Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:49

Ja omdat ik het van de monstera nuet kende dacht vraag het hier. Hier krijgen de planten water als ik eraan denk eerder te droog dan te nat. Doen het super. Maar gezien de vloer heilig is (huis van mn vriend) wilde ik het wel zeker weten hihi

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 19:53

Mijn monstera doet het een enkele keer ook. Druppen dus.

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:07

Waarom niet weg geven of ruilen. Ruilen waarmee? Ze koopt nieuwe minis die weer echt fijntjes zijn of bloemetjes hebben.

Weg geven zou ik wel willen maar bij ons in omgeving heeft iedereen al veel en als ze weg moeten, moeten ze van haar ongeveer meteen weg. En niet nog 3 dagen staan.. want potjes nodig en anders zooi.

Best jammer en zeg ook vaak dat t zonde is maar om nou elke keer op weg geef hoek te zetten en vreemde over de vloer te krijgen heb ik ook niet veel trek in..

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:10

Zonde! Kom je niet toevallig uit mijn buurt?

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:39

Nee omgeving Nijmegen dus Amersfoort is beetje uit de richting helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 20:46

Wendy: fb groep planten en stekjesruil NL, als ze daar de mini's zet die ze wil weggooien.. is ze er in een dag zeker vanaf. Doodzonde om gezonde planten weg te gooien. Zelfs kneusjes blijven hier staan, in de hoop ze ooit weer gezond te krijgen.

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 21:09

Ik liet zelf kneusjes ook altijd staan maar nu de ruimte niet meer en een vriendin die alles zonder pardon weg gooit.. die gaat ze niet bewaren voor vreemde.. helaas. Als t nou iemand van bokt is krijg ik het denk nog voor elkaar maar fb groep heeft ze niets mee en dan gaan ze zo hup weg.
Vaak is t ook zo dat er nieuwe staan als ik thuis kom :') omdat ze weet dat ik t zonde vind en t liefste alles houd.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:15

Jullie wonen samen? Dan mag jij daar toch over beslissen lijkt me?

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:22

Ja uiteraard. Maar meestal staan er al nieuwe voor ik t door heb. Omdat de plantjes er gewoon nog goed uitzien aldus mijn mening.
Zij vind dat dan nieuwe kleintjes in de kleine potjes moeten want grote groeien dan teveel.
En helaas maar 2 vensterbanken in huis en die staan al vol :+ dan nog wat planten op tafels en op de grond en dan is ons huisje alweer vol helaas.. Gelukkig met de grote planten is ze wel voorzichtig. Dat is mijn pakkie an gelukkig. Maar de kleine potjes wil ze graag kleine plantjes in die ze dan koopt met der moeder. Wie ben ik om te zeggen niets ervan.. dat gaat niet. Als we alles houden wat groot wordt is ons huis 1 groene plek straks :')

swartbeessie

Berichten: 2146
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 23:16

Misschien kunnen we hier een lijstje beginnen met wie in welke regio zit, kunnen we een bokt ruil / weggeef hoekje beginnen.

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:31

Superjammer om gezonde planten weg te gooien.Ik heb een uitgebloeide orchidee bewaard,ondanks dat iedereen zei dat het niets meer zou worden. maar nu,na een paar jaar,heeft hij weer een tak met prachtige bloemen gekregen.

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:54

Orchideeën gaan idd altijd naar mijn tante. Die heeft 2 potten vol met allemaal orchideeën bij elkaar staan. Dan zie je t ook niet als er 1 even niet bloeit. Die doen t zo goed dat ze in de lucht opnieuw gaan wortelen en scheuten krijgen.

Maar die heeft helaas geen ruimte voor al mijn kleintjes haha. Neem al veel mee naar haar :')

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:04

Ook geen plantenasiel in de buurt? Hier zijn ze, zeker ook met die kleine plantjes, heel blij. Hebben andere mensen weer wat om te ruilen/adopteren.

Ik kan er echt niet bij dat mensen goede planten weggooien. Zonde van de plant en je geld :')

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:27

Misschien is je vriendin meer gebaat met wat plastieken planten := die groeien niet.
Zonde om ze steeds weg te gooien en nieuwe te kopen!

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:33

Mijn hart breekt ook :')

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:50

wendy1987 schreef:
Ja uiteraard. Maar meestal staan er al nieuwe voor ik t door heb. Omdat de plantjes er gewoon nog goed uitzien aldus mijn mening.
Zij vind dat dan nieuwe kleintjes in de kleine potjes moeten want grote groeien dan teveel.
En helaas maar 2 vensterbanken in huis en die staan al vol :+ dan nog wat planten op tafels en op de grond en dan is ons huisje alweer vol helaas.. Gelukkig met de grote planten is ze wel voorzichtig. Dat is mijn pakkie an gelukkig. Maar de kleine potjes wil ze graag kleine plantjes in die ze dan koopt met der moeder. Wie ben ik om te zeggen niets ervan.. dat gaat niet. Als we alles houden wat groot wordt is ons huis 1 groene plek straks :')


Ik bedoelde er mee mee dat jij het dan in handen zou kunnen nemen door in zo'n FB groep te plaatsen?

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 22:19

Ik ben veel aan t werk ver weg en heb t dus vaak te laat door.

En t is niet elke week andere plantjes he :')
T is alleen als ze te groot worden of als ze plantjes met bloemetjes heeft gehaald en de bloemetjes eruit zijn.
Dus laat t eens in de 2 maanden 2 plantjes zijn.. t is niet zo dramatisch verder haha.
Meeste zijn cactussen nu dus die gaan wel ff mee.

T is alleen dat die paar die af en toe weg gaan ik zonde vind idd.

Maar er gaat dus niet elke week een vuilnis bak vol weg hoor haha.

Haar idee is. 2 euro voor nieuw plantje dus soms mag ik wisselen.

En ja. Laten we eerlijk zijn. Ik vind t zonde maar t is wel altijd netjes in die kleine potjes bij ons op tafel hahaha. Iedereen zegt ook altijd dat t er leuk uit ziet.

( beneden de nieuwe, boven de oudere die ik wel kan redden :') )

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 14:46

Is het voor die weggooiende vriendin niet verstandiger om af en toe een bos snijbloemen te kopen?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 15:49

Ik zag deze net ergens voorbij komen, handig! :)

Afbeelding

De Pachira heeft een paar gele bladeren en wat bladeren die zijn uitgevallen, gok teveel water, again :') Dus die krijgt de komende tijd niets meer. Hetzelfde met een ander plantje al vraag ik me af of die nog te redden is.

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:50

Ow. Er staat bij ons altijd verse bloemetjes ook. Dat is juist leuk ook. Altijd mooie verse bloemetjes :) is leuk om ook bloemetjes mee te nemen en doe ik dus ook regelmatig :))

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:15

wendy1987 schreef:
Ow. Er staat bij ons altijd verse bloemetjes ook. Dat is juist leuk ook. Altijd mooie verse bloemetjes :) is leuk om ook bloemetjes mee te nemen en doe ik dus ook regelmatig :))

Ik koop ook geregeld bloemen,rozen meestal. Zelfs die kan ik haast niet weggooien al zijn ze al lang dood. Ik laat ze meestal wel 2 weken staan.

wendy1987

Berichten: 6964
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 21:07

Bij ons staan ze vaak ook 2a3 weken. Wij hebben meestal anjers. Leuke kleur en staan mooi lang :)

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:06

Bij de pachira kunnen gele bladeren ook zijn van licht te kort. Weet niet hoeveel meter je hem van het raam hebt staan?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:08

Ik dacht juist van zonlicht? Hij staat vlak naast het raam, krijgt dus wel voldoende licht, bij zonlicht doen we de gordijnen dicht(er) zodat hij er niet vol instaat.

L_Rivaldo

Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-12-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:16

Oeps het is al laat ik zei het inderdaad verkeerd om ;)