Steentapijt of andere vloerafwerking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Steentapijt of andere vloerafwerking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:00

Hoi allemaal!

ik ben vooral op zoek naar de mening van hondeneigenaren ivm steentapijt.

Deze zomer willen we onze woning vernieuwen en ook de vloer wordt onder handen genomen. Momenteel ligt er een combinatie van parket en tegels, beide versleten en/of losgekomen. Ik wil graag overal hetzelfde en hou van de look van gepolierd beton. Echter is dit geen optie: ruimtes zijn niet groot genoeg en kan niet voldoende dik beton laten storten. Qua tegels kies ik er altijd diegene uit waar ik elk hondpootje en -haartje op ga zien (en met 3 viervoeters zijn dat er heel wat).

Nu viel mijn oog op steentapijt, qua look staat dit me enorm aan. MAAR hoe zit het met morsen in de keuken, honden haar en vuile hondenpootjes?
Heb momenteel 2 vriendinnen die het hebben of hadden en de ene is lyrisch en de anders sceptisch. Wie heeft huisdieren en steentapijt? Is het geschikt voor in de keuken en badkamer of toch liever niet?
Zorgt het opvullen dat je werkelijk sneller vuil ziet liggen of valt dit mee? Enig idee over de levensduur? vind momenteel vnl terug "verkleuring mogelijk na 8-9jaar".

Maw alle ervaringen zijn welkom!

benangelique

Re: Steentapijt of andere vloerafwerking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:10

Leg je er vloerverwarming onder? Anders is het héél koud.
IK vind t niet hygiënisch, even x dweilen gaat tenslotte niet

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:14

Nee geen ruimte voor vloerverwarming. Maar tegels zijn ook koud en momenteel is onze vloer nog niet eens geïsoleerd, dus dacht dat dit nog wel zou meevallen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:16

Mijn fysiotherapeut heeft een grindvloer in zijn praktijk.
Volgens mij lijkt dit wel op steentapijt.
Hij heeft er spijt van.

Ondanks een coating erop blijft de vloer lastig schoon te maken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:23

Ik heb geen steentapijt, wij hebben een gewone tegelvloer. Neela heeft een keer vlooien gehad dus ik was heel dankbaar dat we geen tapijt hebben. Ik kan je dus helaas niet helpen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:25

We hebben nu tapijt. Maar willen laminaat of pvc. Pvc is meer anti slip en makkelijk schoon te maken. Laminaat willen we alleen met aan alle kanten Vgroef en echt structuur. Ivm gladheid

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:51

Mijn vriendin had het en vond het verschrikkelijk met haar honden. Ze kreeg het nooit echt schoon zelfs niet met een stomer, dus zij hebben het eruit gehaald en laminaat gehaald.

Zij heeft 4 kleine hondjes ala jack russel size, ik weet niet wat voor hondjes jij hebt?

Wij zelf hebben laminaat en dat gaat prima met mijn husky en border :j

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 14:56

Ik heb dalmatiërs en dat verliest het hele jaar enorm veel haar.
Maar ik nu laminaat en vind het een ramp. Bovendien hou ik helemaal niet van de "hout"-look. De honden schuiven voor het minste uit, het tikken van de nagels...

Maar bezind eer ge begint, dus... alle meningen en ervaringen zijn welkom.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:18

petitparis schreef:
Ik heb dalmatiërs en dat verliest het hele jaar enorm veel haar.
Maar ik nu laminaat en vind het een ramp. Bovendien hou ik helemaal niet van de "hout"-look. De honden schuiven voor het minste uit, het tikken van de nagels...

Maar bezind eer ge begint, dus... alle meningen en ervaringen zijn welkom.

Je hebt tegenwoordig ook tegellook. En bij pvc ben je dat uitglijden weer kwijt.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:40

Hier geen honden, ook geen grindvloer maar wel pvc vloerbedekking, dus daar kan ik mijn ervaring mee delen.
Mij valt de slijtvastheid tegen, bv op de plek waar een bureau stoel erover rijdt, is met een paar jaar de bovenlaag los gegaan. En bij ons is ie niet helemaal gelijmd, dat zou ik de volgende keer wel laten doen, nu komen er kreukels in.
Tis wel heel makkelijk schoon te maken!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 15:47

ik hou absoluut niet van tegel-look, anders zou ik onmiddellijk tegels leggen :+

met pvc, bedoelen jullie toch zo'n hele dunne paneeltjes die zoals laminaat in elkaar klikken, of nog iets anders?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 20:10

Je hebt tegenwoordig ook tegels in houtlook.
Geen idee of je dat mooi vindt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:17

