Fitbit versa of iwatch 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fitbit Versa of iwatch

Poll eindigt op

Fitbit Versa
8 (50%)
Apple Iwatch
8 (50%)

Totaal aantal stemmen: 16

BritHittepit
BatmanBrit

Fitbit versa of iwatch 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:05

Dag allemaal,

Ik ben van plan om een smartwatch aan te kopen. In eerste instantie om mijn activiteit te meten, de extra’s zijn meegenomen.

Ik ben in de winkel info gaan vragen van zowel versa als iwatch.

De versa kan in mijn ogen voldoende en is gunstiger geprijsd. De iwatch heeft dan weer meer mogelijkheden en ingebouwde gps. De versa kan via de telefoon de gps wel gebruiken maar dat zou toch wel wat batterij vragen volgens de verkoper wat dan weer een nadeel is...

Budget is ruim genoeg maar ik wil ook geen ‘overbodig’ geld uitgeven. Mijn ouders zijn meegeweest en dachten toch dat de iwatch meer mijn ding zou zijn omdat gsm en tablet ook van apple zijn...

Van design zijn ze vergelijkbaar, beide waterdicht wat een must is! En eigenlijk zou ik ook wel een horloge willen die tegen een stootje kan (de verkoper sloeg met de iwatch (vlak) op de toonbank dus lijkt wel stevig)

Tips zijn altijd welkom, het is mijn 1ste smartwatch dus ik kan niet vergelijken...

Winged

Re: Fitbit versa of iwatch 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:23

Welke mogelijkheden moet een smartwatch voor jou hebben?
- Hartslag
- Afstanden
- Stappen
- Slaap
- Koppeling voor muziek
- enzovoorts.

Vergelijk de musts en de nice to haves met elkaar en kijk dan welk horloge daar het beste bij past.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:30

Het is vooral voor de stappen, calorien, hartslag, activiteit (paardrijden,fietsen)

Muziek is fijn maar geen must... het is natuurlijk wel fijn om berichtjes aan te krijgen op de watch als je aan het sporten bent... ook oproepen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:35

Hmm, zo te lezen neig je wel naar de iwatch.

Ik zou beide specificaties en mogelijkheden voor jezelf eens afdrukken en per onderdeel aangeven of dit een must, nice to of een overbodig is. Jij moet ermee overweg kunnen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:39

De iconic van fitbit heeft ook gps, daar zou je ook nog naar kunnen kijken. Ik twijfel zelf tussen de iconic en versa om die reden. Ik heb verder weinig met apple (alleen een ipad).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:39

Ik zou even op een rijtje zetten waar je je telefoon nu voor gebruikt wat je eventueel ook via de apple watch kan doen, en dan bedenken of je die functies ook gaat gebruiken en of ze de extra prijs waard zijn.
De apple watch heeft natuurlijk heel veel meer mogelijkheden dan alleen sport en muziek.. Wekkers/timers instellen, agenda raadplegen, het saldo op je rekening bekijken, berichten snel lezen, boodschappenlijstjes bekijken en met Siri kun je ontzettend veel via de watch. Als je zo'n functies denkt te gaan gebruiken, dan zou ik voor de apple watch gaan.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:45

Ik had een activity tracker (fitbit charge hr) en wou ééntje die meer kon en met groter scherm zodat ik actuele snelheid en zo kon zien, gekozen voor smartwatch van polar m600 .. Die staat in verbinding met mijn gsm en ik vind het verschrikkelijk onhandig ding + batterij ging daardoor snel leeg... :n
Hij ligt hier nu te verstoffen :o
Als ik opnieuw kon kiezen ging ik weer voor fitbit, easy peasy ding en trackt automatidch je activiteiten :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 12:51

De iconic van fitbit heb ik aangehad maar is te groot vind ik.

Ik gebruik vooral mail, bankapp, fb, insta, messenger en gewone berichten, nieuws, agenda en foto’s op mijn telefoon. Het weer check ik ook wel redelijk veel.

Ik heb al veel vergeleken maar ik zie niet heel veel verschil (ken er ook niet zoveel van) wat ik er van vind op youtube bv is dat de versa meer een activiteitsmeter is en de iwatch echt een smartwatch... maar dat ze vergelijkbare activiteitsmetingen maar dat de iwatch dan meer kan zoals een smartphone... het belangrijkste argument is de prijs in vele vergelijkingen...

