Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:00

Dank voor d reacties. Ik ga idd uitproberen, maar juist batavus of gazelle passen echt niet in mijn budget van onder de 1000 euro.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:46

Ik heb jarenlang ontzettend veel plezier gehad (en nog steeds!) van mijn tweedehands Batavus Padova, heerlijke fiets, veel fijnere ondersteuning dan o.a. Stella en voor 600 euro gekocht via Marktplaats. Enige jammere is de kleinere actieradius dan tegenwoordig allemaal kan....

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:20

Rakkie123 schreef:
Ik had een Voltana met middenmotor, een hele fijne fiets, alleen dat middenmotor gedeelte zat erg onhandig bij de standaard, waardoor je snel met je voet er tegen aan kwam, moest regelmatig bijgesteld worden.

Kijk hier eens:
[LZP] Elektrische bakfiets
Zie je veel gebruikservaringen en foto's van bakfietsen met honden. Waaronder bijvoorbeeld ook 3 grote honden in de babboe dog (pagina 3) etc. Misschien heb je wat aan dat topic :)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:33

knabbelgirl schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik had een Voltana met middenmotor, een hele fijne fiets, alleen dat middenmotor gedeelte zat erg onhandig bij de standaard, waardoor je snel met je voet er tegen aan kwam, moest regelmatig bijgesteld worden.

Kijk hier eens:
[LZP] Elektrische bakfiets
Zie je veel gebruikservaringen en foto's van bakfietsen met honden. Waaronder bijvoorbeeld ook 3 grote honden in de babboe dog (pagina 3) etc. Misschien heb je wat aan dat topic :)


Nou....de babboe dog, daar past mijn hond nog niet misschien in :D
Het is een grote leonberger en zijn rug is erg lang.

De lengte van de bak moet minimaal 1.00 meter zijn.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:09

Red de Johnny Loco dat niet dan? Die is echt heel behoorlijk :j

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:33

De prijzen zijn ook behoorlijk....
En degene met een deurtje is net niet lang genoeg, de rest is wel wat groter, wel nog aan de krappe kant, maar daar kan een grote hond dan weer net niet fatsoenlijk in.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:28

Zijn er Johnny Loco bakfietsen met een deurtje :?

Voor die kleine zit er wel een opstappedaaltje aan dat je er dan ook nog eens los bij moet kopen.
Ik vind hem ook schreeuwend duur en had hem daarom ook niet op mijn potentiële lijstje staan, maar bij het proefrijden voelde deze zo extreem veel beter dan de andere bakfietsen dat het wel heel duidelijk was dat deze het moest worden. En op de zaak voor pakketten wegbrengen dan scheelt dat flink in de prijs :)

BeFunny

Berichten: 10540
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:02

Waarom niet gewoon een kar van achter eraan hangen? Een kennis met een bull mastiff die hebben dat gewoon zo'n honden fietskar. Maar dan voor grote honden. Die hebben een gewone e bike met zo'n fietskar

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:42

Pfoei een meter ben ik inderdaad nog niet tegengekomen voor honden, dat is een flinke ja.

Mijn fiets was donderdag klaar, vandaag opgehaald en al een rondje gemaakt. Ook hondje nog even laten wennen, ik ben helemaal gelukkig :+:
Afbeelding

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:22

Ziet er leuk uit!

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:10

pmarena schreef:
Zijn er Johnny Loco bakfietsen met een deurtje :?

Voor die kleine zit er wel een opstappedaaltje aan dat je er dan ook nog eens los bij moet kopen.
Ik vind hem ook schreeuwend duur en had hem daarom ook niet op mijn potentiële lijstje staan, maar bij het proefrijden voelde deze zo extreem veel beter dan de andere bakfietsen dat het wel heel duidelijk was dat deze het moest worden. En op de zaak voor pakketten wegbrengen dan scheelt dat flink in de prijs :)


Helaas niet, er was bij die link wel 1 met een zijdeurtje maar dat was een andere.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:22

BeFunny schreef:
Waarom niet gewoon een kar van achter eraan hangen? Een kennis met een bull mastiff die hebben dat gewoon zo'n honden fietskar. Maar dan voor grote honden. Die hebben een gewone e bike met zo'n fietskar


Die hebben niet zo´n lange bak, max 90 cm, wat ik tot dusver heb gevonden.
Degene die zijn gewicht kunnen trekken, zijn dat vaak voor bv 2 goldens, dus dan mis ik in de lengte een heel stuk.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 13:39

Heeft nu iedereen zijn fiets ondertussen geleverd gekregen?

