Emmaa_ schreef:Resistance op een Macbook (dus geen pro) kan je prima uit de voeten met fotobewerking hoor. Als je meerdere zware processen naast elkaar wil draaien (dus Lightroom, Photoshop en dan nog een zwaardere als Final Cut of Premiere Pro ernaast) heeft hij het er misschien wat moeilijk mee maar Lightroom of Photoshop kunnen echt makkelijk, zelfs naast elkaar. De air was nog een stuk lichter dan de reguliere macbooks en ook daarop was fotobewerking prima mogelijk.
Ik werk zelf ook met een Macbook en zou dat alleen al qua beeldkwaliteit aanraden. Als je echt specifiek iets voor fotobewerking wil zou ik een model met het retina-scherm nemen en wellicht eentje met 8GB of meer werkgeheugen, dat maakt ze een stuk werkbaarder als ze ouder worden. Die van mij komt uit 2012 en draait met 16GB werkgeheugen nog als een zonnetje, kan makkelijk meerdere zware programma's naast elkaar open hebben.
Als je alleen photoshop gebruikt moet het kunnen, maar dan heb je inderdaad gelijk al problemen als je ook andere programma's gebruikt tegelijk, vandaar mijn opmerking. Iemand uit klas heeft 'm en die wordt er gek van, pages, safari en photoshop tegelijk trekt ie niet. Maar dat is natuurlijk maar gebaseerd op één ervaring.
Beeldkwaliteit van macbook pro is minstens zo goed, dus daar zal het iig niet aan liggen. Maar de keuze is aan TS!
Het hangt er inderdaad vanaf wat je er echt specifiek mee wil doen.
Denk ook dat het ervan afgangt of je ook een ander apparaat gebruikt; als je al een iMac hebt, is het niet nodig om ook nog een grote laptop erbij te hebben. Ik heb dat niet, vandaar mijn keuze voor de grootste macbook pro.