gevolg pechdag (telefoon kapot)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 20:19

Hoi iedereen! (sorry als dit verkeerd geplaatst is)
Ik had vandaag echt een enorm slechte dag.
3x gevallen met gym, bijna van de trap gevallen en nu heb ik ook m'n telefoon laten vallen(serieus 30 seconden nadat ik een pot nutella heb laten vallen |o ). Ik heb een Iphone 4s (heb m overgenomen van mijn moeder) die ik nu aan de ene kant wil vervangen door een 'betere telefoon' óf een schermreparatie op wil laten uitvoeren. Scherm kan je nauwelijks meer zien door de beschadigingen. Ik zit hier een beetje rond te kijken (Almere) en daar vragen ze +35 euro voor een schermreparatie. Ik vraag me af of dit het waard is voor een telefoon die vaak vastloopt en waarbij ik 100x op de homeknop moet drukken voordat ie reageert. De achterkant is ook helemaal kapot, mijn moeder had hem een week voor ik m kreeg laten vallen +:)+ . Ik zou dan aan de ene kant liever een nieuwe kopen.

Zal ik een schermreparatie doen of niet? Functioneert het scherm daarna hetzelfde als voorheen? En waar hebben jullie de beste ervaringen bij (In Almere!!!)?
Alvast bedankt!

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Re: gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:27

Voor een 4s is het technisch gezien niet meer de moeite om het scherm te repareren omdat het een oud model is die in niet een hele lange tijd niet meer zal werken zoals het zou moeten door de updates die jij niet meer kan doen.
Dus als je het geld hebt is het verstandiger voor een andere telefoon te gaan

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 20:36

Esprit4 schreef:
Voor een 4s is het technisch gezien niet meer de moeite om het scherm te repareren omdat het een oud model is die in niet een hele lange tijd niet meer zal werken zoals het zou moeten door de updates die jij niet meer kan doen.
Dus als je het geld hebt is het verstandiger voor een andere telefoon te gaan


Dat denken mijn ouders dus ook. Welke telefoon zou je aanraden (budget < 300, heeel misschien <400 en sowieso geen andere merken dan Samsung of Apple)

edit: < 300 aan elkaar wordt natuurlijk <300 :')

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:41

De Iphone SE is volgens mij qua apple het goedkoopst rond 425, evt kun je misschien voor een refurbished (dus 2e hands via een winkel) kijken?

Wel balen, zo’n dag...

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 20:56

SimoneeM schreef:
De Iphone SE is volgens mij qua apple het goedkoopst rond 425, evt kun je misschien voor een refurbished (dus 2e hands via een winkel) kijken?

Wel balen, zo’n dag...


SE had ik idd ook al gezien. Refurbished was ook al een van mijn opties.
Het grappige is dat je met mijn telefoon eerder een gat in de vloer maakte dan een gat in de telefoon... Misschien had ik na de zoveelste grap over 'onbreekbare telefoon' toch even moeten afkloppen :')

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:04

Je hebt een nieuwe IPhone se 32 gig voor 350 euro , tenminste bij Wehkamp. Fijne telefoon, heb hem ook.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:09


Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 21:10

bigone schreef:
Je hebt een nieuwe IPhone se 32 gig voor 350 euro , tenminste bij Wehkamp. Fijne telefoon, heb hem ook.


Oke, dankje! Dat gaat denk ik ook mijn keus worden, ik houd namelijk niet van die enorme telefoons. Dat hij wel 'het denkvermogen' van de Iphone 6 heeft, maar de grootte van de Iphone 5, maakt het wel een fijne telefoon idd.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:12

immie_horses schreef:
bigone schreef:
Je hebt een nieuwe IPhone se 32 gig voor 350 euro , tenminste bij Wehkamp. Fijne telefoon, heb hem ook.


Oke, dankje! Dat gaat denk ik ook mijn keus worden, ik houd namelijk niet van die enorme telefoons. Dat hij wel 'het denkvermogen' van de Iphone 6 heeft, maar de grootte van de Iphone 5, maakt het wel een fijne telefoon idd.


De 6 grootte wen je vanzelf aan. Het is echt niet heel groot het voelt in het begin zo. Maar als je eenmaal gewend bent is het goed te doen.
Ik heb hier voor de 6s plus gehad en nu heb ik de 8. 6s plus was niet mijn ding, de 8 is ong even groot als de 6 en ik vind het een fijn klein formaat.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 21:14


Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 21:17

Lau schreef:
De 6 grootte wen je vanzelf aan. Het is echt niet heel groot het voelt in het begin zo. Maar als je eenmaal gewend bent is het goed te doen.
Ik heb hier voor de 6s plus gehad en nu heb ik de 8. 6s plus was niet mijn ding, de 8 is ong even groot als de 6 en ik vind het een fijn klein formaat.


Aha, bedankt!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:47

Ik verplaats het topic even naar LZP, Leven Zonder Paarden

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:51

En ik slinger 'm gelijk even door naar HTT [Huis, Tuin en Techniek] omdat je specifiek vraagt naar telefoonreparaties en nieuwe telefoons, en dat past daar het beste. Sorry voor de dubbele verplaatsing! :)

rien10
Berichten: 14679
Geregistreerd: 01-06-10

Re: gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:54

Google eens op otterbox. Dan kan je je telefoon echt snoeihard laten valken, gebeurt niks mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:54

Wat een pech! Klinkt als een dag uit mijn leven :')

Ik heb ook een iphone SE, 128 gb. Super fijne telefoon, had met mijn vorige telefoons (huawei/samsung/sony) altijd problemen met vastlopers en kapotte schermen, vaak waren ze na een half jaar tot maximaal een jaar onbruikbaar, dat is nu over. Ik heb mijn Iphone via tele 2 met een abonnement, dat was destijds goedkoper dan de telefoon los kopen. Ik betaal maandelijks af, €12,- per maand. In totaal kost hij me dus maar €288,- i.p.v. €459 die hij toen nieuw kostte.

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: gevolg pechdag (telefoon kapot)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:57

Je kunt ook een dikke maand wachten tot de release van de nieuwe iPhone se2 :)

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 12:58

Ik heb voor 400 super goede tweedehands iPhone 7 met 128 gb gekocht, echt nog als nieuw. Dus zou eerder daarnaar zoeken inderdaad iPhone 4 zal niet heel lang meer werken.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-18 19:32

Hoi iedereen,
Dit topic was helaas (wel begrijpelijk) verplaatst naar HTT. Ik kon daar nog geen berichten plaatsen, maar ik las wel alles. Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de inzet, en we hebben hem uiteindelijk ergens kunnen laten repareren (achterkant, voorkant en batterij gloednieuw) voor een vriendenprijsje door een kennis die daar werkte.

Nogmaals erg bedankt!

PS: Ik ben tevens aan het sparen voor een nieuwe, de suggesties uit dit topic komen dus van pas ;)