pc problemen,nog terug te halen/vinden?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tengeltje11

pc problemen,nog terug te halen/vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 14:41

om een lang verhaal kort te maken,eind vorig jaar een nieuwe pc gekocht bij iemand hier op de gemeente,die reclame maakt dat hij pc problemen oplost.

nu,we hebben verschillende emails,2 verschillende gebruikers op de pc,heel wat documenten,....alles ging in orde komen en terug gezet worden op de nieuwe pc.

uiteindelijk nieuwe pc,maar niets werkte en niets stond erop -O-

na een 5-tal pogingen van de man om alles in orde te krijgen,zelf dagen tijd erin gestopt en via fora ed,erin geslaagd om alles in orde te krijgen.

tot vorige week ging alles prima.

mijn man is 12 dagen van huis geweest voor zijn werk,komt terug thuis en kan via windows,zijn windows mail niet meer openen.die deed niets meer.
pc opnieuw opgestart en zijn deel van de pc had toen alleen een compleet zwart scherm met wit muis-driehoekje.

mijn deel werkte prima,ook mijn windows mail deed het zonder problemen.

dus de lieve man gebeld.
die is dezelfde avond gekomen,heeft hier enkele uren gezeten en kreeg het niet opgelost.
heeft de pc mee naar huis genomen en belde ons dat mijn man zijn deel (die mail),niet meer op te lossen was,dat hij mijn man zijn deel opnieuw ging maken en we dan het oude deel van mijn man konden verwijderen.(ging hij dan doen)

dus zo gezegd,zo gedaan.

komt hij de pc gisteren terugbrengen.

en nu komt de clue....geen enkele mail werkt terug.....office had ik online gekocht en geinstalleerd net na het aanschaffen van de nieuwe pc,dat is allemaal verdwenen...ook andere dingen die we geinstalleerd hadden,zijn spoorloos. zelfs mijn mail werkt dus niet meer(via windows mail),.....
documenten,foto's,....alles weg(gelukkig hadden we daar een 15-tal dagen geleden nog een back-up van gemaakt)

nu heb ik het zooooo gehad met die man(als je er maar zo weinig van kent en je weet niet wat je doet,begin er dan niet aan,of zeg het eerlijk),dat ik iemand anders opgebeld heb,maar die kan maar half volgende week tijd vinden om naar onze pc te kijken.
op zich niet zo erg,alleen die office zit me dwars.

nu is die 'verwijderd' van gisteren.iemand enig idee of ik dat nog ergens terug kan vinden?
(geprobeerd om alles te herstellen,maar kreeg een foutmelding dat dit niet lukte,waarschijnlijk door een anti-virus programma die alles tegenhoudt,maar ik vind niets van anti-virus die niet afligt)
en ben bang dat het office pakket tegen half volgende week definitief verdwenen is en nu mss nog ergens terug op te pikken valt?(vooral omdat zoiets nu natuurlijk ook wel centjes gekost heeft)

iemand enig idee?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:54

Als het goed is, heb je thuis de cd of een kaartje met de product key erop. Dan kan je via de officiële site van Microsoft office de onderdelen zoals wordt downloaden. Na het downloaden wordt er om de product key gevraagd. Zodra je deze invult, zal alles weer werken.

Dit ging zo toen ik een half jaar geleden mijn laptop nieuw kocht en er dus niets op zaterdag.

Edit: ik zie dat de product key waarschijnlijk in je mail staat. Is inloggen op een andere computer met jou Windows account een mogelijkheid?
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-03-18 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Re: pc problemen,nog terug te halen/vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 14:55

neen,is online gekocht,dan krijg je een email met een code.
die kan je 1-malig gebruiken.
(die email vind ik ook nergens meer terug,jammergenoeg,anders kon ik daar nog verder mee proberen)

Loonwerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 19:06

Bij veel webwinkels kun je de code ook vinden bij je bestelhistorie als je inlogt.
De code is niet 1-malig, maar geschikt voor 1 pc. Als je de code wél hebt en hij werkt niet, kun je contact opnemen met de klantenservice van Microsoft. Over het algemeen lossen zij dit soort problemen netjes op.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-18 19:38

ok,dank,hier kan ik wat mee,moet dan ff de factuur gaan opzoeken,want geen idee meer bij welke webwinkel dit was...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie