Wat voor vloer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 08:07

Wij dragen in huis eigenlijk ook altijd slippers in de zomer en in de winter slippers/pantoffels. Bezoek hoeft hun schoenen ook niet uit te doen ofzo.
Maar vraag me af of de tegels echt de kou uit de grond trekken dat je dat overal voelt :+
Naar mijn idee krijg je het met radiators gewoon veel lekkerder warm dan met vloerverwarming. Maar kan het helemaal mis hebben, want ben eigenlijk nog nooit bij iemand geweest met vloerverwarming haha :=

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:58

Wij hebben dan wel vloerverwarming onder de tegels maar die is bijna nooit aan(houtkachel voor warmte), behalve als het buiten steenkoud is om de warmte een beetje vast te houden als de kachel uit gaat.
Wij lopen nooit op blote voeten(iets met huisdieren die in en uit rennen en rotzooi meenemen etc) dus ook nooit koude voeten. Voor mij zou het dus geen must zijn, vloerverwarming. Maar simpelweg omdat ik niet anders gewend ben.
Heb het sowieso altijd koud bij mensen die alleen verwarming in huis hebben, omdat ik de warmte van een houtkachel gewend ben :')

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:52

Een vloerverwarming verwamt vooral heerlijk egaal. Met radiatoren kan het bv bij de tv heerlijk warm zijn, maar zodra je de keuken in loopt weer veel kouder. Met vloerverwarming heb je oversl dezelfde temperatuur. En als je warme voeten hebt dan voelt dat behaaglijker dan een warme ruimte met een koelere vloer.
Maar het nadeel vind ik dat vloerverwarming vrij veel verbruikt. Sinds we hem op 16 graden hebben staan en met de elektrische sfeerhaard bijstoken ‘s avonds is onze energierekening drastisch gedaald.
Ik had de vloerverwarming vroeger zo ingesteld dat hij ‘s ochtends een half uur wat harder stookte, zodat de verwarming in de badkamer even lekker heet werd.

verootjoo
Berichten: 35677
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:06

kiki1976 schreef:
verootjoo schreef:
Ik krijg overal koude voeten als er geen vloerverwarming is. Snap niet dat mensen zonder vloerverwarming lekker kunnen wonen :') Maar ik heb dan ook nooit in een huis zonder vloerverwarming gewoond.
Het verwarmt ook beter en effectiever dan met radiatoren, de warmte is gelijkmatiger :)

Als je goede tegels hebt gaan deze niet kapot. Hier wordt regelmatig wat op de tegels gesmeten en niks kapot. Bij mijn ouders liggen de tegels al 20 jaar, 4 kinderen, en inmiddels 3 kleinkinderen verder en nog steeds als nieuw.

Is het al duidelijk dat ik heel erg van tegels en vloerverwarming hou? :+

PVC vind ik ook wel erg mooi tegenwoordig :j

Hahah doelde niet op de tegels die stuk gaan, maar wat je laat vallen _O-


Oh verkeerd gelezen/begrepen :+
Haha, ja dat is wel zo. Maar er komen geen butsen in je vloer als peuter ergens mee smijt :')

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:38

Kijk anders eens naar Marmoleum, wij zijn ons daar in aan het verdiepen en overwegen dit te nemen in ons nieuwe huis. Kan goed met maar ook zonder vloerverwarming. Is een natuurlijk product wat warm aanvoelt en niet zo plastic als zeil.

Je zult het misschien wel kennen vanuit ziekenhuizen en scholen, daar ligt het meestal ook maar dan in vreselijke kleuren :=

Dit is bijvoorbeeld ook marmoleum in een betonlook
Afbeelding

flooooo
Berichten: 2569
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:27

Ik heb tegels in de keuken en ik vind dat erg koud, er ligt geen vloerverwarming onder. In de kamer heb ik hout en dat vind ik wel erg fijn, warm en ook mooi om te zien. Moet je wel regelmatig behandelen, is wel goed te doen trouwens. Over PVC hoor ik ook hele goede verhalen, gezien wat jij wilt zou ik daar naar gaan kijken.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:35

