Waterontharders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Waterontharders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 21:56

Ben benieuwd welke jullie hebben?

Mijn ouders hebben eentje van Amysoft (zo van de foto's zal het gaan om de E-300), maar dat ding kost 1500 euro ofzo en dat vind ik nogal een uitgave, als ik zie wat ik nog meer wil. :+
De 'echte' ontharders die met zout werken, zijn sowieso behoorlijk prijzig.

Je hebt ook (veel goedkoper, rond de 130 euro) van die 'magneten', die zorgen ervoor dat het kalk in het water zich niet kan binden, wat hetzelfde effect lijkt te hebben. Bijvoorbeeld een Amfa 4000: https://www.waterontharder.com/nlk?gcli ... yTEALw_wcB

Maar hoe goed werkt dit? En heeft het op de huid hetzelfde effect als een gewone waterontharder? Op internet lees je er maar weinig ervaringen mee en veel ervaringen zijn niet goed, of voorbarige uitspraken van mensen die denken/roepen dat het niet kan.

De reden dat ik toch ook wel weer graag een waterontharder wil, is dat mijn huid er ontzettend goed op reageerde en ik op mijn werk toch iets te vaak mijn handen moet wassen en met alcohol moet ontsmetten... Daarnaast vind ik het douchen gewoon onaangenaam met het gewone water.
Én heb ik een glazen douchecabine... -O- Niet schoon te poetsen :+

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 18:00

Wij hebben 1, zo eentje.
https://www.wateronthardershop.nl/12-wa ... -personen/

Vond het wel even wennen met douchen, voelt echt heel anders. Maar m'n huid en haar zijn er heel blij mee. En ik ook, want heel veel minder poetsen. Het scheelt echt enorm. Schijnt dat het water hier normaal heel veel kalk bevat. Ik merk echt veel verschil. En het is lekker!

Edit, ik ken wel meer mensen hebben, maar iedereen gewoon zo één met zout etc, met magneten nog nooit gezien of over gehoord..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:01

Ik wil dit topic graag weer eens ophalen om te kijken hoe de ervaringen met waterontharders zijn.
Wij zijn aan het kijken voor een ontharder via Aquacell, wellicht heeft er hier al iemand ervaring mee?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:23

Onze dochter heeft een waterontharder laten plaatsen, merk weet ik niet maar ze merkt veel verschil. Geen aanslag meer in badkamer, geen wasverzachter nodig en volgens haar scheelt het veel poetswerk en heel fijn voor je eigen huid mbt douchen. Kostte ook 1500 euro volgens mij. Wanneer die magnetische goed zouden werken dan werden die op zout echt niet meer verkocht lijkt mij zo.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 15:39

Ik verkoop die dingen, maar heb er zelf (nog) geen. Zit pas sinds april in de branche, en vind het nog wat vroeg om mijn baas al om korting te vragen :+

Door mijn job zie ik natuurlijke alle succesverhalen en ook hoe goed die dingen verkopen, dus op basis daar van kan ik ze alleen maar aanbevelen.

De voordelen zijn er wel naar: minder stookkosten, minder gebruik van was- en schoonmaakmiddelen, langere levensduur van apparaten, beter voor het milieu,... Dus ik ben er ook wel uit dat ik op termijn sowieso eentje wil, al is het maar omdat we thuis ook best veel last hebben van kalk.

lovelys

Re: Waterontharders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:25

Wij zijn ons ook aan het oriënteren op waterontharders. We zijn bij amysoft geweest en gaan nog in gesprek met waterluxe.
Kosten inclusief montage zal ongeveer 1500 euro zijn.
Die magneet werkt niet. Iemand op tweakers heeft het uitgeprobeerd, maar de sterkte van het water werd er niet anders van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 23:30

MartineC1711 schreef:
Ik wil dit topic graag weer eens ophalen om te kijken hoe de ervaringen met waterontharders zijn.
Wij zijn aan het kijken voor een ontharder via Aquacell, wellicht heeft er hier al iemand ervaring mee?

Die ben ik een poosje terug ook tegen gekomen, zeer benieuwd... Qua prijs een stuk aantrekkelijker en de werking klinkt hetzelfde.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 23:34

Wij hebben ook bij aquacell gekeken, maar zij werken met zout blokken ipv korrels. Deze blokken zijn veel duurder en minder handig in gebruik (niet makkelijk bij te vullen).

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:46

Janine1990 schreef:
MartineC1711 schreef:

Die ben ik een poosje terug ook tegen gekomen, zeer benieuwd... Qua prijs een stuk aantrekkelijker en de werking klinkt hetzelfde.

Ik ben ook benieuwd, volgende week zaterdag komen ze een gratis demonstratie geven :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:51

lovelys schreef:
Wij hebben ook bij aquacell gekeken, maar zij werken met zout blokken ipv korrels. Deze blokken zijn veel duurder en minder handig in gebruik (niet makkelijk bij te vullen).

Wat ik begreep zou het juist makkelijker zijn, een kwestie van een zak met korrels leeggieten of een baksteen er in zetten..
maar goed, ik heb het nog niet zelf gezien, dus kan niet uit eigen ervaring oordelen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 13:57

Wij hebben Ook de baksteen zout is heel makkelijk vind ik blokken zijn 2 kilo zwaar

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:37

lovelys schreef:
Wij zijn ons ook aan het oriënteren op waterontharders. We zijn bij amysoft geweest en gaan nog in gesprek met waterluxe.
Kosten inclusief montage zal ongeveer 1500 euro zijn.
Die magneet werkt niet. Iemand op tweakers heeft het uitgeprobeerd, maar de sterkte van het water werd er niet anders van.

Het is ook niet de bedoeling dat de hardheid van het water minder wordt (magneten). Het voordeel is dat de kalkdeeltjes zich niet meer zullen hechten.
Met zout, ionenwisselaar, je haalt wat uit het water en stopt er weer natrium in. Ik zou dit niet willen drinken, ook zal als je je wast met zeep er een negatief lichaamseffect kunnen ontstaan. PrIma voor je apparatuur zoals afwasmachine.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:46

Janine1990 schreef:
Én heb ik een glazen douchecabine... -O- Niet schoon te poetsen :+

Hier de tip gekregen, nat het douchen de glazen cabine met koud water af te spoelen, hier zit geen kalk in.
Scheelt aanzienlijk in de poets.