Lange treinreis en koelproducten....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike162

Lange treinreis en koelproducten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 20:54

Een beetje een rare vraag, maar misschien heeft iemand een origineel idee.

Ik woon een jaartje bij een gastgezin in het buitenland en ben nu een weekendje in NL. Ze houden ontzettend van gele vla en frikandellen. Nu wilde ik dat graag voor ze mee meenemen vanuit NL, maar ik ben 8 uur onderweg met de trein...

Iemand een idee hoe ik het mee kan nemen? Heb geen koelbox die ik zomaar mee kan slepen. En een koeltas vind ik voor 8 uur treinreizen niet koud genoeg, het zijn toch echt producten die snel bederven.

Ben dus op zoek naar een creatieve oplossing, en anders moeten ze het maar doen met drop en stroopwafels :)

Thats_Me

Re: Lange treinreis en koelproducten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:58

Gewoon een koeltas met koelelementen. Even je spullen in kranten wikkelen dan in de tas tussen twee elementen of bevroren waterflesjes. Zou goed moeten komen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 20:58

Frikandellen uit de diepvries halen vlak voordat je vertrekt. Tegen de tijd dat je aankomt zijn ze wel ontdooid. Vlak voordat je er bent bel je dat ze de frituurpan aan kunnen zetten.

De vla gewoon meenemen, bij aankomst in de koelkast en daar een paar uur laten staan. In een ongeopend pak kan vla daar best tegen, ik spreek uit ervaring.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:04

Ik heb ooit flesjes water ingevroren, of simpel zakken ijsblokjes en een koeltas.
Als je maar genoeg meeneemt blijft het wel koud hoor.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:41

Wij hebben ooit bij de Franse grens kaas ingeslagen en die in een isolatietas van de IKEA gestopt met een kilo bevroren doperwten (89 eurocent...), en vervolgens naar huis gereden met tussenstops. Ging geweldig. De vla gaat het op die manier sowieso wel houden, die frikandellen zou ik binnen een dag na aankomst opeten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:29

Zijn treinen tegenwoordig zo goed verwarmd? Ik kan me herinneren dat ik in mijn studententijd toch met dikke handschoenen en een dikke jas zak te bibberen in de trein := Desnoods zet je de tas bij de deuren in de buurt, daar is het nog kouder. Met deze temperaturen zou ik me niet te druk maken dat de vla bederft hoor. Diepvriesspul blijft ook best lang bevroren met deze temperaturen.. gewoon in bubbeltjesfolie wikkelen met een paar koelelementen er tussen.
Neem ze niet direct uit de vriezer van de supermarkt mee, maar leg ze eerst nog een nacht in je eigen vriezer en zet die evt nog wat kouder. De producten in de supermarkt zijn nooit heel hard bevroren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:58

Hoe lang geleden is het dat jij studeerde Annemiek? Treinen zijn gewoon zodanig verwarmd dat je er zonder jas en in je trui in kunt zitten hoor. En bij voorbeeld Duitse treinen helemaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:49

Dat is alweer 15 jaar geleden, ik kan me voorstellen dat ze inmiddels wat gemoderniseerd zijn inderdaad :)) Maar bij de deuren, in de tussenstukken, zal het toch alsnog een stuk koeler zijn, niet?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:52

De frikandellen zijn bevroren, die leg je in een koeltas tegen de vla aan. Gaat helemaal goed komen. FIjne reis!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:53

8nnemiek schreef:
Dat is alweer 15 jaar geleden, ik kan me voorstellen dat ze inmiddels wat gemoderniseerd zijn inderdaad :)) Maar bij de deuren, in de tussenstukken, zal het toch alsnog een stuk koeler zijn, niet?

Dat denk ik wel :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:54

Ik zou die tas niet onbeheerd bij de deuren achterlaten...voor je het weet heb je mijnenopruimingsdienst aan boord en zijn je spullen zeker over de datum voor je ze terugkrijgt -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:57

Ligt er denk ik aan waar je naartoe reist. In Nederland zou ik hooguit me wat zorgen maken dat iemand dat ding meepikt. Maar daarbuiten is het volgens mij vrij normaal om wat spullen op het balkon te laten staan. Je gaat toch niet alles mee de coupe in slepen :') Ik weet niet beter dan dat het in die internationale langeafstandstreinen juist de bedoeling is dat je je zooi op het balkon laat staan.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:59

moonfish13 schreef:
Ik heb ooit flesjes water ingevroren, of simpel zakken ijsblokjes en een koeltas.
Als je maar genoeg meeneemt blijft het wel koud hoor.

deze inderdaad. Paar flessen van anderhalve liter invriezen en erbij doen, en tas niet direct bij de verwarming zetten. Evt kun je een betere koeltas kopen dan die van de supermarkten, ze komen altijd wel van pas.

https://www.bol.com/nl/p/campingaz-koel ... gI62PD_BwE

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 14:12

Wij zijn laatst met de auto van Nederland terug naar huis (London) gereden met de auto helemaal volgeladen met Nederlandse producten. We hadden 5 koelboxen met koelelementen, 3 koeltassen en 3 van die "koeltassen van appie" vol met diepvries spul en spul dat koel moest blijven.
We zijn in totaal door files bijna 11 uur onderweg geweest, maar alles was nog prima bevroren/koud. Zolang je t dicht laat zitten en genoeg koelelementen/flesjes ijs bij doet komt dat echt wel goed.
Ik heb t altijd koud (en een aantal van mijn kinderen ook) dus de kachel in de auto stond op 23 graden.