Inrichting huiskamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

Inrichting huiskamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 23:28

Hoi allemaal,

Ik woon in een super appartement met 1 slaapkamer en een woonkamer met open keuken. Nou is het qua indeling al heel lang (lees: ook bij vorige bewoners := ) hetzelfde en wil ik het eigenlijk wat omgooien. Ik heb wel andere meubels dan hiervoor, maar op dezelfde manier ingericht

Het is namelijk zo dat er eigenlijk één grote ruimte is met daarin een bank, een eettafel met stoelen, wat kasten met kooi/aquarium erop en het is eigenlijk een beetje ongemakkelijke indeling.
Ik kom er zelf niet helemaal uit hoe het beter zou kunnen, dus ben benieuwd naar inbreng van bokkers :)

Ideaal zou zijn als het woon- en eetgedeelte wat meer apart zouden voelen en als het eetgedeelte bij de keuken zou zijn ipv later pas, gewoon omdat dat logischer is. Mijn bank is aardig breed (ongeveer 2.20-2.40 lang) dus ik kom er niet helemaal uit hoe dat zou passen, in verband met de deuren die er zijn e.d.
Ook staan er onhandige dingen zoals de kussens van het bankje op mijn balkon, waarvoor ik eigenlijk geen (andere) opbergplaats heb dus die staan nu in de woonkamer. Wel handig als mensen op bezoek komen, extra plekken om te zitten :Y)

Alles mag er ook gewoon wat huiselijker uitzien, maar ik weet niet zo goed hoe :')

Dit is mijn woonkamer: (sorry, de afmetingen zijn niet helemaal in verhouding)
Afbeelding Afbeelding

Het kastje met de tv staat in het algemeen gericht op de bank :)

Met foto's:
Eetgedeelte
Woongedeelte
Keuken even ter illustratie

* op de foto's staat de zwarte hoge kooi er nog op, die gaan we verkopen dus die hoeft niet in de indeling te worden meegenomen

Ik ben benieuwd wat jullie ideeën zijn :)

theadora99

Re: Inrichting huiskamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:32

Waar zit de deur van je badkamer als ik mag vragen? In de hal, keuken of woonkamer?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:41

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-18 23:44

theadora99 schreef:
Waar zit de deur van je badkamer als ik mag vragen? In de hal, keuken of woonkamer?

In de hal, vandaar dat ik hem niet heb laten zien, was niet heel relevant :)

xFioon schreef:
Misschien kan je hier nog wat tips op doen of meepraten:
[HTT] Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Als ik het goed begrijp zit nu je keuken naast je bank? Dan zou ik dat sowieso omdraaien met je eethoek.

Kijk daar is 'ie, ik heb nog gezocht maar waarschijnlijk op de verkeerde termen want dit topic kwam niet naar boven. Oeps! Bedankt :)

De bank gaat moeilijk aan de andere kant, omdat hij dan de deur naar balkon erg in de weg zit.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:46

En geen optie om de eettafel tegen de radiator voor het raam te zetten? Met een kastje of buffetkast waar de huidige bank staat?

En evt de bank horizontaal ter hoogte van de tekst badkamer, tv hoekje maken dat je daar een echt zitdeel creeert? Evt met smallere bank.

Eettafel spiegelen op de plek vd bank kan ook. Kwestie van vooral ook proberen denk ik :-)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 23:54

Ik zou zelf de eettafel en stoelen zetten op de plek van je bank en 1, 3 en 4.

En dan je bank juist of op de plek van je eettafel (met de rugkant tegen de muur waar nu de eettafel tegen staat) of je bank zo tegen dat je hem als een soort roomdivider gebruikt en je juist naar die muur kijkt. Dat je dan met de rugkant richting je eettafel zit. Dan zou je tegen die muur je tv kunnen zetten. Je moet dan alleen wel de ruimte hebben om goed langs je bank te kunnen lopen.

Ik zou gewoon een flink gaan schuiven met je meubels!

Zo bijvoorbeeld:
Afbeelding

Of wat misschien een andere optie is, is om je bank weg te doen en dan te kiezen voor 2 kleinere banken.

Afbeelding