De mijne heeft vorige week zijn eerste beurt gehad. De motor bleek niet goed afgesteld te zijn geweest. Hij fiets nu veel harder en ik voel ook niet meer dat hij inhoudt! Ben er nu helemaal blij mee!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:02

Wat fijn Cyntiar!

Hier nog steeds erg blij met die van mij, wat een heerlijk ding! Muisstil ook, echt ideaal

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:44

Mijn accu lijkt langzaam de geest te geven -O- dit weekend stukje willen fietsen. Pff na 8 km was mijn lijf op en rondje klaar. Moest daarna boodschappen doen, accu morsdood. Hangt nu aan de lader, anders heeft hij na een half jaar voor mij bewezen dat een nieuwe accu meer dan de moeite waard is. :j

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:04

karuna schreef:
Mijn accu lijkt langzaam de geest te geven -O- dit weekend stukje willen fietsen. Pff na 8 km was mijn lijf op en rondje klaar. Moest daarna boodschappen doen, accu morsdood. Hangt nu aan de lader, anders heeft hij na een half jaar voor mij bewezen dat een nieuwe accu meer dan de moeite waard is. :j


Als mijn accu de geest heeft gegeven na een half jaar ga ik naar de winkel of webshop waar ik die heb gekocht om deze gratis te vervangen voor een nieuwe, garantie heet dat of service ...hoewel service is het als het na 3 jaar nog steeds gratis is !

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 10:59

Theoretisch ja. Maar fiets is een heel erg tweedehands gekocht voor weinig zonder garantie op de accu :) . Ik wist dus waar ik aan begon. Maar omdat ik niet kon inschatten of fietsen weer tot de mogelijkheid behoorde (14 jaar niet kunnen fietsen ivm mankementen) was vooral de lage betaalbare goede fiets het belangrijkste. De accu zolang hij het deed was mooi meegenomen. Ik had toen meteen een nieuwe accu kunnen nemen maar dat was zonde geweest ls bleek dat fietsen toch echt niet meer ging. Vandaar eerst proberen, bevalt het goed dan een nieuwe accu laten plaatsen. :j hij moet toch voor zijn gratis half jaars beurt erheen kan meteen mooi de accu vervangen worden

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:57

Dit is een oud topic, maar ik schop 'm toch omhoog vanwege een vraag. Ik overweeg een e-bike aan te schaffen, maar twijfel enorm.

Reden van mijn twijfel is dat de fiets niet binnen kan staan. Hij zou altijd (hele jaar door) onbeschut buiten staan. Maar kan een elektrische fiets (zonder accu) wel tegen altijd buiten staan?

De accu zou ik wel altijd binnen bewaren :)

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:11

Je kan er dan zo’n hoes overdoen.
Afbeelding

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:31

Sommige fietsen kunnnen gewoon de accu’s eruit en dan kun je hem binnen opladen

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:07

De stuurcomputers kunnen niet zo goed tegen water.
Accu kun je er idd vaak uithalen. Maar voor geen enkele fiets is buitenstaan goed. Ik heb al 20 jaar een Gazelle. Altijd opgepast maar staat nu uit ruimtegebrek buiten en begint nu echt te roesten in vrij korte tijd

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:39

Bedankt voor de reacties, daar heb ik wat aan :) Zo’n hoes is een goed idee om toch wat bescherming te geven.

Binnen is echt geen optie, ik woon in een appartement (zonder berging of schuur). Dus fiets komt op de stoep in het fietsenrek.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:26

Dan moet je wel zorgen voor goede sloten en een verzekering. Want als ik het goed begrijp staat hij dan onbeheerd voor de flat? Electrische fietsen zijn wel gewild bij fietsendieven.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:45

Oei als je dat zo zegt zou ik dat niet echt aandurven zelf, al is het alleen al omdat ze best diefstal gevoelig zijn. Ik zou ook even inlezen of diefstal dan wel verzekerd wordt of dat ze eisen dat zijn 'thuisstalling' een afgesloten ruimte is? Komt gewoon bij me op hoor

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:10

De fiets kan vastgezet worden aan het fietsnietje met een goed slot. Dat is recht onder ons raam, we kijken erop vanaf de bank. Verzekeringen zat ik al aan te denken. Maar toch een afrader denken jullie?

Ik twijfel ook nog steeds hoor. Ik zie zoveel voordelen, alleen tja, dat buiten laten staan...

Het is geen flat trouwens, beetje lastig uitleggen. Maar dat doet er hier ook niet echt toe :D