Graag wil ik jullie mening over de volgende situatie:
In februari 2017 kocht ik bij de merkdealer een seat occasion. Bij aankoop heb ik een relatief duur (€695) aflever pakket genomen zodat de auto zeker weten in orde zou zijn. Dit was hij in eerste instantie ook. Tot op een gegeven moment zich startproblemen gingen voordoen. Dus ik terug naar de dealer. Auto uitgelezen, niks. Ik werd weer teruggestuurd met de boodschap: "zodra je het weer hebt kom dan maar meteen terug. Misschien vinden we dan wel de storing". Dus een paar dagen later gebeurde het weer dus ik weer terug. Weer uitgelezen, niks. Accuspanning was goed. Vervolgens ben ik nog wel 1 of 2 keer terug geweest. Uiteindelijk stond ik op een zaterdag bij in een parkeergarage en kreeg hem weer bijna niet gestart... Toen was ik het zo beu dat ik een andere (eenmans)garage heb gebeld. Hij wist eigenlijk naar mijn verhaal aan de telefoon al wat er loos was... De olie (die ik had bij moeten vullen omdat 5 maanden na aankoop kennelijk het oliepeil al veel te laag was..) was iets te dik waardoor de auto slecht startte. Zodoende heeft de monteur een halve liter mengsmering toegevoegd en hij zou dan met de beurt alles verversen. Voila! Probleem opgelost en nooit meer startproblemen gehad.
Opgelost zou je zeggen! Totdat ik een paar dagen terug ineens door de merkdealer gebeld werd met de boodschap dat er nog een werkorder openstond.. Ik de hele situatie uitgelegd en de beste dame zei dat ze het erg vervelend vond hoe het gelopen was maar dat er zeker een uur aan werk in was gestoken en dit nog open stond. Gezegd dat ik de factuur dan wel tegemoet zou zien. 2 dagen later kwam de factuur binnen. €133 euro alstublieft... Persoonlijk vind ik dat nogal gortig gezien ik steeds van het kastje naar de muur werd gestuurd en er uiteindelijk dus niks gemaakt/opgelost is door de dealer..
Zojuist gebeld om verhaal te halen. Ik was nog midden in m'n verhaal en de beste man aan de lijn zei: "wie heb je vorige keer gesproken? Want je zit nu wel tegen de eerste de beste een heel verhaal te vertellen maar ik weet niet waar het over gaat" Ik de naam gegeven van de dame van vorige keer. "die is er morgen weer, bel dan maar terug". Of te wel, zoek het lekker uit.
Wat vinden jullie?
Mijn idee was om te onderhandelen dat ik bijvoorbeeld alleen betaal voor de arbeidsuren wat dan hooguit een uurtje max. anderhalf is geweest van ik heb de meeste keren gewoon kunnen wachten op mn auto. Een keer maar is hij een dagje blijven staan.
Ik voel me een beetje bedonderd door de dealer en baal er van dat het zo gelopen is!
Respect als je alles gelezen hebt
Als een auto bij aflevering op het juiste peil is gezet dan ga ik er niet vanuit dat ik na 5 maanden 2,5 L olie moet bijvullen.. dat het achteraf te dikke olie bleek was natuurlijk mijn fout.