Vorig jaar in januari was ie er eindelijk: mijn Pixio!!
Ik heb enkel de pixio gekocht incl. de beacons en de zender. Volgens Pixio past de robot op eender welke tripod, dus ik kocht er geen tripod bij want die had ik nog. Even langs de Vanden Borre voor de camera van mijn keuze en hoppa: gaan met die banaan!
Zou je denken...
Alles opstellen, blijkt de Pixio niet op de tripod te passen
Contact opgenomen met Pixio, filmpje gemaakt waarop te zien was dat de robot niet paste op de tripod, ze snapten niet dat dat niet kon en ze gingen een adapterstuk toesturen.
Na in totaal 9 maanden (!!) had ik eindelijk dat stukje en kon ik filmen!
Alles opgesteld, op opnemen geduwd en nadien de beelden bekeken: dikke teleurstelling.
Ding zoomt perfect, volgt perfect, MAAR: de beelden zijn schokkerig bij het naar links en rechts bewegen.
Weer contact opgenomen met Pixio. Branden alle lichtjes? Ja ze branden. Is je Pixio recht opgesteld voor de beacon? Ja deze is zo opgesteld. Draait de Pixio soepel? Ja deze draait soepel. Ze kunnen helaas niks doen, want het werkt zoals het hoort te werken.
Laatste dat ik kan doen is het ding opsturen voor garantie, maar misschien heeft iemand hier een gelijkaardig probleem voorgehad?
Ik heb ook het buikgevoel dat het niet aan de Pixio ligt, maar iets aan de aansluiting of idd tripod.
Heb je dit ook al in de Pixio FB-groep gevraagd?
Ik zou Pixio niet zo zeer aanraden, ik en enkele collega's hebben er echt flink problemen mee (of mee gehad).