Ik heb een vraag waarvan het antwoord waarschijnlijk heel simpel is (en misschien al door mij gegeven...) En toch vraag ik het mij af
De laatste tijd bel ik voor schoolopdrachten met grote instanties, waar erg veel mensen werken. Dan bel ik naar de receptie met de vraag of ik (fictieve naam) Atje Atsma aan de lijn kan krijgen. En... 1, 2, 3, ik ben doorverbonden.
Het valt me op dat ik tot nu toe steeds snel werd doorverbonden. Hoe kunnen ze dit nou zo snel doen? De receptionist kent heus niet alle medewerkers in het gebouw. Zelfs bij lastige namen (die snel verkeerd getypt kunnen worden) wordt ik zonder problemen doorverbonden.
Typen ze dan de naam van de medewerker in in het systeem en kunnen ze dan met 1 klik op de knop doorverbinden? Of werkt het net wat anders?
Dat was dus mijn korte, waarschijnlijk voor de hand liggende, vraag Wat een mens zich wel niet af kan vragen.
Wij hebben elke medewerker in de telefoon staan. Als ik inderdaadn dat intik kan ik zo doorverbinden.
dancertje
Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder
Geplaatst: 21-02-18 22:54
Bij ons wel een kleiner bedrijf hangt een lijst met wie waar zit en welk nummer dus dan is doorverbinden simpel
khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06
Geplaatst: 21-02-18 22:58
Je bent niet de enige die die persoon belt
Meestal zijn er een stuk of 20, 30 mensen die vaker gebeld worden, waarvan je de nummers uit je hoofd weet. De rest staat of in een systeem of op een lijst. Je drukt op het doorverbind knopje, en zoekt dan het nummer op
Ik weet in ieder geval van zo'n 30 mensen het nummer uit mijn hoofd.
Dreamy
Berichten: 24068
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden
Geplaatst: 21-02-18 23:09
Ik heb ook receptiewerk gedaan bij een groot bedrijf en in het bel-systeem kon je gewoon de naam die je hoorde of een gedeelte ervan intypen en dan doorverbinden super simpel systeem!
Vaak staat iedereen in den systeem, dan typen ze naam X in. 1 keer klikken en je wordt doorverbonden als er opgenomen wordt aan de andere kant natuurlijk.
bruintje123
Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14
Geplaatst: 21-02-18 23:16
Ze staan er inderdaad allemaal in. Dan is een (gedeelte) van de naam al genoeg en hup 1 knop en hij verbind door. Soms weet ik echt niet hoe een naam te schrijven maar weet je bijvoorbeeld wel dat hij voor een bepaalde afdeling werkt. Dan kan ik op afdeling klikken en komen daarvan alle mensen te staan. Veel gevraagde nummers ken ik ook uit het hoofd en tik ik zo.
Anoniem
Geplaatst: 21-02-18 23:20
Dus wel! Bedankt allemaal
@khirshanta, dat sommige mensen vaak worden gebeld kan ik mij voorstellen! Dan is het voor jullie appeltje eitje Ik durf nu wel te gokken dat dat bij mijn telefoontje van vandaag niet van toepassing was... Maar deze persoon had dan wel weer een erg makkelijke naam Dus dat is dan weer makkelijk op te zoeken
@bruintje123, aaah Ik snap hem! En ik weet nu ook waarom ze een paar dagen geleden zei: 'Afdeling .. zei je toch?'
ieder zijn vak. Je hebt hele gedreven receptionistes, die er een sport van maken om snel door te verbinden
bruintje123
Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14
Geplaatst: 22-02-18 09:18
Soms moet het wel een sport zijn als er 600 telefoontjes binnen komen voor 2 mensen waarvan er 1 ook nog regelmatig af moet. Dan hoop je dat ze vragen mag ik Jansens of mag ik afdeling x. En geen Lange uitleg met vraag.