Oplader samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Oplader samsung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 17:38

Hallo bokkers,

Ik heb vanmiddag tegen half 5 (winkels gaan om 5 dicht) een nieuwe oplader gekocht voor mijn samsung galaxy A5. De orginele oplader is helaas kapot gegaan aan het begin stukje van de kabel.
Ik heb deze kabel gekocht bij een echte telefoon winkel en ik heb de juiste oplader gekocht. Nu ligt hij al een uur op de oplader en hij is nog maar 2% opgeladen. Hij was 30% nu 32%...

Is hier nog wat aan te doen? Moet ik hiermee terug naar de winkel maandag?

Groetjes

Keizerinnnn

Re: Oplader samsung

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:42

Sommige kabels kunnen niet snel laden. Samsung kan alleen snel laden met bepaalde kabels en het orginele laadblokje. De mijne ligt nu aan een niet orginele lader en geef aan dat hij nog 3 uur en 54 minuten nodig heeft om vol te worden en hij is nu 49 procent.
Een snel lader doet er maar een anderhalfuur over ongeveer.

Daarom is het zo traag. Als je wilt dat hij weer snel laad moet je een kabel uitzoeken waar op staat dat hij fast charging kan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:46

Heel soms moet een lader ook even op gang komen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:58

Dat is wel heel langzaam, als ik mijn kabel in een standaard oplader steek dan is hij binnen een paar minuten ook wel op 2% zonder fast charging (ik heb ook een A5). Mag ik vragen hoe lang de kabel is? Een kabel van 3 meter zal in veel gevallen bijvoorbeeld al langzamer opladen dan een kabel van 1 meter.

Heb je hem zeker weten goed in het stopcontact zitten, soms wil het helpen om de kabel opnieuw aan te sluiten. Als dat allemaal niks uithaalt dan zou ik hem terug brengen idd.

Ik heb soms ook kabels die trager opladen, maar dat komt dan voor simpelweg door ouderdom en slijtage, en bijvoorbeeld kabelbreuken en dergelijke. Met onofficiele kabels heb je dat sneller als met de originele. Ik kocht ze vaak uit china voor weinig, maar tegenwoordig koop ik enkel nog originelen omdat die a veel sneller opladen, en b minder snel kapot gaan. Soms gingen kabels bij mij binnen een week kapot.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 18:03

Kabel is 1 meter. Ik geef het nog even tijd... bedankt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:10

Ik weet niet hoe snel je hem opgeladen moet hebben, maar het kan de oplaadduur verkorten als je je telefoon tijdens het opladen in vliegtuigmodus zet, of helemaal uit zet. Dan heb je met een beetje mazzel in elk geval wel een bruikbare telefoon met opgeladen batterij tot de winkels weer open zijn :)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:16

Dat is dus die reden dat veel mensen zo'n oude Nokia hebben, "voor het geval dat" :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:55

Ik heb denk ik niet eens meer een simkaart die nog mijn oude nokia past :')

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 18:56

Telpeva schreef:
Ik heb denk ik niet eens meer een simkaart die nog mijn oude nokia past :')

Er bestaan van die plastic figuurtjes waar je je kleinere sim in kan leggen, waardoor ie wel past. Heb m zelf omdat ik paar jaar geleden nog veel met mn Nokia deed (had zo'n goedkope flutsmartphone met een poedersuiker).