prijs/kwaliteit is niet wat het geweest is.
Ik heb nu een hp omen die niet meer leverbaar is (en hier een i7 in laten zetten)
(https://www.coolblue.nl/product/716770/ ... 010nd.html).
Hier kan ik prima bewerkings programma's en tegelijk filmstreamen en vaak nog gamen.
Voor het echte gamen 'leen' ik nu de pc van mijn vriend maar een jaar geleden speelde ik rustig mijn watchdogs/ assassins creed/ rainbowsix seige met deze :)

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:43

Hier ook een hp omen i7 ... ik gebruik get vooral voor de zwaardere foto bewerkings programma’s en ik draai ook met gemak de Sims tussendoor...

Faetje_97
Berichten: 58
Geregistreerd: 24-03-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:44


Igniss

Berichten: 991
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 09:59

candalisa schreef:
Hier ook een hp omen i7 ... ik gebruik get vooral voor de zwaardere foto bewerkings programma’s en ik draai ook met gemak de Sims tussendoor...


We hadden de 2 hp's bekeken die aan de meeste eisen voldeden, helaas zijn ze beide flink zwaar. (eentje bijna 4 kilo) dus dat wou ze niet steeds meeslepen. Want hij moet ook dagelijks mee naar school.

Ze had deze op het oog, lijkt aan alles te voldoen en is onder de 2,5 kilo. Maar kan weinig revieuws erover vinden. En de revieuws over MSI zijn wisselend.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_m ... 48987.html

Deze vond ze ook wat, enige nadeel dat de Acer wel 3 kilo is.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_a ... 24556.html

Weet iemand welke laptop uit deze 2 beter zou zijn? Voor in het weekend intensief gamen en op school veel "standaart" werk en foto's bewerken

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:47

Daar heb ik ook naar zitten kijken op zich een leuk apparaat maar volgens de mederwerker van de media markt lag het ook een beetje aan het feit dat er nog wel wat opstart problemen zijn en kwa toevoegingen dus uitbreiden evt mega gevoelig zijn...
ik sleep de mijne geregeld mee omdat ik vaak na een shoot meteen al de foto’s presenteer en het is goed te doen komt vooral denk ik door de koeling systeem die erin zit wat hem zwaar maakt.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 10:55

Ik game zelf niet, mijn zoons wel.
Zij zijn erg te spreken over MSI, niet alleen voor het gamen ook voor de studie (autocad).

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:01

Een BTO laptop? Die kan je zelf samenstellen.

Igniss

Berichten: 991
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 11:22

Neverland schreef:
Een BTO laptop? Die kan je zelf samenstellen.


Zelf samenstellen doet ze liever niet. Ze heeft wel enige kennis maar niet zoveel haha. Dus liever een kant en klare.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Gaming laptop, wie heeft er kennis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:31

Even een andere vraag. Waarom een laptop? Voor het zelfde geld heb je een veel betere pc en onderdelen zijn makkelijker te kopen.

Ik heb zelf een gamelaptop en dus een pc die ik gebruik. Maar de pc is zo veel makkelijker dan de laptop. Ook als ze zo duur zijn wíl je ze ook niet meenemen

Igniss

Berichten: 991
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 12:45

kitlover schreef:
Even een andere vraag. Waarom een laptop? Voor het zelfde geld heb je een veel betere pc en onderdelen zijn makkelijker te kopen.

Ik heb zelf een gamelaptop en dus een pc die ik gebruik. Maar de pc is zo veel makkelijker dan de laptop. Ook als ze zo duur zijn wíl je ze ook niet meenemen



Ze moet hem bijna dagelijks meenemen, en wil toch iets waarop ze echt kan gamen. Daarom ook de keuze voor een lichtere laptop.

ze wil geen pc én laptop kopen.