Welke stofzuiger voor harig huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:06

ShadowFax schreef:
Wij hebben een Miele cats&dogs en een robotstofzuiger van Neato. Voor de bank hebben wij een dyson dc 34 animalpro. Heerlijk ding!

We overwegen nu een steelstofzuiger van dyson aan te schaffen, wel de laatste versie ivm accuduur. Enige is... met de ‘kruimeldief’ van dyson kunnen wij bijv geen vochtige dingen opzuigen (babyeten ofzo wat op de grond is gevallen bijv) en als je dan bijv iets van poeder opzuigt krijg je een enorme plakrand aan de binnenkant van de behuizing.

Hoe ervaren degene die de steelstofzuiger van dyson voor hele huis gebruiken dit?

babyeten dat hier op de grond valt is zo weg met een hond :')

Anoniem

Re: Welke stofzuiger voor harig huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:22

Kleffe/natte dingen raap ik eerst op met een doekje. :j

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Welke stofzuiger voor harig huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:26

Wij hebben met onze 3 langharige katten thuis ook een Dyson. Heerlijk! Wat een genot zo draadloos, pakken m veel sneller dan een gewone stofzuiger. Werkt ook een stuk krachtiger.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:40

Wat leuk om dit topic te lezen als je 30 uur per week stofzuigers verkoopt :')

Stuur maar een privebericht voor persoonlijke info en advies!

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:42

MissToseland schreef:
Ik heb een dyson die al 10 jaar meegaat. En nog zo zuigt als dag 1.
(We hebben 9 jaar een Duitse herder en 3 katten)
Dus ik vind een dyson zijn geld wel waard.

Hier ook. Is denknik nu 13 jaar oud. Top ding.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:30

CrazyCat schreef:
Aangezien ik ook niet meer tevreden ben over onze huidige stofzuiger heb ik even meegelezen. Ik krijg de indruk dat de tevreden dyson gebruikers allemaal een al wat oudere dyson hebben en de mensen met een recente minder goede ervaringen, klopt dat? Of zitten hier toch ook mensen die tevreden zijn met hun nieuwere dyson van max 2 jaar oud?

Heb een oude en een vrij nieuwe, ben over beide te spreken, mijn oude is zeker 10 jaar oud en zuigt nog als een tierelier, dacht dat deze nog niet zo oud was maar kwam toevallig het bonnetje tegen. De nieuwere is degene van mijn moeder, die doet het ook best. Heb deze nog niet zo lang.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:21

Nou, ik heb een nieuw maatje gekocht.

Uiteindelijk na alle adviezen hier, toch niet voor een Dyson gegaan. De reden werd hier al genoemd, bijna iedereen die tevreden is/was heeft een oude dyson. Om voor 500,- een stofzuiger te kopen waar ik niet zeker van wist dat hij legendarisch was, vond ik een te grote gok.

Ik ben naar 2 winkels geweest en de eerste raadde mij de dyson ook af. Hij hoorde veel negatieve verhalen en de stofzuiger kwam vaak terug. Goed, welke dan wel. De miele Cat Dog trok mijn aandacht wel, maar stond nergens in een winkel dus zou ik online moeten bestellen.

Uiteindelijk ben ik de winkel uitgelopen met een Henry next 200 en oke... Ik was een hele belabberde stofzuiger gewend, maar dit ding zuigt echt als een idioot. Stofzuigen is ineens een feestje geworden. Je krijgt er verschillende kopstukken bij en ook een 2e voet voor op tapijt. Wat fijn is, want ik heb boven tapijt liggen en onder laminaat. De eerste keer stofzuigen kwam er zo enorm veel rotzooi overal vandaan en ook de bank kon ik heel fijn doen met verschillende hulpstukken. :wow:

Nadelen zijn dat je het (28m) snoer zelf moet oprollen dmv een draaischijf en dat dit niet automatisch gaat. Ook is de slang best lang en daardoor ook wat onhandig en zwaar. Henry zelf rolt overal met me mee naar toe dus dat is super. De zakken zijn echt enorm groot. Ik ben een cycloonzuiger gewend en ik moest na elke beurt dat ding legen. Ik heb nu al 3 keer mijn hele huis gezogen en die zak zit nog niet half vol. :D Happy me.

De stofzuiger koste uiteindelijk 200,- en dat vond ik nog wel een schappelijke prijs. Uiteindelijk zit hier 6 jaar garantie op en op de dyson maar 2 jaar. Ervaringen op internet waren ook vele male positiever dan de dyson.

