[VOLG] Van bouwval tot droomhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmsel

[VOLG] Van bouwval tot droomhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 21:49

Afgelopen dinsdag 24.04.2018 hebben mijn vriend en ik de sleutels van ons eerste huis ontvangen. Het is een echte opknapper, maar dat wilden we beiden graag. Dit wordt ons eerste project, maar beide komen we uit handige families en houden we er zelf ook van om de handen uit de mouwen te steken, dus dat moet helemaal goed komen. Ik open dit topic om de voortgang van dit project bij te houden.

Allereerst de koopfoto's. We hebben een bouwdepot op de hypotheek kunnen krijgen, om een deel van de verbouwing te financieren. Verder wordt het stap voor stap en heel goed sparen.

Afbeelding

Momenteel heeft de bovenverdieping prioriteit. De muur tussen de badkamer en de hoofdslaapkamer laat vocht door. We willen die muur een halve meter naar de hoofdslaapkamer opschuiven om een grotere badkamer te creëren. Daarnaast willen we aan die zijde een dakkapel maken om nog meer bruikbare ruimte in de badkamer te krijgen. Hopelijk kunnen we (financieel) en mogen we (vergunning) de dakkapel breder maken en ook over de slaapkamer heen trekken.

Afbeelding

Alle muren zijn bedekt met ontzettend slechtzittend behang en de vloeren voorzien van ouderwets tapijt. Op de benedenverdieping idem dito, echter ziet deze er op het oog wat netter uit. Dit laten we nu nog voor wat het is, als deze aan de beurt is willen we vloerverwarming laten leggen, een nieuwe vloer eroverheen, muren van het behang ontdoen en laten stuccen. Op termijn keuken vervangen. Keuken is functioneel en groot maar verder weinig luxe.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een groot project, maar we hebben er zin in! Mijn vriend werkt 40 uur, ik 32 uur. Daarnaast heb ik 2 eigen paarden, ben ik een jong paard aan het inrijden, en start ik volgende week een opleiding tot Natural Horsemanship Instructeur. Het wordt dus een druk programma! Hopelijk zal het allemaal soepel gaan.

Afgelopen woensdag zijn we verhuisd, dus nu gaat het beginnen! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Kimmsel op 29-04-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

geerte

Re: [VOLG] Van bouwval tot droomhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:54

Ik ben benieuwd, ik vind het altijd leuk om dit soort projecten te volgen.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 22:05

Eerste werkzaamheden zijn al achter de rug. :D Gisteren met mijn broer en vriend begonnen met het strippen van de grote slaapkamer en de kleine aangrenzende slaapkamer.

Afbeelding
Kleine slaapkamer boven. Al deze latten eraf getrokken, kastwerk in de hoek eruit, vloerbedekking eruit. In de kast zat helemaal rechts een loze pijp die open lag. (rechts op onderstaande foto)Dit is ooit een pijp geweest van de geizer die eronder zit in de keuken, maar is nu een loos tochtgat. :+

Afbeelding

Daarna de andere wand van diezelfde kamer ontdaan van latten. Eindigde in dit uitzicht:
Afbeelding
Even voor de duidelijkheid. Dit is niet eens een fatsoenlijke muur, dit is letterlijk de achterkant van de inbouwkast aan de andere kant van de muur. (Hoofdslaapkamer)

Dus hebben we die ook maar gesloopt, haha.

Before:
Afbeelding

Aan mij de eer:
Afbeelding

Vriendlief ook nog even:
Afbeelding

After:
Afbeelding

De eerste 2 kamers zijn dus gestript, hiertussen moet opnieuw een muur gebouwd worden met gipsblokken, maar dat komt wel. Eerst concrete plannen maken met betrekking tot het dakkapel, dan de badkamer aanpakken. Ik denk dat daarna de slaapkamers weer aan de orde zijn. :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:40

Oef dat huis heeft wel wat jaren stil gestaan, leuk project dan ook denk ik. Die dakkapel moet wel loslopen als ik zo dat andere hoekhuis zie. Heel veel klussucces.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:03

Een 2 onder 1 kap voor 150k? Jeetje, ik ga maar verhuizen _O-
Veel succes met klussen! Ben benieuwd hoe het vordert. Wel druk schema heb je zo.

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 23:05

zonnebloem18 schreef:
Oef dat huis heeft wel wat jaren stil gestaan, leuk project dan ook denk ik. Die dakkapel moet wel loslopen als ik zo dat andere hoekhuis zie. Heel veel klussucces.