Ik heb een grindvloer die waterdicht is gemaakt. Dus dweilen gaat gewoon door de gemelleerde kleur valt smurrie niet zo op, ook blubber hondenpoten zijn niet meteen te zien. En gek genoeg zonder vloerverwarming voelt het toch warmer aan dan tegels. Ben er al heel wat jaren erg blij mee

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:22

Granol (of steentapijt, dat woord kende ik niet namelijk) kan heel mooi zijn. Ik ben in een huis in Duitsland geweest waar men meerdere katten heeft en dat zag je niet op de vloer qua haren en vieze pootjes (de katten kwamen ook in weer en wind buiten). Wel heeft het een heel koude belevenis, vond ik tenminste. Ik had het gevoel dat het niet warm te stoken was in huis, omdat er altijd psychisch een koude trek over de vloer ging.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 21:24

@luuntje: nee ik hou absoluut niet van het uitzicht van hout of tegels. Als ik nieuw kon bouwen EN geen honden had, dan ging ik voor gepolierde beton.

@karuna: jij bent dus ook positief? En het waterdichtmaken valt dat op? Kreeg het idee dat je dan wel veel meer afdrukken en haar zou zien.

@shennaville: nu liggen er tegels zonder isolatie onder. Dus ben gewend dat het koud aanvoelt en dat is niet wat mij het leedt zorgen baart.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:28

Nee hoor valt mee. Vorige huis hadden we hlf waterdicht laten zetten maar dat was wat minder handig bij vaak dingen uit je handen laten kiepen. Vandaar dat we het helemaal hebben laten doen in dit huis. We hebben gewoon de standaard grindkleur naturel dus min of meer zand/grijs kleurig, daarover heen zit een doorzichtige coating. Was met aanbrengen wel meer dagen nodig en meer geur,maar eenmaal uitgehard en uitgestonken zie je er weinig van. Ja dat het niet een open vloer in structuur is maar dat is dan ook alles. Vloer ligt er inmiddels 11 jaar in zonder problemen. Goed schrobbem drijfnat dweilen allemaal geen probleem

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:31

petitparis schreef:
ik hou absoluut niet van tegel-look, anders zou ik onmiddellijk tegels leggen :+

met pvc, bedoelen jullie toch zo'n hele dunne paneeltjes die zoals laminaat in elkaar klikken, of nog iets anders?

Met Pvc bedoel ik inderdaad planken zoals laminaat. Je hebt ze in click en in Stick. (klikken en plakken dus. ) En in verschillende breedtes.
Toen wij laatst een vloerenboer spraken raadde hij aan om dit altijd op een dunne laag hout te leggen ipv zo op t beton.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:35

Persoonlijk lijkt steentapijt mij een ramp met huisdieren. Teveel kleine oneffenheden/gaatjes waar wat tussen blijft zitten, lijkt me niet erg hygienisch ook.
Ik heb nu parket. Dat zou nu opnieuw moeten worden geschuurd en gelakt. Ook een hele onderneming overigens, maar het is mooi en makkelijk in onderhoud.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een natuurstenen vloer (leisteen o.i.d) gaan en vloerverwarming.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:41

Babootje schreef:
Persoonlijk lijkt steentapijt mij een ramp met huisdieren. Teveel kleine oneffenheden/gaatjes waar wat tussen blijft zitten, lijkt me niet erg hygienisch ook.
Ik heb nu parket. Dat zou nu opnieuw moeten worden geschuurd en gelakt. Ook een hele onderneming overigens, maar het is mooi en makkelijk in onderhoud.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een natuurstenen vloer (leisteen o.i.d) gaan en vloerverwarming.

Natuursteen hebben we bij mijn schoonouders liggen. Ik durf niet te zeggen wat voor steen. Maar t is vreselijk. Alles wat er op valt aan vocht, dus drinken, eten(soep bijv), ongelukjes (plasjes/kots/diarree) zie je. Er komen vlekken in, die je er na een tijdje wel weer uitgelopen hebt. De familie van mijn vriend zit in de natuursteen dus ze hebben de vloer op een betaalbare manier gekregen, en ja het is een mooie vloer, maar dan moet je geen moeite hebben met vlekken.. Nu is het ene natuursteen t andere niet. Maar zelfs pootafdrukjes(vet) zie je er dus super goed op.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 08:19

Natuursteen lijkt me persoonlijk ook te poreus, wat vlekkerig uitzicht geeft, of te glad wanneer gepolierd. Plus het zijn tegels of heel egaal qua kleur waar je alles op ziet of de "gevlamde/door aderde/..." varianten die ik spuuglelijk vind...
Mss moet ik maar verder informeren naar troffelvloer alleen :$