Elektrische Fiets

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 00:16

Ik heb mijn Sparta fiets ook nog niet binnen ☹️.
Ik zit er bovenop. Hij zegt dat hij er 100% komt, aangegeven dat ik heb vernomen dat er lever problemen zijn! Hij zegt dat mijn zeker besteld is en dus komt. Ben benieuwd.
Heb nu wel een leenfiets gekregen tot die tijd. Een Stella ebike. Dat is dan wel fijne service.

@rivjenn. De Stella leenfiets die ik nu gebruik is een super fietsje. Is te koop bij mijn fietsendealer. 600 euro als ik het prijskaartje aan het stuur moet geloven haha!

Froukje_J

Berichten: 2195
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 06:32

Mijn fiets+accu was binnen een week bij de dealer(Sparta)! Heb wel de zwaardere accu

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:09

Klopt CynthiaR

@Byloulou ze zeggen ook dat hij komt maar ja wanneer... week 34 was wéér een deadline die ook weer voorbij is...

@Froukje hier ook een zwaardere accu maar helaas

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:44

Inmiddels heb ik helaas ook de mail kunnen sturen om de koop te ontbinden. Ik heb momenteel 2 gazelle's op het oog, maar wil eerst uitvinden hoe die er voor staan kwa accu's. Ik vond de Stella Dolce ook wel mooi, maar ik word van alle kanten ervoor gewaarschuwd om geen Stella te kopen, nu zijn de ervaringen hier volgens mij prima, maar zijn er ook mensen die kunnen vergelijken met een duurder merk, of hem al lang hebben en kunnen vertellen hoe de accu zich dan houdt?

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:57

knabbelgirl schreef:
Inmiddels heb ik helaas ook de mail kunnen sturen om de koop te ontbinden. Ik heb momenteel 2 gazelle's op het oog, maar wil eerst uitvinden hoe die er voor staan kwa accu's. Ik vond de Stella Dolce ook wel mooi, maar ik word van alle kanten ervoor gewaarschuwd om geen Stella te kopen, nu zijn de ervaringen hier volgens mij prima, maar zijn er ook mensen die kunnen vergelijken met een duurder merk, of hem al lang hebben en kunnen vertellen hoe de accu zich dan houdt?


Ik heb sinds 2 jaar de Stella dolce, heerlijke fiets! Buiten wat problemen met de klantenservice na een ongeluk echt niks op aan te merken. Ik fiets 3 keer per week naar mn werk en moet ongeveer om de 2 weken laden. Ik kan je aanraden om een keer een proefrit te maken mocht je een Stellawinkel in de buurt hebben, of mocht je bij mij in de buurt wonen ben je welkom. Mijn zus heeft een Sparta maar vond ik echt kwa fietscomfort niet zo fijn als mijn Stella. Maar dit is misschien net wat je gewend bent. Levertijd was bij mij echt heel snel. Mocht je nog vragen hebben dan roep maar.

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:06

Ik heb de batavus e go cargo Diva limitid edition. Met motor in voorwiel dus en vind dat erg prettig. Laatst moest er iets gerepareerd en toen kreeg ik een leenfiets met middenmotor. Wat een traag kreng. Was blij dat ik mijn fietsie toen hij klaar was weer kon halen.

BTW ik heb hem nu bijna 5 jaar en de accu loopt nog goed. Was wel de zwaardere accu maar denk goede koop gehad toen.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:45

Thanx dames! Goede info :)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:20

Heeft iemand toevallig een e bike maar dan zeg maar bakfiets waar een ECHT grote hond in kan?
De dog versie van babboe is te klein voor ons.
En de maat groter is gelijk idioot duur, ruim 3700 euro en met de accu kun je te weinig fietsen ( misschien 15 of 20 km ) en een extra accu is 400 euro, upgrade van de accu is niet mogelijk.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:26

