Waar nog meubelsets te koop?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 14:39

Vorige week hebben wij gehoord dat ons bod op een droomhuis geaccepteerd is. Alles is snel in gang gezet en onder voorbehoud van financiering zijn wij nu huiseigenaar geworden *\o/*

Naast dat wij super blij zijn en alles spannend vinden, komt er ook een wirwar van dingen die je moet regelen op je af. Ons plan was om het huis over te nemen met een groot deel van de meubels. Dit zijn allemaal (steiger)houten meubels in industriële stijl. Nu heeft de verkoper zijn prijs doorgegeven en wij vinden deze veelte hoog -O- Nu gaan wij dus op zoek naar meubels en accessoires, maar waar?

Wij zoeken een (web)winkel waar wij alles in één koop kunnen doen, zodat ook alles dezelfde kleur, kwaliteit, stijl is. Maar we merken dat alle winkels slechts een aantal meubels verkopen of de prijzen echt door het dak schieten.. Nu hebben wij Woodline Furniture gevonden, maar ook daar verkopen ze niet alles wat wij zoeken.

Dus wat zoeken we?
- Eettafel
- Eetkamerstoelen (mag eventueel ook ergens anders)
- Tv-meubel
- Salontafels
- Bijzettafels
- (Boeken)kast"
- Sier ladder
- Kapstok
- (Schoenen)rekje
- Wandplanken

Zie hieronder een aantal foto's als voorbeeld. Ben erg benieuwd of jullie ideeën hebben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Winged

Berichten: 33087
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:07

Momenteel? Action.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:11

Die bakkerstrolley is van VT-wonen en kost alleen al 330 euro dacht ik. Ik weet niet zo goed wat jullie duur vinden en het budget is? Loods 5 zou je kunnen proberen, Eijerkamp, Leen Bakker?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:13

Ga eens langs een aantal van die Leen Bakker achtige winkels met je lijstje en vraag of ze alles voor je hebben in dezelfde set of stijl.

Cabelona

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:24

Wij hebben onze meubels (salon tafel, kast, dressoir, eettafel, eetkamerstoelen en TV meubel) bij profijtmeubel gekocht. Daar kun je de losse meubels kopen, maar ook als complete set. Kwaliteit vond ik ook iets mooier dan leen bakker (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
Bankstel hebben we wel los gekocht omdat we de vorm, stof en kleur zelf wilden samenstellen.

Als je in de buurt van duitsland woont kun je ook nog bij de XXLutz kijken.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:27

Inderdaad Loods5, misschien Goossens? Ik weet niet of die alles hebben van je lijst. Hou er wel rekening mee dat als dingen teveel matchen je een soort VTwonen/showroom huis krijgt.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:28

Allereerst gefeliciteerd met de aankoop van jullie huis! :)

Bij de Pronto hebben ze vaak ook leuke sets te koop voor een mooie prijs.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:30


Roodvos

Berichten: 6711
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:36

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie eerste huis!

Ik neem aan dat jullie nu ook ergens op zitten, slapen en aan eten? Waarom verhuis je dat niet eerst eens mee naar de nieuwe woning? Je kan het nu wel allemaal heel mooi voorstellen, maar vaak blijkt dat als je eenmaal in een huis woont het toch net iets handiger en praktischer is om het anders te doen. Beetje jammer als je dan je geld hebt uitgegeven aan iets waarvan je dan denkt "hmm, jammer, maar het moet dan maar zo".

En die gazen trolley-gevallen en voor aan de muur zijn nu helemaal in, maar vind je dat over 5 jaar ook nog mooi? Een huis wordt juist vaak warmer en persoonlijker doordat het gewoon even net niet helemaal volgens de meest recente glossy is ingericht.

mala26

Berichten: 5011
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:40

Loods 5 is ontzettend duur.
Kijk eens bij jysk, a-meubels, en via fb krijg ik ook regelmatig advertenties te zien voor verkoop meubels. Ben zelf ook druk aan het zoeken ik krijg in juli de sleutels. Wel huur.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:45

Oudenteak in Nieuwegein

DemDeempel

Berichten: 1080
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 15:58

De leenbakker heeft die meubels die je geeft als voorbeeld ook. Ze hebben ook sets zoals een eettafel, kast, bijzettafel en dergelijke. Het beste is om even bij een grote leen bakker langs te gaan en daar even rond te lopen, vaak hebben ze verschillendr hokjes met bijpassende meubels staan. Ook fijn dat het goed betaalbaar is.

Wij hebben zelf een combinatie van ikea en Pronto. Pronto heeft leuke betaalbare dingen maar soms ook absurd dure dingen. Wil je dus alles in 1 keer kopen kan ik toch wel de leen bakker aanraden.

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:00

Gigameubel heeft veel in die industriële stijl, daar zou je ook eens kunnen kijken :)

Moiraliann
Berichten: 123
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Grootebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:01

Wij hebben onze meubels gekocht bij Profijt meubel.
Niet schrikbarend duur en genoeg keuze.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:08

Ik zou juist meer dingen zelf bij elkaar gaan zoeken. En dan bijv naar Trendhopper, Leenbakker, Kwantum, Ikea, Loods 5 etc Karwei heeft hier ook vaak leuke meubels staan.