Hier ook tegels zonder vloerverwarming in de hal, ik ben blij dat we dat niet in de woonkamer hebben, zo koud! Wij hebben laminaat gehad, dat was prima zonder vloerverwarming, slechts een beetje koud. Nu hebben we vloerverwarming en gelijmd PVC, heerlijke warmte! Juist omdat de warmte via de vloer komt is het aangenamer, omdat er niet zo'n grote convectie ontstaat als bij radiatoren. En het is bij ons nog een stukje zuiniger ook.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:01

Oh ik kan me zo niet voorstellen dat je iets anders zou willen dan vloerverwarming. Dat is zo heerlijk comfortabel en de warmte is veel gelijkmatiger. Een tegelvloer is zo robuust en makkelijk in onderhoud.

Anoniem

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:05

Voordat je je gaat toeleggen op een bepaalde soortvloer, kijk vooral naar welk budget jullie hebben voor de vloer. Als jullie een groot oppervlak hebben, gaat het je klauwen met geld kosten.
Hebben jullie wel eens gekeken naar een gietvloer?

_Nelleke_

Berichten: 8069
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:10

Tegels zonder vloerverwarming zijn ijskoud. Dat zou ik je niet aanraden. Als je toch het hele huis op de schop neemt, waarom dan geen vloerverwarming? Lekkere egale warmte, geen stoffige radiatoren meer in huis. Ideaal :)

Wil je toch geen tegels? Overweeg dan PVC. Ik vind zelf een groot verschil zitten in het zwevend gelegde klik-pvc en verlijmde PVC. Ik vind verlijmd PVC veel mooier en warmer klinken. PVC is ook niet glad en krast minder snel dan laminaat.

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:15

Ik lees mee, moet echt wat nieuws hebben hier het laminaat is compleet krom getrokken.

Wil eigenlijk graag PVC laminaat, maar schrik een beetje van de prijzen. Goedkoopste is 20 euro per vierkante meter en bij een goede zaak is 40 eerder de bodem. Heel leuk maar ik denk dat ik minimaal 30 vierkante meter te doen heb en dat is toch een flinke uitgave zo en dan moet ik het nog gelegd zien te krijgen :o

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 13:21

Joolien: Er moet 30m2 gedaan worden, het huis wordt helemaal verbouwd dus dan kunnen we het beter in 1x goed doen :=

Jullie maken het mij heus niet moeilijk hoor _O-

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:31

Wij hebben tegels zonder vloerverwarming, de tegels voelen/zijn heel koud.
Dat geeft kilte. Niet comfortabel.

En al helemaal als je graag kinderen wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:32


MarliesV

Berichten: 15257
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:34

Marmoleum zou ik niet nemen, hebben wij boven, is veel gevoeliger voor krassen en butsen dan PVC is onze ervaring.

Wij hebben PVC in tegellook beneden.
Verlijmd op de betonvloer (klik pvc wordt door de gerenommeerde stoffeerders afgeraden)

Foto ging om het dressoir maar zo zie je de vloer wel. (betere foto kan gemaakt worden)
Afbeelding

Wel alles in combinatie met vloerverwarming, wij hebben helemaal geen radiatoren in huis.

Je bent als je in de buurt bent altijd welkom om eens te komen voelen/bakkie doen.

Tegels zonder vloerverwarming is een no-go in mijn ogen. Daar wordt je echt niet blij van. Je voelt de kou gewoon optrekken, ook met schoenen of sloffen.

Vrienden van ons hebben dit, daar doet lief niet eens meer zijn nette schoenen met leren zolen naar toe aan. Dan heeft ie de rest van de nacht koude voeten.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 14:13

Hellendoorn is een beetje uit de buurt helaas :+ Heb je boven dan ook vloerverwarming? Of niks? Doordat de warmte naar boven trekt?

Ohh die egale vind ik niet mooi := Veel te strak! :D

Die betonlook vind ik wel mooi! Ga daar eens even naar kijken.

