Ik woon in een super appartement met 1 slaapkamer en een woonkamer met open keuken. Nou is het qua indeling al heel lang (lees: ook bij vorige bewoners

Het is namelijk zo dat er eigenlijk één grote ruimte is met daarin een bank, een eettafel met stoelen, wat kasten met kooi/aquarium erop en het is eigenlijk een beetje ongemakkelijke indeling.
Ik kom er zelf niet helemaal uit hoe het beter zou kunnen, dus ben benieuwd naar inbreng van bokkers

Ideaal zou zijn als het woon- en eetgedeelte wat meer apart zouden voelen en als het eetgedeelte bij de keuken zou zijn ipv later pas, gewoon omdat dat logischer is. Mijn bank is aardig breed (ongeveer 2.20-2.40 lang) dus ik kom er niet helemaal uit hoe dat zou passen, in verband met de deuren die er zijn e.d.
Ook staan er onhandige dingen zoals de kussens van het bankje op mijn balkon, waarvoor ik eigenlijk geen (andere) opbergplaats heb dus die staan nu in de woonkamer. Wel handig als mensen op bezoek komen, extra plekken om te zitten

Alles mag er ook gewoon wat huiselijker uitzien, maar ik weet niet zo goed hoe

Dit is mijn woonkamer: (sorry, de afmetingen zijn niet helemaal in verhouding)

Het kastje met de tv staat in het algemeen gericht op de bank

Met foto's:
Eetgedeelte
Woongedeelte
Keuken even ter illustratie
* op de foto's staat de zwarte hoge kooi er nog op, die gaan we verkopen dus die hoeft niet in de indeling te worden meegenomen
Ik ben benieuwd wat jullie ideeën zijn