Wij hebben een keuken van Ikea en kledingkasten van Leenbakker. Als ik die vergelijk, vind ik Leenbakker wel echt veel slechtere kwaliteit.

Als je echt houten meubels koopt, kun je ze heel makkelijk eens schuren en een andere kleur geven. Zo hadden wij vroeger alles grenen en die kastjes nu met beits behandeld. 2 kasten hebben we zelf op maat gemaakt van mdf. De ene met zelfde beits behandeld en de andere is wit, die staat ergens anders.

Bij Ikea ook een lamp van riet gekocht die ik leuk vond, met het idee hem zelf ook die kleur te geven en is met die zelfde beits ook goed gelukt.

Een aantal kleine dingen hebben we zwart gespoten, zodat die kleine dingen ook weer bij elkaar passen zoals de beugels van de trapleuning, haken van spiegel etc.

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:14

De Bommel meubelen. Of de Woonexpress.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:18

Juist als je industriële look wil, mag het toch juist allemaal niet hetzelfde zijn?
Leenbakker, Jysk, Action, Søstrene Grene, Kwantum hebben dan hele betaalbare leuke accessoires.
Goede bank (echt, investeer daar in) en kasten uitzoeken en het leuk aankleden met goedkopere items.

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 10:54

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties en felicitaties.

De meubels meenemen is een optie. Het verschil is dat ons complete appartement nu 43 vierkante meter is, de woonkamer van het nieuwe huis is alleen al groter dan dat. Daarbij hebben wij toen alles destijds tweedehands van de Ikea gekocht. Dat valt, op het tv-meubel na, allemaal uit elkaar. Dat meenemen gaat hem dus niet worden.

Leenbakker hebben wij zelf veel slechte ervaringen mee qua levertijd en kwaliteit. Het huis kan al vrij snel opgeleverd worden, waarschijnlijk begin of midden juni.

Ik ga al jullie suggesties meenemen. Sommige winkels had ik al aan gedacht, sommige niet.

Over het juist combineren van industriële dingen, zeker een punt. Persoonlijk hou ik alleen totaal niet van allerlei verschillende kleuren hout. Dus de "grote" meubels zou ik wel graag van dezelfde leverancier hebben. Daarnaast komen daar uiteraard nog kleine meubels en accessoires bij met andere kleuren en structuren.

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:11

Gefeliciteerd! Wij zijn gewoon naar een lokale woonwinkel gegaan en hebben daar het eea uitgezocht en toen verder gaan kijken. We konden namelijk nergens alles vinden wat we mooi vonden..

(stoelen/ijzeren kasten)
https://www.zen-lifestyle.nl/?gclid=Cjw ... jAQAvD_BwE
verder https://www.old-basics.nl/kasten voor de vitrine kast.
Salontafeltjes via loods 5 en ikea :)
TV meubel heeft ons neefje gemaakt en stoel, kleed en bank zijn via https://www.woonboulevardwijchen.nl/?gc ... 0oQAvD_BwE

Dus overal en nergens vandaan :+ het is wat werk maar dan heb je niet alles standaard

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-18 11:17

MarjanB schreef:
Gefeliciteerd! Wij zijn gewoon naar een lokale woonwinkel gegaan en hebben daar het eea uitgezocht en toen verder gaan kijken. We konden namelijk nergens alles vinden wat we mooi vonden..

(stoelen/ijzeren kasten)
https://www.zen-lifestyle.nl/?gclid=Cjw ... jAQAvD_BwE
verder https://www.old-basics.nl/kasten voor de vitrine kast.
Salontafeltjes via loods 5 en ikea :)
TV meubel heeft ons neefje gemaakt en stoel, kleed en bank zijn via https://www.woonboulevardwijchen.nl/?gc ... 0oQAvD_BwE

Dus overal en nergens vandaan :+ het is wat werk maar dan heb je niet alles standaard

[ [url=m/RrLOyU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p2huUU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/maMyUA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mKyIyR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xa8wAi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Verveel jij je niet toevallig in juni? Dan kun je ons komen helpen *D
Mooi gedaan en thanks voor de tips!

Eefjahh
Berichten: 442
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Oss

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:32

Deze hebben ze bij de Kwantum en zoiets als de bovenste, dat rekje, ook.

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 11:43

Haha nee denk het niet :+ zijn nu bezig met het volgende project onze slaapkamer.

De bakkersrekjes hebben ze ook bij de xenos :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:27

Ik hou ook niet van verschillende kleuren hout bijv. Maar met de beits alles in zelfde kleur gekregen. Dat werkt echter alleen bij echt hout.

Wij hebben de wanden 9010 en kleine details zwart, dus hele simpele kleuren om op terug te vallen als iets niet te vinden is.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Waar nog meubelsets te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:30

ik zie dat je van rotterdam bent, maar ik je buurt zitten waarschijnlijk ook wel vergelijkbare dingen. Hier in belgisch liburg (sint-truiden) heb je meubelen neven waar ze allerlei meubels verkopn. of nog een grotere waar ik zeer tevreden van ben is in genk en noemt prenuptia. Mogelijk eens een daguitstap van maken :D

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:20

De Weba in België, hebben echt bijna exact de dingen uit je openingspost en niet echt duur, misschien wel een beetje ver vanuit Rotterdam :+