Zeker. Het werd bewoond door een dame op leeftijd die nu verhuisd is naar een bejaardentehuis. Je komt ook wel wat 'geschiedenis' tegen hoor, haha. Geen idee wat dit precies is, maar ik gok een ouderwetse kledinghanger waar je kleding tussen kunt klemmen.
Afbeelding

Mijn ouders wonen nu letterlijk op loopafstand. Mijn moeder kwam even buurten met mijn paard.
Afbeelding

Selina schreef:
Een 2 onder 1 kap voor 150k? Jeetje, ik ga maar verhuizen _O-
Veel succes met klussen! Ben benieuwd hoe het vordert. Wel druk schema heb je zo.

Jazeker, de prijzen zijn in dit gebied best netjes. In eerste instantie zochten we rondom Heerhugowaard, maar daar betaal je al snel 2 ton voor een soortgelijk huis. Daar zit er nog even niet in voor ons, als starters.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:25

Leuk projectje ! :)
Ik krijg van dit soort topics altijd helemaal de verhuis kriebels :))

Die hanger hoeft nog niet zo oud te zijn overigens. Is een broekhanger en worden ook nu nog verkocht !

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:26

Kimmsel schreef:
Zeker. Het werd bewoond door een dame op leeftijd die nu verhuisd is naar een bejaardentehuis. Je komt ook wel wat 'geschiedenis' tegen hoor, haha. Geen idee wat dit precies is, maar ik gok een ouderwetse kledinghanger waar je kleding tussen kunt klemmen.
[ [url=m/ni70X6.jpg]Afbeelding[/url] ]

.

Dat is even hanger voor broeken/pantalons. En die kun je nog steeds kopen :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:28

Wat een leuk project, ik ga mee volgen :)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 23:54

Luxorvalkje schreef:
Kimmsel schreef:
[ [url=m/ni70X6.jpg]Afbeelding[/url] ]

.

Dat is even hanger voor broeken/pantalons. En die kun je nog steeds kopen :)

Aha, dus zo speciaal was het niet. Mijn vriend en ik wisten beiden niet wat het was. Nu ben ik zeker geen expert op het gebied van kledinghangers, maar good to know, haha.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 07:20

Heerlijk om een huis helemaal naar je hand te kunnen zetten. Hebben wij ook gedaan en na 7 jaar was er werkelijk geen stukje wat niet aangepakt was. Nu zijn we bezig met ronde 2 :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:09

ik hoop echt Van harte dat je niet naast de Duitse man en Poolse vrouw bent komen te wonen met 3 kinderen ;)

want dan heb ik echt medelijden met jullie :o

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:43

Die rode voegen op het toilet _O- En zijn de voegen van de badkamer blauw?

Wij hebben ons eerste huis ook helemaal zelf opgeknapt. Bloed, zweet en tranen maar wát een voldoening als het klaar is. Ik denk dat jullie hier een heel leuk huis van kunnen maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:49

Ah Wieringerwaard :D Daar betaal je inderdaad niet zo heel veel, maar het word wel redelijk als 'uithoek' bestempeld :D Toch staan er best hele leuke woningen!
De benedenverdieping vind ik nog best meevallen! Maar de bovenverdieping is wel toe aan een grondige makeover inderdaad :D Ik ben benieuwd!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:50

Huis lijkt in prima staat. Je hoeft alleen wat cosmetische dingen aan te passen om het naar jouw smaak te maken. Dat kun je zelfs voorlopig laten zitten en er gewoon intrekken.

Gefeliciteerd.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:55

Gefeliciteerd!
En succes met verbouwen. Altijd leuk om te volgen.

Wij hebben 3 jaar ook het huis van boven tot onder aangepakt.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:59

Wat leuk!! ik ga ook volgen, hou van dit soort topics.

Wat is het in de basis al een leuk huis! tuurlijk is het oud en slecht onderhouden maar de opzet is wel echt heel leuk en ruim! denk echt dat je er wat leuks van kan maken! succes en houd ons maar veel op de hoogte!

Koosnaamloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:13

Leuk! Ik volg!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:13

In mijn ogen is het niet eens slecht onderhouden, maar vooral toe aan een update... Veel plezier!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:14

Leuk project :D! Ik volg!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:21

Heerlijk is dat he...des te hoger je gaat des te goedkoper de woningen. leuk project...ik volg!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:48

Leuk ik volg ook! (Ben nu stiekem wel benieuwd of je nu wel of niet naast dat bovengenoemde gezin bent komen te wonen)

Kimmsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 22:04

benangelique schreef:
Heerlijk om een huis helemaal naar je hand te kunnen zetten. Hebben wij ook gedaan en na 7 jaar was er werkelijk geen stukje wat niet aangepakt was. Nu zijn we bezig met ronde 2 :+

Inderdaad, daar hopen wij ook op. Zou het ook niet anders willen hoor, een 'klant en klaar' huis lijkt mij niks.

pinkie87 schreef:
ik hoop echt Van harte dat je niet naast de Duitse man en Poolse vrouw bent komen te wonen met 3 kinderen ;)

want dan heb ik echt medelijden met jullie :o

Ik geloof van niet, haha. Ben je bekend in Wieringerwaard, pinkie87? Ik heb rechts van ons hele vriendelijke buren waar we ook al even binnen hebben mogen kijken. Daarnaast woont nog een aardige man die we al even hebben gesproken. Onze buren links heb ik nog niet ontmoet, schijnt een muzikant te zijn, dus moet wel goed zitten. (Vriendlief is ook een muziekliefhebber en speelt ook wat instrumenten.)

Ken hier geen Duitse man en Poolse vrouw, haha. :+ Ben zelf geboren en getogen in Nieuwesluis, hier 5 minuten vandaan. Afgelopen drie jaar naast Heerhugowaard gewoond, waar mijn vriend ook woonde.

estja schreef:
Die rode voegen op het toilet _O- En zijn de voegen van de badkamer blauw?

Wij hebben ons eerste huis ook helemaal zelf opgeknapt. Bloed, zweet en tranen maar wát een voldoening als het klaar is. Ik denk dat jullie hier een heel leuk huis van kunnen maken.

Ja, die voegen. _/-\o_ Vreselijker kan niet. Gelukkig gaat alles er straks uit. :Y)

Cayenne schreef:
Ah Wieringerwaard :D Daar betaal je inderdaad niet zo heel veel, maar het word wel redelijk als 'uithoek' bestempeld :D Toch staan er best hele leuke woningen!
De benedenverdieping vind ik nog best meevallen! Maar de bovenverdieping is wel toe aan een grondige makeover inderdaad :D Ik ben benieuwd!

Klopt. 'Bouwval' is ook misschien niet het juiste woord. Het is voornamelijk oud en slecht onderhouden.

Gwenvd schreef:
Wat leuk!! ik ga ook volgen, hou van dit soort topics.

Wat is het in de basis al een leuk huis! tuurlijk is het oud en slecht onderhouden maar de opzet is wel echt heel leuk en ruim! denk echt dat je er wat leuks van kan maken! succes en houd ons maar veel op de hoogte!

In de basis is het zeker leuk. Veel licht in de keuken. Fijne open verbinding van de woonkamer naar de keuken toe. Vind het huis echt wat fijns uitstralen.

dito schreef:
Heerlijk is dat he...des te hoger je gaat des te goedkoper de woningen. leuk project...ik volg!

Zeker. Eerst zochten ik en mijn vriend een huis in omgeving Heerhugowaard, maar daar betaal je zoveel meer voor een soortgelijk huis. Uiteindelijk eindigden we toch meer in de richting van mijn geboorteplaats.

Leuk dat jullie komen volgen! Deze week niet veel updates verwacht ik want het wordt een drukke werkweek.

Maandag werk. Dinsdag bijrijdpaard, stallen doen bij Eyo, daarna naar werk. Woensdag komt er een ziggo monteur, daarna zwemmen, daarna stallen doen bij Eyo en klussen op het land en in de avond naar springles met mijn arabier. Donderdag weer werken. Vrijdag en zaterdag opleiding (met paard). Zondagochtend voor werk langs de paarden en daarna dus werken.

Hoop tussendoor nog tijd te vinden voor de tuin. :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:11

ah dat is fijn ;) jah ken ze wel beide oud collega's van mij geweest :')

zelf jaren in ap gewoonte nu in schagerbrug.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:30

Ik vind de keuken ook mooi licht. Gaaf project hoor en een lekker groene buurt.

off topic, kom ook uit de kop van Noord Holland :D