Waar moet je op letten bij 2e hands een iPhone kopen?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fair

Waar moet je op letten bij 2e hands een iPhone kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-18 17:40

Hi,

Ik heb eigenlijk nog nooit een telefoon 2e hands via marktplaats gekocht, maar ik zou er vanavond eentje ophalen (iPhone 7). Wat zijn dingen waar je op moet letten? Ik ben nogal een leek hierin en zou het zonde vinden om opgelicht te worden.

Groetjes,
Fair

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:46

Let vooral op dat de iCloud van diegene uitgelogd is, anders heb je er geen reet aan := Echt goed daar op letten, soms worden gestolen iPhones ook met een nog ingelogd Apple ID verkocht maar Apple gaat die code er echt niet voor je afhalen. Probeer ook te kijken of er nog een origineel scherm opzit, soms is dat lastig te zien maar probeer goed te kijken of het scherm mooi aansluit op de behuizing e.d. Let ook op of de Touch ID het goed doet. Ook een originele batterij zou ik wel eisen maar daar moet je de verkoper maar net op z’n blauwe ogen op geloven. Check ook echt of de behuizing recht is! Een bolle achterkant (soms amper te zien) kan duiden op een uitgezette batterij. Soms zijn de behuizingen geknikt, dan is die waarschijnlijk hard gevallen of heeft hij vaak in iemands kontzak gezeten terwijl deze op een stoel oid zat. Door een kromme behuizing kan je scherm er soms ineens mee ophouden of zelfs spontaan barsten.

Als je hem met aankoopbon koopt, check dan ook of het serienummer overeenkomt. Zou met aankoopbon wel aanraden, op een 7 is de kans groot dat je nog garantie hebt.

Check ook deze punten, al gaan deze wel over refurbished in de winkel; https://www.iculture.nl/iphone/kopen/refurbished/

Volg mijn kleine windhonden vriendinnetje: [BB-HK] [VOLG] Otje de Silken Windsprite of op Instagram: Otje_the_Windsprite

Illustraties instagram: @studiodavesmade

Fair

Re: Waar moet je op letten bij 2e hands een iPhone kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 15:13

Aah super bedankt! Is er een mogelijkheid om te checken of de iPhone ingelogd staat op iCloud als hij naar fabrieksinstellingen gezet is? Dus dat je de taal etc weer moet instellen alvorens hij in gebruik genomen kan worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie