Sodastream, wie heeft hem?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 08:13

En hoe bevalt hij?
Ik ben drastisch aan het minderen met frisdrank maar ik wil graag bubbels. Mineraalwater vind ik behoorlijk bitter, ook die met een smaakje. Kraanwater is veel lekkerder maar dus zonder bubbels.
Nu zie ik echter nogal verschillende te koop met ook heel verschillende prijzen. Ik wil gewoon een complete set maar welke is handig?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:26

Bubbeltjeswater wordt altijd zuur en iets bitter doordat je de co2 toevoegt. Kraanwater met bubbels zal hetzelfde smaken als spa rood.

Ik heb eens wat opgezocht over de sodastream, maar het bleek dat het zelfgemaakte bubbelkraanwater duurder is dan het huismerk bubbelwater uit de winkel :=

Wat ik zelf doe is goedkoop bubbetjeswater uit de winkel halen, en daar gewoon een heel klein scheutje siroop bij. Nu heb ik roosvisee staan, dat is heerlijk met bubbeltjeswater, maar ik heb ook vaak allerlei soorten karvan cevitam. Je kan natuurlijk ook de sodastream smaakjes erin doen.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:29

Wij hebben hem hem ooit gehad, was er geen fan van. Ik vind frisdrank vaak te zoet, maar spa rood niet te drinken. Waar ik wel fan van ben ik koolzuurhoudend water met citroen, dat is echt ontzettend lekker. Dat al eens geprobeerd?

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:31

Mijn ouders hebben er een, ideaal! Met vieren thuis dronken wij makkelijk meerdere 1L flessen leeg op een dag. Let wel op dat het omwisselen van de CO2 patronen (die metalen flessen die achter/onderin gaan) ook geld kost. Bij mijn weten zo'n €12/13. Hoe lang je er mee doet heeft te maken met de hoeveelheid CO2 die je er in pompt. Wij deden ongeveer 40 liter met 1 patroon, ipv de 60 liter die SodaStream aanhoud.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:33


rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:35

Ik heb er 1., gebruik m nooit.
Staat te koop
Vond het niet zo goed werken

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 08:42

Hier ipv een sodastream een spuit water fles zal het zelfde principe zijn? Denk ik
Ik vind het zeker op een warme zomerdag wel heel lekker!
Spuitwaterfles werkt op patronen en die koop ik dan bij de groothandel. Prijs weet ik eigenlijk niet.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:04

Utixo schreef:
Wij hebben hem hem ooit gehad, was er geen fan van. Ik vind frisdrank vaak te zoet, maar spa rood niet te drinken. Waar ik wel fan van ben ik koolzuurhoudend water met citroen, dat is echt ontzettend lekker. Dat al eens geprobeerd?

Die hebben we, van de Lidl, maar die vind ik ook vies. Mijn man drinkt daar echter heel veel van.....

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 09:05

lenaa_tje schreef:
Hier ipv een sodastream een spuit water fles zal het zelfde principe zijn? Denk ik
Ik vind het zeker op een warme zomerdag wel heel lekker!
Spuitwaterfles werkt op patronen en die koop ik dan bij de groothandel. Prijs weet ik eigenlijk niet.

Waar haal je die? Ik zie ze veel in Hongarije... daar komen ze eens per week langs en worden ze in een rekje gebracht. Hier nog nooit gezien maar lijkt me ideaal.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:37

Wij hebben er al zeker 7 jaar een, naar volle tevredenheid.
Het scheelt veel gesjouw en lege flessen. :)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:31

Margee schreef:
lenaa_tje schreef:
Hier ipv een sodastream een spuit water fles zal het zelfde principe zijn? Denk ik
Ik vind het zeker op een warme zomerdag wel heel lekker!
Spuitwaterfles werkt op patronen en die koop ik dan bij de groothandel. Prijs weet ik eigenlijk niet.

Waar haal je die? Ik zie ze veel in Hongarije... daar komen ze eens per week langs en worden ze in een rekje gebracht. Hier nog nooit gezien maar lijkt me ideaal.

Ik heb hem bij de groothandel weg maar ik denk dat horeca websites of de kookwinkel het online ook wel verkopen ? Heb er 1 van iSi patronen zijn daar ook van.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:35

Wij hebben er sinds kort een, een oudje van mn tante.
Hallelujah wat een uitkomst!
Sinds we dat ding hebben drink ik zeker anderhalf liter prikwater per dag, waar dat eerder cola of appelsap was *\o/*
Kan nooit meer zonder dat ding :Y)

Overigens uitgerekend dat we ongeveer 3 cent per liter goedkoper uit zijn dan de goedkoopste prikwater van de jumbo. Echter heeft dit kwa milieu ook een groot voordeel ivm geen plastic flessen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 15:53

Ik denk dat het duurder is dan van b.v. de Lidl, misschien niet van de duurdere merken. Maar ik vind kraanwater gewoon lekker genoeg, zeker met een beetje ranja er in.... EN heeellll veel prik dus!

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:00

Ik denk dat het uiteindelijk niet goedkoper is dan gewoon flessen bruiswater bij de winkel kopen (zeker niet bij de lidl of aldi) maar wat ik echt heel erg belangrijk vind is dat het minder plastic flessen kost. Bovendien vind ik dat er in "gewoon" bruiswater van de winkel wel wat meer prik mag :o
Mn moeder en ik hebben beide onze eigen fles. Ik met iets meer prik dan gemiddeld, en zij met iets minder prik dan gemiddeld. Zo kun je het precies naar wens maken.
Ik doe er verder geen siroop door heen, het is voor mij juist om van het zoete spul af te komen :Y)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:14

De flessen uit de supermarkt worden natuurlijk wel gewoon hergebruikt, maar qua gesleep met flessen lijkt het me inderdaad wel fijn :j

Ik zag wel dat er verloopstukken te koop zijn waarmee je goedkopere co2 capsules kan gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee?

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 16:35

Wij hebben het oude model hiervan nog staan.

Word momenteel eigenlijk niet veel meer gebruikt maar voorheen wel.

Was er altijd erg tevreden over.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:29

Ik wilde hier nog op reageren, maar ben het ook weer vergeten. Maar ik heb ook een SodaStream! Ik heb afgelopen half jaar in Duitsland gestudeerd en ik hou nogal van bubbeltjeswater, maar ik zag het niet zitten om met grote en kleine flessen water te moeten slepen, dus toen maar zo'n ding gekocht. Paar smaakjes erbij gekocht en gaan met die banaan.
Hij is ontzettend fijn en gemakkelijk in gebruiken en het vervangen van de CO2-cilinder is ontzettend gemakkelijk, je kan hem er zo in en uit schroeven. Eerst was het nog even zoeken naar waar je ze kon krijgen, maar als het goed is kun je ze nu bij elke Blokker krijgen.
Ik weet zo niet waar je hier verder siropen kan krijgen, ik haal ze of in Duitsland of bij de Makro. Gevoelsmatig zijn de flesjes vrij prijzig, maar voor €4/€5 kun je zo 9 liter frisdrank maken, vind ik persoonlijk nog meevallen qua prijs.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 16:34

Destination schreef:
Ik wilde hier nog op reageren, maar ben het ook weer vergeten. Maar ik heb ook een SodaStream! Ik heb afgelopen half jaar in Duitsland gestudeerd en ik hou nogal van bubbeltjeswater, maar ik zag het niet zitten om met grote en kleine flessen water te moeten slepen, dus toen maar zo'n ding gekocht. Paar smaakjes erbij gekocht en gaan met die banaan.
Hij is ontzettend fijn en gemakkelijk in gebruiken en het vervangen van de CO2-cilinder is ontzettend gemakkelijk, je kan hem er zo in en uit schroeven. Eerst was het nog even zoeken naar waar je ze kon krijgen, maar als het goed is kun je ze nu bij elke Blokker krijgen.
Ik weet zo niet waar je hier verder siropen kan krijgen, ik haal ze of in Duitsland of bij de Makro. Gevoelsmatig zijn de flesjes vrij prijzig, maar voor €4/€5 kun je zo 9 liter frisdrank maken, vind ik persoonlijk nog meevallen qua prijs.


Maakt het je water ook bitter? Ik gebruik nu die kleine flesjes water met bubbels maar het levert veel afval op en de smaak ik ook nog niet wat ik zoek.

Je kunt er ook gewone siroop in doen toch?

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:43

Nee, ik vind het niet bitter smaken, eigenlijk. Gewone siroop kan ook inderdaad, maar zelf hou ik niet zo van ranja met prik :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Sodastream, wie heeft hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:05

Het zijn de bubbels die het water bitter maken.
Als je spa rood zo lang schudt dat alle bubbels eruit zijn dan smaakt het weer naar kraanwater.
Co2 oftewel koolzuur smaakt nu eenmaal, zoals de naam al zegt, zuur en wat bitter.