Word/Office 'niet geactiveerd' -> antivirus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky94

Word/Office 'niet geactiveerd' -> antivirus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:17

Hoi Bokt,

misschien dat iemand mij hier verder kan helpen. Meestal kom ik op technisch gebied een heel eind maar ook i.o.m. de aanbieder kom ik momenteel geen steek verder. -O-

Via mijn opleiding kan ik via Surfspot gratis Office downloaden. Vorig jaar heb ik dat gedaan en geen problemen ervaren, begin dit jaar moest ik het opnieuw downloaden omdat mijn abonnement verlopen was en sindsdien is het gedonder begonnen.

Elke keer als ik Word (of een ander Office programma) opstart krijg ik een melding dat ''dit exemplaar van Microsoft Office niet geactiveerd is''.
Ik heb inmiddels al tig mailtjes gewisseld met Surfspot. Bij hen krijg ik voornamelijk het antwoord dat er écht nog een versie van Office op mijn computer moet staan. Ik heb inmiddels al 100x Office van mijn laptop afgegooid. Zowel via de link die ik van hen kreeg als via Programma verwijderen op mijn laptop. Zelfs alle bestanden gerelateerd aan Office die nog in mijn downloads stonden heb ik verwijderd. Tussendoor opnieuw opstarten, downloaden etc. maar elke keer als er weer een nieuwe versie op staat krijg ik die melding.
Via de link die ik van hen gekregen heb (uninstaller van Microsoft zelf) heb ik wel een keer een melding gekregen dat er problemen waren met de Click-and-run van Office 2016 maar nadat ik op bovenstaande manier vanaf 2 plekken Office verwijderd heb/lijk te hebben kreeg ik die melding niet meer.

Nu had ik ergens op internet al gelezen dat je antivirus van invloed kan zijn en ook zij noemen dat als mogelijke oorzaak maar als ik McAfee van mijn laptop afgooi lijk ik het ook niet opgelost te krijgen.

Ik ben in Office ingelogd met mijn Surfspot account en ook zij zeggen dat mijn licentie gewoon actief is. Op de accounts op mijn telefoon ben ik ingelogd met mijn gewone emailadres dus dat zou het ook niet moeten kunnen zijn.

Iemand nog enig idee waar het aan kan liggen of bij welke instellingen ik moet zijn?
Dat ik elke keer die melding krijg kan ik op zich nog mee leven maar ik vind het ondertussen vooral vervelend worden dat ik geen automatische correcties meer toe kan passen.. Vooral aangezien wij nogal wat afkortingen gebruiken of woorden hebben met 'ë' zou het fijn zijn als ik dat niet per woord steeds hoef te veranderen.. -O-

Afbeelding

CoonArt

Re: Word/Office 'niet geactiveerd' -> antivirus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:37

Waarom moeilijk doen? Download LibreOffice voor je PC. Gratis en geen gezeur met geactiveer van Micro$oft! (LibreOffice kan ook Doc/Docx bestanden aan, alles wat Word kan, kan LibreOffice ook... GRATIS!)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:06

Wat een onzinnig advies!
TS, heb je Office al eens verwijderd met Revo Uninstaller? Best kans dat er nog register bestanden op je PC aanwezig zijn, Revo haalt alles weg en lost dit probleem zeer waarschijnlijk ook op.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:09

Heb je ergens wel de key ingevoerd in het office programma zelf?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-18 19:12

Ik moest nog even een reactie plaatsen maar ik heb het inmiddels gelukkig al opgelost gekregen :)

Via de site van surfspot zelf heb ik er al wel eens een probleemoplosser overheen gegooid, maar ik gok dat die versie nog voor Office 2013 was. Toen ik op Google op zoek ging kwam ik via via bij een probleemoplosser voor de 2016 versie. Ik moest o.a. weer opnieuw instellen welke ''versie'' ik wilde gebruiken (standaard of geavanceerd) en nog een keer opnieuw inloggen en daarna was het probleem gelukkig voorbij :)

@hierboven, ik had dus geen key omdat ik via surfspot een apart account kreeg. Die licentie was wel gewoon actief maar ik had dus geen aparte key die ik in kon voeren ;)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:26

Fijn om te horen :j Ik heb hem ook via Surfspot namelijk.