Wat voor vloer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:28

Booooo schreef:
Bij de Gamma bij onze in de buurt hebben ze deze vloer niet. Heb net gebeld, staaltjes kunnen ze ook niet bestellen.
Zie nu ook dat dit geen PVC is maar vinyl. Raar want ik kijk toch echt bij PVC vloeren := Ik wil niet dat het er te veel uit ziet als zeil.

Onze vloer is nu ook erg donker, al zou een tintje lichter ook niet verkeerd zijn. Ga zeker eens even verder kijken!

Mocht iemand tips hebben voor winkels omgeving Breda/Tilburg hoor ik het graag :D


Ik snap er dus helemaal niets meer van, ik zoek ook naar PVC vloeren maar elke keer als ik iets aanklik in die categorie is het vinyl terwijl ze zeggen dat het wel wat anders is onderaan de pagina.
Binnenkort maar eens echt een winkel binnen lopen en vergelijken denk ik.

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:55

Als je een warmere vloer wilt op een betonnen ondergrond, waarom dan geen houten vloer?
Toen wij ons huis kochten lag er boven laminaat en beneden pvc, ook beide op beton. Allebei steenkoud en niet bepaald comfortabel. Wij hebben toen een grenenhouten vloer in het hele huis gelegd, wat overigens goedkoper was dan alle andere opties, en dat was fijn aangezien de huiskamer/eetkamer alleen al 55m2 was en het huis al ‘ietsje’ boven budget := Uit mijn hoofd hadden we de vloer voor 12 euro p/m2.
De vloer in de huiskamer is geloogd en in gekleurde waxolie gezet, is grijzig lichtbruin, de andere vloeren zijn geverfd.
Het hout is lekker warm en comfortabel.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 15:40

Azmay: ik kom nu ook steeds op vinyl uit bij Kwantum ook al terwijl ik toch echt bij PVC zoek. :')
Ben bang dat je naar echte speciaalzaken moet voor PVC waarschijnlijk.

Supertje: Een houten vloer trekt ons absoluut niet. Wij willen juist een tegellook.


Misschien denk ik ook weer te moeilijk maar nu is het huis helemaal leeg en ligt er dus alleen een betonvloer. Daar komt dan isolatiemateriaal op. Maar de vloer moet helemaal egaal zijn voor de plak PVC. Maar plak/lijm je die PVC tegels dan op? :+ Op het isolatiemateriaal lijkt me niet..

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:44

Nope, dat plak je direct op het beton. Vandaar dat het eigenlijk altijd gecombineerd zal worden mer vloerverwarming.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:55

Dan moet je beton toch wel echt vlak zijn? Hoe zit het met een stoffige beton vloer? Gaat dat dan niet loslaten?

Ik zou zowiso informeren bij wie dat je de tegels gaat aankopen.

Persoonlijk vind ik het idee zelfklevende tegels maar eng vinden. Wat als het begint los te komen? Zou je niet eerder gaan voor click vinyl? Dan heb je ook trouwens groven.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 16:12

Hmmm wordt weer leuk :')

We gaan sowieso goed informeren ja.

Je hebt zelfklevend maar je hebt ook nog PVC lijm waarmee je het echt lijmt. Lees net dat Vinyl zachter is dan PVC en daardoor sneller afdrukken ziet van meubels etc. daarom willen we geen vinyl.

Siers83

Berichten: 7402
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:28

Zelfklevend zou ik niet doen. Plakt nooit helemaal mooi en laat op den duur los. Carpetland( of right hoe heet die winkel) heeft ook pvc, is mss wat betaalbaarder.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 16:46

Maar van klik PVC hoor ik ook weer slechte verhalen, geloof dat je het dan beter kunt lijmen.
Carpetright (?) is inderdaad een optie!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:50

Dan zou ik eerder voor 1tje gaan met echte pvc lijm. Heb ooit zo eens een moster besteld welke ik op de bestaande vloer had geplakt. Ik kreeg het er bijna niet vanaf!

