Doorschakeling oud nummer opheffen

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mloui

Doorschakeling oud nummer opheffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 09:31

Ik heb tot 1,5 jaar geleden een mobielnummer en bijbehorend toestel van mijn toenmalige werk gehad. Deze schakelde ik als ik dienst had regelmatig door naar mijn privé nummer als ik ging rijden, want dan hoefde ik maar 1 telefoon mee op het paard te nemen.

Tijdens zo'n doorschakelactie is werktelefoon helaas verdronken. Omdat hij toch doorgeschakeld stond, was het niet erg urgent en heb ik de laatste weken dat ik daar werkte, alleen mijn privé nummer gebruikt.

Nu is dit nummer een aantal maanden geleden in gebruik genomen door mijn opvolger. En wanneer zij niet opneemt, krijg ik dus haar oproepen. Ook 's nachts...

We hebben samen al naar de telefoon die ze momenteel gebruikt gekeken, maar deze heeft geen nummer ingesteld staan bij doorschakelen. Klanten service van KPN gesproken, deze blijven volhouden dat het op het toestel ingesteld moet staan. Hier kom ik dus niets verder mee.

Behalve dat het erg vervelend is voor mij, is het ook erg vervelend voor de klanten, die soms met spoed mijn opvolger moeten spreken. Heeft iemand hier ervaring mee hoe dit op te lossen?

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

LaCiega

Re: Doorschakeling oud nummer opheffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:33

Kan ze niet proberen een nieuw nummer in te stellen om naartoe te schakelen? Eens kijken of dat ht probleem verhelpt

IK BEN REINIER!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:37

ik denk dat ze je bij KPN niet goed begrepen hebben, de doorschakeling zou uit gezet moeten worden met de verdronken telefoon, aangezien dat niet meer zal lukken moet kpn de doorschakeling uit zetten lijkt mij.

Accept both compliments and criticism. It takes both sun and rain for a flower to grow.
Normal is an illusion, what's normal for the spider is a choas for the fly!
If I was meant to be controlled, I would have come with a remote.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 09:47

Maar in de verdronken telefoon zit geen SIM kaart meer oid. Dan zou deze toch sowieso niets meer moeten doen? De SIM zit in de telefoon van mijn opvolger.

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:56

En gewoon op het (nieuwe) toestel met jouw oude nummer/simkaart #21# werkt niet??

Weet niet of jouw oude werkgever een facilitaire dienst heeft die telefoons en contracten beheert, maar die zouden dat moeten kunnen oplossen met KPN, maar dat is vaak het geval bij wat grotere organisaties.
Ik heb telefoons beheerd voor zo'n 80 medewerkers en ik had zelfs een applicatie waarin in kon inloggen en verschillende dingen kon doen met mobiele nummers van medewerkers (was wel bij Tmobile, maar volgens mij hebben ze dat overal wel.)

Ik weet niet beter dat een doorschakeling actief is op een telefoonnummer/simkaart en niet zozeer op een mobiel toestel....
Opvolger kan ook langs met toestel en sim bij een KPN-business centre, dan lossen ze het daar op....

Lastig dit, maar als de werkgever van opvolger het lastig/vervelend genoeg vind dan geven ze haar wel een nieuw nummer en laten ze jouw oude nummer vervallen, of worden ze boos op KPN om het nu eindelijk te regelen. (echt KPN was in mijn facilitaire leven een van de organisaties waar ik het minst graag zaken mee deed, zo log en niet meedenkend met klanten....)
Succes! Hoop dat het opgelost gaat worden...

Alles van waarde is weerloos-Lucebert

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-18 10:19

Natasja71 schreef:
En gewoon op het (nieuwe) toestel met jouw oude nummer/simkaart #21# werkt niet??

Weet niet of jouw oude werkgever een facilitaire dienst heeft die telefoons en contracten beheert, maar die zouden dat moeten kunnen oplossen met KPN, maar dat is vaak het geval bij wat grotere organisaties.
Ik heb telefoons beheerd voor zo'n 80 medewerkers en ik had zelfs een applicatie waarin in kon inloggen en verschillende dingen kon doen met mobiele nummers van medewerkers (was wel bij Tmobile, maar volgens mij hebben ze dat overal wel.)

Ik weet niet beter dat een doorschakeling actief is op een telefoonnummer/simkaart en niet zozeer op een mobiel toestel....
Opvolger kan ook langs met toestel en sim bij een KPN-business centre, dan lossen ze het daar op....

Lastig dit, maar als de werkgever van opvolger het lastig/vervelend genoeg vind dan geven ze haar wel een nieuw nummer en laten ze jouw oude nummer vervallen, of worden ze boos op KPN om het nu eindelijk te regelen. (echt KPN was in mijn facilitaire leven een van de organisaties waar ik het minst graag zaken mee deed, zo log en niet meedenkend met klanten....)
Succes! Hoop dat het opgelost gaat worden...

Nee, dat werkt niet helaas. Bij de facilitaire dienst langs gaan is nog wel een goed idee. Dat hebben ze inderdaad uitbesteedt.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:24

Ik weet niet of het mogelijk is, maar is het geen optie om samen met beide telefoons langs te gaan bij een kpn winkel? Uit ervaring weet ik dat men je in persoon vaak toch beter met dit soort dingen kan helpen. Je kan het laten zien aan de desbetreffende medewerker en zo zien ze zelf wat het probleem is. Telefonistes kunnen helaas niet in de telefoon zelf kijken wat het soms ook best lastig kan maken voor beide partijen.

Hopelijk lukt het jullie om er uit te komen!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 15:43

Je hebt meerdere manieren van doorschakelen. *21 is alles doorrammen, maar geloof dat *61 bij geen gehoor is. Google dus even op alle doorschakelcodes. De *61 etc zie je NIET op je telefoon, alleen de *21 laat zich met een icoontje zien!

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 05:28

Heeft je collega al ##002# geprobeert?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie