benangelique schreef:Heerlijk om een huis helemaal naar je hand te kunnen zetten. Hebben wij ook gedaan en na 7 jaar was er werkelijk geen stukje wat niet aangepakt was. Nu zijn we bezig met ronde 2

Inderdaad, daar hopen wij ook op. Zou het ook niet anders willen hoor, een 'klant en klaar' huis lijkt mij niks.
pinkie87 schreef:ik hoop echt Van harte dat je niet naast de Duitse man en Poolse vrouw bent komen te wonen met 3 kinderen

want dan heb ik echt medelijden met jullie

Ik geloof van niet, haha. Ben je bekend in Wieringerwaard, pinkie87? Ik heb rechts van ons hele vriendelijke buren waar we ook al even binnen hebben mogen kijken. Daarnaast woont nog een aardige man die we al even hebben gesproken. Onze buren links heb ik nog niet ontmoet, schijnt een muzikant te zijn, dus moet wel goed zitten. (Vriendlief is ook een muziekliefhebber en speelt ook wat instrumenten.)
Ken hier geen Duitse man en Poolse vrouw, haha.
Ben zelf geboren en getogen in Nieuwesluis, hier 5 minuten vandaan. Afgelopen drie jaar naast Heerhugowaard gewoond, waar mijn vriend ook woonde.
estja schreef:Die rode voegen op het toilet

En zijn de voegen van de badkamer blauw?
Wij hebben ons eerste huis ook helemaal zelf opgeknapt. Bloed, zweet en tranen maar wát een voldoening als het klaar is. Ik denk dat jullie hier een heel leuk huis van kunnen maken.
Ja, die voegen.
Vreselijker kan niet. Gelukkig gaat alles er straks uit.
Cayenne schreef:Ah Wieringerwaard

Daar betaal je inderdaad niet zo heel veel, maar het word wel redelijk als 'uithoek' bestempeld

Toch staan er best hele leuke woningen!
De benedenverdieping vind ik nog best meevallen! Maar de bovenverdieping is wel toe aan een grondige makeover inderdaad

Ik ben benieuwd!
Klopt. 'Bouwval' is ook misschien niet het juiste woord. Het is voornamelijk oud en slecht onderhouden.
Gwenvd schreef:Wat leuk!! ik ga ook volgen, hou van dit soort topics.
Wat is het in de basis al een leuk huis! tuurlijk is het oud en slecht onderhouden maar de opzet is wel echt heel leuk en ruim! denk echt dat je er wat leuks van kan maken! succes en houd ons maar veel op de hoogte!
In de basis is het zeker leuk. Veel licht in de keuken. Fijne open verbinding van de woonkamer naar de keuken toe. Vind het huis echt wat fijns uitstralen.
dito schreef:Heerlijk is dat he...des te hoger je gaat des te goedkoper de woningen. leuk project...ik volg!
Zeker. Eerst zochten ik en mijn vriend een huis in omgeving Heerhugowaard, maar daar betaal je zoveel meer voor een soortgelijk huis. Uiteindelijk eindigden we toch meer in de richting van mijn geboorteplaats.
Leuk dat jullie komen volgen! Deze week niet veel updates verwacht ik want het wordt een drukke werkweek.
Maandag werk. Dinsdag bijrijdpaard, stallen doen bij Eyo, daarna naar werk. Woensdag komt er een ziggo monteur, daarna zwemmen, daarna stallen doen bij Eyo en klussen op het land en in de avond naar springles met mijn arabier. Donderdag weer werken. Vrijdag en zaterdag opleiding (met paard). Zondagochtend voor werk langs de paarden en daarna dus werken.
Hoop tussendoor nog tijd te vinden voor de tuin.