Slechte verhalen over click pvc echt? zoals wat?

Ik denk dat het echt sterk afhangt van het merk net zoals laminaat. De enen is een nachtmerrie om te leggen, de andere een droom!

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 07:05

Alles is rond 1 mei krijgen we de sleutel *\o/*

Huis staat leeg dus we mogen de sleutel afentoe lenen voor aannemers, en opmeten etc.

Gisteren is er 1 geweest. Die raad vloerverwarming af omdat de kruipruimte waarschijnlijk niet geïsoleerd is. Hij zegt dat we dan echt voor de buren stoken en alles rechtstreeks de grond in gaat. Helaas gaat een tegelvloer dan ook niet door -O-

Dan wordt het dus laminaat of klik pvc.

MarliesV

Berichten: 15256
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:45

Waarom geen verlijmd PVC?

Klik PVC zou ik afraden ivm schotelen ed wat je regelmatig hoort.
Dan zou ik voor een goede ondervloer en laminaat gaan.

Balou_k

Berichten: 14107
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 09:49

Wij hebben verschillende vloeren doorheen het huis. :')

Tegels, Parker, Laminaat, vloerbedekking en een echt vol houten vloer.

Laminaat pak ik nooit meer. Tegels zijn meer dan prima met een goede isolatie in mijn ervaring.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:38

Booooo schreef:
Dan wordt het dus laminaat of klik pvc.

Kijk eens naar quickstep laminaat. Ik leg niets anders meer. Ook de goedkoopste range is erg goed. Ik heb nu de Impressive en het voelt echt niet aan als laminaat.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 11:56

Maar laminaat is altijd langwerpig toch? Dan vind ik een tegellook laminaat er nog als laminaat uitzien. Ik wil het liefst vierkant, maar dat bestaat volgens mij niet in laminaat. Tenminste ik kan het niet vinden :+

MarliesV: Onder die verlijmd PVC moet toch een strakke egale vloer liggen? Er ligt in het huis nu de onderste betonvloer, maar geen isolatie. Dus daar moet eerst isolatie opkomen, maar daar kun je geen PVC op lijmen.

Balou: Ons huis is slecht geisolleerd dus dan worden tegels wel echt koud volgens iedereen :=

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:10

Booooo schreef:
Maar laminaat is altijd langwerpig toch? Dan vind ik een tegellook laminaat er nog als laminaat uitzien. Ik wil het liefst vierkant, maar dat bestaat volgens mij niet in laminaat. Tenminste ik kan het niet vinden :+

MarliesV: Onder die verlijmd PVC moet toch een strakke egale vloer liggen? Er ligt in het huis nu de onderste betonvloer, maar geen isolatie. Dus daar moet eerst isolatie opkomen, maar daar kun je geen PVC op lijmen.

Balou: Ons huis is slecht geisolleerd dus dan worden tegels wel echt koud volgens iedereen :=

Je hebt van laminaat ook bredere planken. Misschien is dat een optie?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:18

Booooo schreef:
Maar laminaat is altijd langwerpig toch? Dan vind ik een tegellook laminaat er nog als laminaat uitzien. Ik wil het liefst vierkant, maar dat bestaat volgens mij niet in laminaat. Tenminste ik kan het niet vinden :+


Sorry ik was vergeten dan je tegelook zocht. Vierkantig zal best wel vinden, maar de meerderheid is idd rechthoek

hier is er 1tje
https://www.quick-step.nl/nl-nl/laminaa ... ctive+wide)%2fFormat.eq.tile

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:22

Als je een mogelijkheid ziet om toch de boel te isoleren en vloerverwarming + tegels te doen, dan zou ik dat de investering echt méér dan waard vinden hoor :j

Niks zo lekker als vloerverwarming. Heerlijk warm aan je voeten, de warmte is overal en stijgt natuurlijk sowieso ook op en het hele klimaat in huis is gewoon veel lekkerder "egaal" warm dan die vieze lokale warmte-pockets die je krijgt rondom radiatoren. Daarvan krijg je een warm bovenlijf maar nog steeds koude voeten... blegh. En naast de radiator is het heel warm, maar een stukje verderop veel kouder.