Rakkie123 schreef:
Heeft iemand toevallig een e bike maar dan zeg maar bakfiets waar een ECHT grote hond in kan?
De dog versie van babboe is te klein voor ons.
En de maat groter is gelijk idioot duur, ruim 3700 euro en met de accu kun je te weinig fietsen ( misschien 15 of 20 km ) en een extra accu is 400 euro, upgrade van de accu is niet mogelijk.


https://link.marktplaats.nl/m1443469348
https://link.marktplaats.nl/m1451242082
En zoiets? En dan bankje eruit halen?
Die man verkoopt wel meer gloednieuwe bakfietsen voor een goede prijs :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 03-09-19 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:29

De link gaat naar het overzicht.....
Kun je de goede link plaatsen?

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:08


pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 11:15

Ik heb een paar jaar geleden een Stella fiets weer op laten halen, wat een rotding vond ik dat. Mijn ouders zijn er wel tevreden over. Ik vind de ondersteuning heel erg vervelend werken. Heb een oude Padova die véél fijner ondersteunt zonder van die rare fratsen van op ongelukkige momenten ineens een dot gas te geven of juist het anker uit te gooien midden op een heuvel ofzo :=

Qua elektrische bakfietsen kan ik iedereen aanraden om naar een Juizz winkel te gaan voor advies en proefrijden! Ik heb door het proefrijden de Johnny Loco gekocht, deze had ik totaal niet op het oog maar die steekt echt met kop en schouders boven de andere bakfietsen uit! Fietst als een raket, hiermee kan je echt makkelijk hele stukken 25 km per uur fietsen, ook met tegenwind, zit daarbij ook zeer comfortabel en heeft een grote bak die helemaal niet groot aanvoelt als je fietst :)

Hij is belachelijk duur maar ook belachelijk fijn, deze gebruik je tenminste en dat is dan meer waard dan een bakfiets voor de helft van de prijs waar je tegenop ziet om er mee op pad te gaan en dan toch maar de auto pakt :=

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:11


Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:32

Ik heb een Brinckers van fietsenwinkel.nl, en ben er echt super tevreden over. Fiets weer dagelijks mee naar m'n werk en sleep m'n zoontje in het zitje voorop overal mee naar toe :) de afgelopen dagen toevallig op Ameland op een gazelle Orange met voorwiel motor gefietst maar mijn Brinckers doet daar echt niet voor onder

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 13:45

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een electrische mountainbike?

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:31

Ik heb een elektrische mtb van de decathlon. https://www.decathlon.nl/p/elektrische- ... mc=8487239
Ik heb hem nu 3 weekjes en tot nu toe ben ik heel tevreden. Eerder wat mindere ervaring gehad met mountainbikes van de decathlon dus ik was heel sceptisch. Ik ben enorm verbaast over de motor. Ik heb geen ervaring met andere elektrische fietsen maar hij heeft behoorlijk veel power. De bediening is simpel maar werk prima.
Hij heeft "maar" 9 versnellingen. In de mtb wereld tegenwoordig is dat erg weinig. Maar voor een elektrische fiets vind ik het meer dan voldoende.

Ik heb nooit op duurdere e mtbs gefietst dus ik weet niet beter dan deze fiets. Maar als je niet teveel geld wilt uitgeven, is dit een prima optie.

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:38

Rakkie123 schreef:
Heeft iemand toevallig een e bike maar dan zeg maar bakfiets waar een ECHT grote hond in kan?
De dog versie van babboe is te klein voor ons.
En de maat groter is gelijk idioot duur, ruim 3700 euro en met de accu kun je te weinig fietsen ( misschien 15 of 20 km ) en een extra accu is 400 euro, upgrade van de accu is niet mogelijk.

Halfords heeft e-bakfietsen met een vrij grote bak, die kun je eventueel ook leasen.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:48

Ipsilonka schreef:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een electrische mountainbike?

Zelf geen ervaring, maar op de MTB praat Facebook pagina komen ze regelmatig voorbij.
Daar is dus veel meer ervaring met dit soort fietsen, misschien daar eens informeren?

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:08

Huidig: Sparta Emotion C-5. Bj. 2014. KM 9600. Gesloten kettingkast. 8 versnellingen. Voorwielmotor. Remmen rollerbrakes. Uitgevoerde reparaties: kettingen, display,sensoren. Accu 400 Wh. Huidige actieradius 33 km op top dus 25 km/h. Wordt verkocht wegens actieradius te klein.
Proefgereden: Stella, voorwielmotor, gesloten kettingkast 7 versnellingen, schijfremmen, € 1900,- met accu 600 Wh. Proefrit goed, voordeel max. snelheid zelf aan te passen tot 35 km/h (niet toegestaan) , nadeel geen ABS mogelijk.
Amslod, voorwielmotor, gesloten kettingkast 7 versnellingen, schijfrem voor en rollerbrake achter, € 1700,- met accu 600 Wh. Proefrit goed, max snelheid niet aan te passen, voordeel voorrem heeft altijd ABS.
Opmerking: zowel Stella als Amslod wilden niet kijken naar de huidige elektrische fiets voor inruil. De kosten van een nieuwe fiets zijn weliswaar met inruil maar een goede fiets inruilen zijn ze totaal niet in geinteresseerd.
Plaatselijke rijwiel speciaalzaken (3 stuks) , geen acceptabele E Bike kunnen vinden die aan onze specificaties voldoen ( voorwielmotor, accu 600 Wh, gesloten kettingkast, schijfrem voor met ABS).
Er wordt gekozen voor Amslod.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Elektrische Fiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:30

Nou ik heb vanochtend het ea aan fietsen geprobeerd, super fijn dat ik in de omgeving kon fietsen en ook wat bruggen mocht proberen. Ik heb meerdere merken, modellen en motoren geprobeerd en heb uiteindelijk de Gazelle Orange C7+ HMB Navy besteld. Hij is op voorraad net als de accu en wordt voor het weekeind nog aan me overhandigd. Helemaal blij!

@Nico12: Gefeliciteerd met je beslissing. Just to be sure, heb je de items bij Radar/Kassa over Amslod en accu's gezien?

Succes met je zoektocht Rakkie, ben erg benieuwd waar je uiteindelijk op uit komt, gewoon uit nieuwsgierigheid, deel je het hier?

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:03

Ik was opzoek naar een topic over de elektrische fiets, en kwam dus hier uit. Ik ben hartpatient en heb soms moeite met fietsen. Ik heb een andere baan per november en mag nu een stuk verderweg. Geen auto of rijbewijs. Helaas heb ik niet zo,n breed budget en ik zag bij de Decathlon diverse fietsen op hun site staan. Iemand hier ervaring mee? De gewone bedoel ik dan, niet de mauntainbike variant. Ik zoek liefst een fiets onder de 1000 euro.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:20

knabbelgirl schreef:
@Nico12: Gefeliciteerd met je beslissing. Just to be sure, heb je de items bij Radar/Kassa over Amslod en accu's gezien?


Dat nemen wij op de koop toe, specificaties kunnen wij ivm actieradius, veiligheid en onderhoud niet van afwijken. Wij kunnen geen alternatief vinden. Ik denk tevens dat onze huidige Sparta Emotion C5 kwalitatief veel slechter is dan Amslod. Ook is de garantie van 3 jaren bij Amslod niet bij Sparta mogelijk. Helaas is het volgens de plaatselijke 3 fietsenzaken niet mogelijk om aan onze specificaties te voldoen. De antwoorden van die fietsenzaken waren unaniem: capaciteit accu 600 Wh lukt niet, schijfrem met ABS lukt ook niet i.c.m. gesloten kettingkast. Ik heb ze uitgelegd dat de fiets bij slecht weer veel gebruikt wordt en hun alternatief daarom niet bruikbaar en hun alternatief kwa comfort minder is. Zonder ABS is met de huidige geadviseerde hydraulische remmen ,door plaatselijke fietsenzaken, is vragen om bij glad weer op de bek te gaan. Kwa geld is een nieuwe Sparta 400 Wh, ongeveer € 2000, inruil 600, dus € 1400 dat maakt dus € 300 goedkoper dan Stella en Amslod omdat de plaatselijke fietsenzaken de huidige Sparta graag willen inruilen in tegenstelling tot Stella en Amslod die niet naar de inruil Sparta wilden kijken.

Froukje_J

Berichten: 2195
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:06

fohadie schreef:
Ik was opzoek naar een topic over de elektrische fiets, en kwam dus hier uit. Ik ben hartpatient en heb soms moeite met fietsen. Ik heb een andere baan per november en mag nu een stuk verderweg. Geen auto of rijbewijs. Helaas heb ik niet zo,n breed budget en ik zag bij de Decathlon diverse fietsen op hun site staan. Iemand hier ervaring mee? De gewone bedoel ik dan, niet de mauntainbike variant. Ik zoek liefst een fiets onder de 1000 euro.

Mijn ouders zijn beide Hart patiënt en hebben beide ook een eclectische fiets...een Batavus en een Sparta..
Ik zou echt goed gaan testen, moeder had eerst een Cortina deze fietste veel te zwaar en was niet comfortabel(al helemaal niet voor een hart patiënt)
Nu kan dit per persoon verschillen natuurlijk

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:25

Ik had een Voltana met middenmotor, een hele fijne fiets, alleen dat middenmotor gedeelte zat erg onhandig bij de standaard, waardoor je snel met je voet er tegen aan kwam, moest regelmatig bijgesteld worden.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:42

Nico12 schreef:
knabbelgirl schreef:
@Nico12: Gefeliciteerd met je beslissing. Just to be sure, heb je de items bij Radar/Kassa over Amslod en accu's gezien?


Dat nemen wij op de koop toe, specificaties kunnen wij ivm actieradius, veiligheid en onderhoud niet van afwijken. Wij kunnen geen alternatief vinden. Ik denk tevens dat onze huidige Sparta Emotion C5 kwalitatief veel slechter is dan Amslod. Ook is de garantie van 3 jaren bij Amslod niet bij Sparta mogelijk. Helaas is het volgens de plaatselijke 3 fietsenzaken niet mogelijk om aan onze specificaties te voldoen. De antwoorden van die fietsenzaken waren unaniem: capaciteit accu 600 Wh lukt niet, schijfrem met ABS lukt ook niet i.c.m. gesloten kettingkast. Ik heb ze uitgelegd dat de fiets bij slecht weer veel gebruikt wordt en hun alternatief daarom niet bruikbaar en hun alternatief kwa comfort minder is. Zonder ABS is met de huidige geadviseerde hydraulische remmen ,door plaatselijke fietsenzaken, is vragen om bij glad weer op de bek te gaan. Kwa geld is een nieuwe Sparta 400 Wh, ongeveer € 2000, inruil 600, dus € 1400 dat maakt dus € 300 goedkoper dan Stella en Amslod omdat de plaatselijke fietsenzaken de huidige Sparta graag willen inruilen in tegenstelling tot Stella en Amslod die niet naar de inruil Sparta wilden kijken.

Dan is het goed als je het hebt gehoord :j je maakt dan die keuze en dat is helemaal prima toch! Wilde alleen voorkomen dat je niet bekend was en ik mijn mond hield. Jullie keuze klinkt weloverwogen en ik hoop dat jullie er heel veel plezier van mogen hebben!

@FOhadie geen ervaring hier maar ga wel met Froukje haar tip mee om uit te proberen! Hier ook een fysiek dingetje (krachttechnisch, niet zoiets als dat van jou) en hoewel ik verschillende 'dezelfde' modellen en types heb geprobeerd kwam ik met sommige echt niet van zijn plek terwijl andere het gevoel geven alsof je glijd so to say. Is een goede 2e hands eventueel ook een idee, bij een fietsenwinkel vandaan oid?