MarliesV

Berichten: 15257
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:18

Wij hebben boven wel vloerverwarming. Maar alleen in de badkamer staat die aan (daar hebben we trouwens keramisch parket liggen).
Hebben een nieuwbouwhuis met prima isolatie.

En doordat de vloerplaat opwarmt van de warmte beneden hebben we boven geen koude voetjes. Daar loop je natuurlijk alleen maar en zit je geen uren stil.
Bij de buren hebben ze voor de kinderen, als die aan het leren zijn, wel de vloerverwarming aan op de slaapkamers. Maar goed, wij hebben geen kids.

Als je het financieel rond kan krijgen zou ik gaan voor vloerverwarming. Maar goed, dat is misschien wel heel persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:18

Booooo schreef:
Hellendoorn is een beetje uit de buurt helaas :+ Heb je boven dan ook vloerverwarming? Of niks? Doordat de warmte naar boven trekt?

Ohh die egale vind ik niet mooi := Veel te strak! :D

Die betonlook vind ik wel mooi! Ga daar eens even naar kijken.


Haha mee eens hoor. Ik houd zelf ook meer van structuur en kleur :P
Wij hebben een grijzig laminaat liggen, maar daar heb ik eigenlijk best spijt van. Vind het totaal geen warm gevoel geven...

scrabbel

Berichten: 958
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:49

Afbeelding

Hier sinds een jaar klik pvc. Dit is nog makkelijker te leggen dan klik laminaat. Tegels is met kinderen die leren lopen vaak geen aanrader. De pvc die wij hebben heeft structuur waardoor het een stuk minder glad is voor dieren dan laminaat

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-18 15:31

Heb je daar vloerverwarming onder?

scrabbel

Berichten: 958
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:20

Ja wij hebben er vloerverwarming onder, maar niet noodzakelijk. Wij hadden nog een houten vloer en die was rot, dus vloer moest eruit en mijn vriend wou toen beton en ook direct vloerverwarming. Vloerverwarming kan de kamer prima warm krijgen, echter mist mijn vriend de radiatoren ivm de kou die van de ramen af komt. Normaal heb je hier een warmte gordijn. (hebben dubbel glas) Dus nog aan het nadenken of de radiatoren nog terug komen icm de vloerverwarming.

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 13:17

We zijn er over uit.. Het wordt een PVC vloer in tegelvorm (als het huis door gaat :') ) zonder vloerverwarming.

https://www.gamma.nl/assortiment/flexxf ... b021458790

Ik vind deze heel mooi. Vraag me alleen af of de kwaliteit wel goed is en bij onze Gamma hadden ze hem niet op voorraad. Wil hem wel in het echt zien natuurlijk.

MarliesV

Berichten: 15257
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:21

Mooi! Denk alleen wel dat het erg donker wordt.

Wij hadden ook eerst zoiets als 1e keus en een lichtere variant meegenomen voor de zekerheid.
Na 10 minuten op de vloer in huis waren we gelijk om en zijn we voor licht gegaan.

Is natuurlijk erg persoonlijk. Maar misschien kan je bij de Gamma een staaltje meekrijgen?

(wij hebben via www.parketwereld.nl besteld, hebben in Almelo en Haaksbergen een fysieke vestiging, daar konden we stalen ophalen en een week later terug brengen)

Booooo
Berichten: 6534
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wat voor vloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 13:23

Bij de Gamma bij onze in de buurt hebben ze deze vloer niet. Heb net gebeld, staaltjes kunnen ze ook niet bestellen.
Zie nu ook dat dit geen PVC is maar vinyl. Raar want ik kijk toch echt bij PVC vloeren := Ik wil niet dat het er te veel uit ziet als zeil.

Onze vloer is nu ook erg donker, al zou een tintje lichter ook niet verkeerd zijn. Ga zeker eens even verder kijken!

Mocht iemand tips hebben voor winkels omgeving Breda/Tilburg hoor ik het graag :D

joelleo97
Berichten: 76
Geregistreerd: 21-03-11
Woonplaats: Sint-Willebrord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 13:27