Wij hebben beiden maar de radiatoren staan al jaren uit.

En plavuizen zijn ook super duurzaam en slijtvast. En natuurlijk materiaal ipv. kunststof is sowieso veel fijner om om je heen te hebben :)

MarliesV

Berichten: 15256
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:30

Ah zo.
Ondervloer hoeft niet bij plak PVC, maar een vlakke egale vloer wel.
Egaliseren en dan plakken is wel een optie.

Moeilijk hè die keuzes. Ben heel benieuwd waar jullie voor gaan!

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 12:33

Ik heb deze in de hal boven en in de berging, het is “gewoon” laminaat maar dan bredere planken en tegellook. Ben er nog steeds verlieft op <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gekocht bij Tedox duitsland. Kostte, schrik niet :+, 10€ de vierkante meter.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 13:24

FatCat: Dit inderdaad alleen dan antraciet/donker grijs :D

Pmarena: De kruipruimte (de toegang in ieder geval) is dichtgemaakt met beton dus dat is geen optie. Wij hebben bij ons huis nu gewone radiatoren en ik vind dat wel prima hoor.

Marlies: Dat is inderdaad ook nog een optie, maar dan kan er geen isolatie onder.

Temptation: Wij hebben nu thuis ook laminaat met een tegellook, maar ik wil nu echt vierkante 'tegels' (laminaat/PVC).

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 13:26


Mama3
Berichten: 1816
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:00

Wij zijn net terug van vloeren jacht. Een pvc vloer wordt het sowieso. We zijn er alleen nog niet uit of dit klik of gelijmd moet worden.

Maar ik zag dat ze ook pvc vloeren hebben in betonlook en in tegellook, er is zoveel dat het je duizelt.

Bij Berlijn en kan dit direct op de betonvloer, hier hoeft geen isolatie onder, maar moet wel gelegaliseerd worden.

Voor het egaliseren en leggen komt er 20 euro pm2 bij de pvc vloer m2 prijs.

Ik zou echt de moeite nemen om naar een echte vloeren zaak te gaan zodat je het kan zien en voelen. De pvc tegels die wij hebben gezien waren 60x60 cm.

Topvloeren, roobol, ntu, euro floor zijn wij in Utrecht geweest, op de meubelboulevard. Ik weet niet waar je nu woont maar misschien hebben jullie ook zoiets in de omgeving?

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 16:22

Wij wonen in Oosterhout, Breda heeft ook een grote woonboulevard.

Willen ook liever PVC dan laminaat. Plak PVC is er inderdaad in 60x60 in antraciet wat wij graag willen :D En het kan wel zonder isolatie, maar dan ben ik ook bang dat het nog erg koud wordt. Dat is na mijn idee hetzelfde als tegels leggen zonder isolatie.

Vandaar dat we nu als optie naar klik PVC kijken alleen kan ik geen 60x60 daarvan vinden :+

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:55

Wij hebben pvc tegels in de badkamer van handyfloor. Door de rest van het huis laminaat.
De pvc vloer is echt warmer dan de laminaat vloer hoor!
Als ik nog een keer een vloer moet leggen komt er echt pvc.
Wij hebben in de badkamer ook niet geëgaliseerd. Er ligt wel een ondervloer onder net als bij laminaat.

Edit :als je in de buurt woont mag je best even komen kijken en voelen hoor ;-). O, ik lees nu Oosterhout. Wij wonen zo'n 20 tot 30 minuten van je vandaan....

kiwiwitje

Berichten: 20148
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:15