Laptop (Windows 10) slaat bestanden twee keer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Laptop (Windows 10) slaat bestanden twee keer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 14:18

Hoi bokkers,

Sinds een tijdje kan ik Word en Excel bestanden die ik download niet meer direct openen als ik ze gedownload heb. Als ik een word/excel bestand download en ik er vervolgens op klik, geeft hij aan dat ik het bestand moet opslaan. Dat ziet er zo uit:
Afbeelding
Als ik vervolgens op 'opslaan' heb geklikt, moet ik eerst word of excel openen en dan kan ik vanuit daar het bestand openen. Ondertussen staat het bestand dan ook twee keer op mijn laptop opgeslagen. :7

Voor school werk ik erg veel met Word en Excel en het begint toch wel erg irritant te worden om bestanden steeds dubbel op mijn laptop te hebben en extra tijd kwijt te zijn aan het openen van een document. Ik ben dus op zoek naar de gouden tip om dit te verhelpen :o

Groetjes Jolijn

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:36

Van waaruit open je de bestanden? De verkenner? En wat voor extensie hebben die bestanden dan? dat kan ik niet zien in je screenshot vanwege dat je het geblocked hebt.

Edit: heb je gewoon een volwaardige Office licentie?

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 15:32

Ik gebruik Google Chrome als browser, het gedownloade bestand komt onderaan mijn scherm te staan. Soms ga ik ook in mijn browser naar 'downloads' en klik ik daar op het bestand om het te openen. (Komt op hetzelfde neer). Maar ook als ik via verkenner open komt hij met hetzelfde (dat ik het moet opslaan).

Afbeelding
Zo ziet het er in verkenner eruit. Als ik nog niet op opslaan heb geklikt, staat alleen het bestand met het uitroeptekentje bij het logo er.

Afbeelding
Deze is het opgeslagen/dubbele bestand

Afbeelding
Dit is het bestand met het uitroeptekentje

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:39

Maar gebruik jij een volledige office versie? Het zijn ook bestanden met een oude extensie, dat kan ook wel eens issues geven.

En kan je misschien de weergave van de bestanden aanpassen, zodat ik in de lijst van downloads kan zien wat voor extensies het zijn (bij beeld, weergave)

Frits2008

Re: Laptop (Windows 10) slaat bestanden twee keer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 14:02

In het schermpje van de eigenschappen een vinkje zeten bij "Blokkering opheffen", Toepassen of OK klikken en het gaat vast beter. Succes