Maar in eerste instantie wil ik een activiteitsmeter maar als ik dan denk al aan de apps lijkt me dat ook wel handig maarja de versa kan ook wel verschillende dingen, is het het dan wel waard om 170€ meer te betalen voor een apple

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 12:59

Het gewoon een Watch en niet een iWatch :o

Zou idd kijken wat je zelf fijn vindt, je kan natuurlijk op een Apple Watch heel veel meer dan alleen activiteit tracken. Vind wel het deel activiteit tracken fijn werken op de Watch, heel overzichtelijk. En gaat allemaal makkelijk naar je telefoon zonder dat je daar ook weer allerhande extra apps voor moet downloaden. Je kan er ook berichten op ontvangen en beantwoorden, Siri gebruiken, saldo van je rekening op checken, je AH bonuskaart erop instellen zodat je die voortaan thuis kan vergeten :D, instagram checken...

Met de Fitbit heb ik geen ervaring dus daarom heb ik op de Watch gestemd :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:22

Kijk ook even naar hoe waardevast ze zijn. De fitbit ken ik niet zo goed, maar Apple producten zijn over het algemeen ontzettend waardevast, wat vaak ook de meerprijs weer een beetje goedmaakt.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:20

Ik volg even, mijn vriend heeft de ionic maar die vind ik te groot en mannelijk :o
De versa vind ik wel erg mooi en past beter, maar nu is mijn oog gevallen op de Nokia HR steel rosé (uit mijn hoofd)
Maar beide geen ingebouwde gps

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:27

Als je verder apple-artikelen hebt, zou ik gaan voor de apple Watch. Mijn ervaring is dat producten van hetzelfde merk, of in ieder geval hetzelfde besturingssysteem, toch het beste samenwerken.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:51

Ik heb een Fitbit charge 2. Die heeft ook een hartslag meter, maar daardoor is de achterkant van het horlogeplaatje dus niet helemaal vlak. Er zit een iets dikker stuk in dat je hartslag mee.
Maar dat ging bij mij best irriteren op zn pols, vooral onder dikkere/strakkere mouwen van kleding/jas.
Ik heb hem nu daarom nooit meer om

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 19:14

Iemand nog tips of advies?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:30

In welke winkel ben je geweest voor advies?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 19:42

Warboel schreef:
In welke winkel ben je geweest voor advies?

In ben van Belgie en ben bij vandenborre geweest omdat ze daar beide modellen hadden liggen zodat ik ook kon passen...

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:44

Ik vond mijn Apple Watch helemaal geweldig. Deed er heel veel mee. Ook bijvoorbeeld gauw een berichtje versturen of de telefoon opnemen terwijl hij in mijn tas zat etc. Totdat het bandje los schoot, hij op de grond viel, helemaal aan gruzelementen lag en niet meer te repareren bleek. Ik kon wel met een beetje korting een nieuwe kopen. Dat deed toen nog een beetje te veel pijn. Inmiddels zijn er wel beschermcovers te koop. Die had ik er niet om en had mijn Watch misschien wel kunnen redden.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 20:02

Ja als ik eentje koop (fitbit of apple) dan doe ik er zowiezo een glaasje over (als ik er een vind dat goed past) en ik heb gezien dat er ook kleine silicone ‘hoesjes’ zijn dus dat ben ik wel van plan

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:06

Ja ik vind het heel raar dat die Apple Watch op de toonbank geslagen wordt en dat er dan gezegd wordt dat hij “heel stevig” is :=

Wat blue_sky ook zegt, ze zijn niet te repareren. Kapot is kapot en een nieuwe kopen...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 20:31

Warboel schreef:
Ja ik vind het heel raar dat die Apple Watch op de toonbank geslagen wordt en dat er dan gezegd wordt dat hij “heel stevig” is :=

Wat blue_sky ook zegt, ze zijn niet te repareren. Kapot is kapot en een nieuwe kopen...

Hij sloeg er vlak mee op de toonbank dus het lijnt stevig maarja dat is wel iets anders als je watch laten vallen (maar daar ben ik wel bang voor) dus ik wil zowiezo bescherming! In denk dat zowel de versa als de apple kwetsbaar zijn dus dat zou mijn keuze niet beinvloeden... maarja het ene is wel minder duur als het stuk zou gaan...