Help?! Wij zijn klussers..

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

xxwienekexx

Help?! Wij zijn klussers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 06:46

Wij zijn klussers! ..ehhm ik begin het langzaam te worden :Y)

Eind december 2017 was het zo ver! Ons eigen huisje, een leuk, net onderhouden maar wel gedateerd hoekhuis.

En aangezien we alles willen aanpakken, doen we (op de badkamer tegelen na) alles zelf! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat betekend dus klussen klussen en klussen! Zelf ben ik totaal geen klusser, vriend-lief en schoonfamilie gelukkig wel. Wat nu al langzaam betekend dat ik weet hoe ik kastjes in elkaar moet zetten en hoe en waarom die schroevendraaier zo heet :+

Wat is er inmiddels gebeurd:
- Trap geplaatst van 1e verdieping naar zolder (was vlizotrap)
- Tapijt overal weggehaald (muv woonkamer)
- Bedrading/elektra opnieuw gelegd, zat nog geen aardedraad door
- Keuken uitgezocht
- Koelkast uitgezocht
- TV + eettafel + alvast een paar lampen voor in de woonkamer uitgezocht
- Kozijnen beneden geschuurd + in de grondverf

Tot nu toe gaat bijna alles van een leien dakkie, helaas heeft de koelkast een deuk dus we zijn momenteel in overleg met de media-markt, ik hoop dat deze niet al te moeilijk gaan doen (we haalden m zo uit de verpakking).

Het eerste keukenblok staat, en ik ben heel enthousiast kastjes in elkaar aan t schroeven ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lachen/kijken/denken jullie vanaf die kant van het beeldscherm gezellig met ons mee? :D

Prairy

Re: Help?! Wij zijn klussers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:03

Ik ga even volgen, leuk hoor! Keuken heeft een mooie kleur :)

Wij hebben ondertussen wel al redelijk wat klus ervaring en ik hoop binnenkort ook een nieuw huis te kopen waar waarschijnlijk nog wel redelijk wat aan gedaan moet worden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:47

Ik volg en denk terug aan 14 jaar geleden bij ons soortgelijke huis

...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:57

Gefeliciteerd met jullie huisje!! Super leuk :)

Ik volg, ben benieuwd wat jullie ervan maken!

ligt het aan de foto of is je aanrechtblad een beetje 'doorgezakt'?

Hee nieuwsgierig aagje!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:25

Wauw leuk project! Wordt vast een heerlijk licht huis om in te wonen.
Ik volg :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 12:06

Leuk alle reacties!!

linnnh schreef:
Gefeliciteerd met jullie huisje!! Super leuk :)

Ik volg, ben benieuwd wat jullie ervan maken!

ligt het aan de foto of is je aanrechtblad een beetje 'doorgezakt'?

Dat zal aan de foto liggen haha ;) alles is tot t haartje waterpas xD

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:21

Ja die foto ziet er heel gek uit :+
Heel leuk, ik volg :D
Behoorlijk project!

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 21:10

Goldie schreef:
Ja die foto ziet er heel gek uit :+
Heel leuk, ik volg :D
Behoorlijk project!

Haha ja dat zie ik nu ook, t viel me eigenlijk pas op toen ik op mn telefoon zat xD

Een andere invalshoek dan maar :Y)

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:13

Dit ziet beter ja :+
Mooie kleur is de keuken :j

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 21:15

En dan is vriendlief vandaag bezig geweest met het andere deel van de 'beneden' keuken :D

Afbeelding

Afbeelding

Toch leuk als je deze foto's op werk krijgt *\o/*

Aan de linkerkant komt nog een Amerikaanse koelkast, maar helaas is deze beschadigd en krijgen we tot nu toe van de mediamarkt geen gehoor op loze beloftes na als wij bellen U vandaag terug (dat was gister) en wij laten het aan het einde van de middag weten (dat was vandaag)... als het nou om een paar euro's gaat vind ik dat t punt niet, maar dat ding is duuuuurrr ;( :Y)

Het gaat om deze koelkast, deze staat nu binnen maar helaas een diepe put in de rechterdeur, zowel het piepschuim als de doos eromheen waren beschadigd, dus waarschijnlijk ergens tegenaan gevallen..

Dit is m in de winkel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 21:17

Goldie schreef:
Dit ziet beter ja :+
Mooie kleur is de keuken :j

Thanks! Wij vonden het ook wel wat hebben, en om het dan speels te houden hebben we de bovenkastjes half hout en half wit kleurig, zo stond de combinatie maar dan met grotere deuren in de winkel, vond de combi gaaf :D

En aan de andere kant komen dan boven 2 grote kasten met het hout, daar in het midden zit een ruimte van 60cm (boven de wasbak) daar kan je dan een paar witte steuntjes hangen wat dan weer het witte terug laat komen *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 21:19

Ja ik volg ook! Dol op dit soort topics.

Wat vervelend van de koelkast, maar je hebt gewoon recht op garantie, dus blijven stalken!!!!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-18 21:21

Mer1980 schreef:
Ja ik volg ook! Dol op dit soort topics.

Wat vervelend van de koelkast, maar je hebt gewoon recht op garantie, dus blijven stalken!!!!

Haha gezellig *\o/*

Tja t kan ook niet allemaal goed gaan, maar dat t dan net het zo goed als duurste apparaat uit t huis moet zijn... _O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 07:03

Gewoon met koelkast en al naar de winkel gaan en midden in de entree uitladen en gaan wachten, wedden dat het snel opgelost wordt :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 07:37

Neem jij dat ding even mee :)) Moet je maar net kunnen vervoeren, met alle risico's op extra schade :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 08:40

ik had echt de muur eruit gesloopt tussen keuken en woonkamer, krijg je een veel mooiere ruimte lijkt mij. Maar dat ben ik :P

Wel tof dat jullie alles zelf doen, zou met mijn vriend niet wat worden, die heeft echt twee linker handen :P

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:04

Rena100 schreef:
ik had echt de muur eruit gesloopt tussen keuken en woonkamer, krijg je een veel mooiere ruimte lijkt mij. Maar dat ben ik :P

Wel tof dat jullie alles zelf doen, zou met mijn vriend niet wat worden, die heeft echt twee linker handen :P

En dan de deur tussen de keuken en de hal dicht zodat je daar weer aanrecht tegen aan kan zetten :j

FNRS Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS
KNHS Jury Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:22

ynskek schreef:
Rena100 schreef:

En dan de deur tussen de keuken en de hal dicht zodat je daar weer aanrecht tegen aan kan zetten :j

Precies!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:24

Goldie schreef:
Neem jij dat ding even mee :)) Moet je maar net kunnen vervoeren, met alle risico's op extra schade :=

Was een geintje ;) Vervelend als het niet opgelost wordt snel. Zo ben ik een keer 3 maanden bezig geweest om een nieuwe inductie kookplaat te krijgen.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 09:31

ynskek schreef:
Rena100 schreef:

Haha ik snap jullie idee! Daar hebben we even overna gedacht, maar het is een steunmuur, wat naast iedere keer door de woonkamer moeten om naar de tuin te gaan (ik doe mn vriend wat alstie aant klussen is en met zn vieze kleding door de woonkamer moet, t wordt nu 1 rechte weg met 2 deuren) ook flink wat extra tijd, werk en kosten meebrengt. Dus dat laten we voor nu even zo :) wellicht maken we ooit nog een open keuken, dat zou prima kunnen met de manier waarop we t inrichten, maar nu dus nog even niet. Wel betrekken we een stuk gang bij de woonkamer, naar de eerste verdieping sluiten we t af met schuifdeuren (extra ruimte en geen extra warmte naar boven) :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 09:33

Prairy schreef:
Gewoon met koelkast en al naar de winkel gaan en midden in de entree uitladen en gaan wachten, wedden dat het snel opgelost wordt :+

Ik zou bijna de veewagen pakken inderdaad haha xD , maar dan gok ik dat t bij ons op t bord gegooid wordt, en die mogelijkheid wil ik zo uitsluiten :)

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:35

Echt eisen dat koelkast omgeruild wordt hoor. Ik heb ooit een vriezer met een deukje geleverd gekregen. Wilde ze ook niet ruilen. Vriezer ging na 2 dagen stuk, wilde ze alsnog niet ruilen maar repareren. Dit staat zo namelijk in de voorwaarden. Ik had de vriezer achteraf bij levering niet moeten accepteren. Vriezer doet het gelukkig nog wel na 2 jaar, maar blijft een zwakke plek

Ontopic, succes met je huisje. Goed bezig

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:38

Leuk project hoor TS!

Gaan jullie een vloer over de bestaande vloer leggen?
Wij hebben zelf eerst de vloer helemaal door gelegd en toen de keuken geplaatst. Mochten wij ooit de keuken wisselen, kan de vloer blijven liggen. Alleen wij hebben woonkamer en keuken is een groot geheel :)

* ..[נ]єαηιηє.. *.. » ..
Volg op Instagram ♡ https://www.instagram.com/yoshi_deteckel/

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 10:33

Paardenfan25 schreef:
Echt eisen dat koelkast omgeruild wordt hoor. Ik heb ooit een vriezer met een deukje geleverd gekregen. Wilde ze ook niet ruilen. Vriezer ging na 2 dagen stuk, wilde ze alsnog niet ruilen maar repareren. Dit staat zo namelijk in de voorwaarden. Ik had de vriezer achteraf bij levering niet moeten accepteren. Vriezer doet het gelukkig nog wel na 2 jaar, maar blijft een zwakke plek

Ontopic, succes met je huisje. Goed bezig

Dankjewel *\o/*

Ja we hebben vandaag weer gebeld, met de belofte dat ze vandaag terug gaan bellen en wat laten weten. Hebben ook al een enquête in gevuld, bent u blij met u geleverde bestelling? Je kan de invulling van de enquête wel raden gok ik :Y)

x_Jeanine_x schreef:
Leuk project hoor TS!

Gaan jullie een vloer over de bestaande vloer leggen?
Wij hebben zelf eerst de vloer helemaal door gelegd en toen de keuken geplaatst. Mochten wij ooit de keuken wisselen, kan de vloer blijven liggen. Alleen wij hebben woonkamer en keuken is een groot geheel :)

Dankjewel!

De stenen vloer ligt alleen in de gang en de keuken, verder is de vloer onder het (veeeel te oude tapijt) van hout. We willen op de begane grond laminaat en omdat de gang en keuken wat dieper zijn gelegd laten we daar het steen liggen, dan heb je namelijk een mooie gelijke vloer van gang, woonkamer en keuken. Die gaan we inderdaad in 1x leggen zodra de muren en het plafond in de woonkamer en gang ook gladgesmeerd zijn :)

Het gedeelte van keuken wisselen kan ik me indenken, maar dat zijn we de komende 30 jaar zeker niet van plan omdat alles gloedje nieuw en zelf uitgezocht is. Dus mochten we ooit van keuken wisselen zal daar weer een ander laminaat komen o.i.d. gelukkig is de schoonfamilie hier handig genoeg in dat soort inventieve dingetjes :Y)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:36

Super leuk Project ik Volg mee!