Ik was gisteren de slaapkamer aan het stofzuigen en er lagen nog wat sokken op de vloer die ik was vergeten op te ruimen onder het mom: "ja kom ik zo langs, doe ik zo." Nou mooi niet want Henry was mij voor en van 20/30 cm afstand slurpte hij zonder moeite 2 paar sokken naar binnen. :') Stond ik daar die zak uit te pluizen. Haha!

Kortom, tot nu toe erg blij met mijn keuze, wel wat minpunten maar dat hoort er bij, bij deze prijs.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:26

Haha toevallig is bij mij vandaah de Harry afgeleverd, ik had altijd tweedehands stofzuigers en eenmaal n nieuwe maar dit was n goedkoop dingetje.
Nu die van de week overleden was toch ook maar gaan kijken voor een andere en ik heb voor de Harry gekozen vanwege t speciale huisdierenhaar hulpstuk, t lange snoer en de grotere stofzak.
Ben nu al suuuper tevreden! Waar ik eerst op de grond moest gaan zitten om de mat beneden te zuigen kan ik nu gewoon blijven staan en de mat ziet weer uit als nieuw! Ook superfijn dat t lange snoer zorgt dat ik gewoon 1 stopcontact kan gebruiken.
Nadeel vind ik idd ook t snoer handmatig oprollen en moet ook ff wennen aan de lange stang. Maar dit is toch wel fijner dan n soort van bukkend stofzuigen.
Tot nu toe meer dan tevreden!

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:30

Ik wil ondanks dat ik weet dat ze meestal beter zuigen geen stofzuiger met zak. Het kan gaan stinken, de zakken zijn duur, moer je ook weer aan denken te kopen en als je per ongeluk iets opzuigt kun je de hele zak doorpluizen. Anders had ik ook die Henry gekocht denk ik.

Ik twijfel dus nu om voor zo'n karcher te gaan en later wellicht voor een dyson of direct door te sparen voor een dyson, maar dan zit ik nog best even met een echte k*tstofzuiger.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: Welke stofzuiger voor harig huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:36

Ik heb een vraag aan alle dyson eigenaren. Ik heb gisteren de dyson V8 absolute pro gekocht.
Er zitten meerdere opzet stukken bij en zo ook 2 vloerzuigmond dingen, moet ik die hele zachte gebruiken voor laminaat of die wat hardere met borsteltjes?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 18:47

DearDarling schreef:
Ik heb een vraag aan alle dyson eigenaren. Ik heb gisteren de dyson V8 absolute pro gekocht.
Er zitten meerdere opzet stukken bij en zo ook 2 vloerzuigmond dingen, moet ik die hele zachte gebruiken voor laminaat of die wat hardere met borsteltjes?

Ik heb niet dezelfde. Heb je een foto van de onderkant van die 2 ?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:14

Gewoon even kijken wat handig gaat.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 14:32

DearDarling schreef:
Ik heb een vraag aan alle dyson eigenaren. Ik heb gisteren de dyson V8 absolute pro gekocht.
Er zitten meerdere opzet stukken bij en zo ook 2 vloerzuigmond dingen, moet ik die hele zachte gebruiken voor laminaat of die wat hardere met borsteltjes?


De fluffy brush is eigenlijk alleen voor alle harde ondergronden (laminaat, hout, tegels etc.)
Zou je hier mee over de vloerbedekking gaan schuift dit wat moeilijker. Dit is wel een 100% krasbestendige borstel dus dat is voor je harde ondergronden ideaal.

Let wel op dat je de accu van je Dyson eerst goed leeg trekt en dan pas op laad om de batterij zo lang mogelijk goed te houden.

Stuur maar een pb als je nog vraagjes hebt :)

Myfairytale
Berichten: 5395
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:30

Wij zijn ook toe aan een nieuwe stofzuiger.
Momenteel gaat de interesse vooral uit naar de Dyson Cinetic Animal Pro.

Heeft iemand daar inmiddels al ervaring mee?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:39

Jaime_ schreef:
Bij mijn ouders vroeger ook een Dyson, nou ik kon wel janken als ik moest stofzuigen ermee, dat ding had nauwelijks zuigkracht dus was echt een rotklus, wat een ellendig ding. Om die reden voor mij nooit meer Dyson.

Haa, maar dan moet je die gewoon uit elkaar klikken, alles behalve het motorgedeelte met de tuinslang reinigen en je stofzuiger is weer als nieuw en heeft terug max zuigkracht. Dat is het leuke aan de Dyson, behalve de motor is alles in kunststof en je kan het dus met grove middelen onderhanden nemen.