Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:49

Ik heb geen stekjes en weet ook niet hoe je een plant stekt.

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:17

Ik denk dat er hier wel interesse is, maar dan is het handig om te vermelden wát je precies hebt en in welke omgeving :).

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:21

Ik heb voor nu stekjes van de Tradescantia Zebrina. (dus wie graag een stekje wil en wat leuks in de ruil heeft?)
Ik woon zelf in de buur van Oss

Maar ze kunnen ook verzonden worden

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:02

Ik heb mijn planten maar eens op de foto gezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:34

white_flame schreef:
Ik heb voor nu stekjes van de Tradescantia Zebrina. (dus wie graag een stekje wil en wat leuks in de ruil heeft?)
Ik woon zelf in de buur van Oss

Maar ze kunnen ook verzonden worden


Niks te ruilen maar tegen verzendkosten neem ik graag een stekje over :)

_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:54

white_flame schreef:
Ik heb voor nu stekjes van de Tradescantia Zebrina. (dus wie graag een stekje wil en wat leuks in de ruil heeft?)
Ik woon zelf in de buur van Oss

Maar ze kunnen ook verzonden worden


Ik heb ook interesse in een stekje! Heb zelf wel niet echt iets te ruil buiten een graslelie stekje. :)

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:33

Hee,
Even advies nodig... Ik kwam er laatst pas achter dat je op marktplaats heeeel goedkoop stekjes kunt kopen! Nu zag ik ook dat er verassings pakketten zijn:
15 euro= 5-8 gewortelde stekjes
15 euro= 15-20 ongewortelde stekjes

Dus ten eerste welke zouden jullie kiezen? Is geworteld veel makkelijker? Of maakt dat niet uit.. En ten 2e in de zomer vakantie gaan we natuurlijk 2 weekjes weg.. Maar kunnen de planten dan zonder water? Er is wel een oppas voor de katten, elke dag komt die even langs.. Maar ik heb nu 8 planten (waarvan 4 cactussen, die kunnen dus makkelijk 2 weekjes zonder) en als er dan nog 20 bijkomen is dat natuurlijk echt geen doen %) dus iemand een oplossing? Of kunnen ze zonder water? Kan ze ookwel na de vakantie nemen, maar dan heb ik volgend jaar t zelfde probleem+ik wil ze ofc liever nu :o

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 13:28

Of hebben jullie ook geen idee? Xx

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:16

Gewortelde stekjes weet je 'zeker' dat die een plantje worden als je ze goed verzorgt. Niet alle stekjes lukken even makkelijk met wortelen; dus dan heb je minder zekerheid. De gewortelde stekjes zijn duurder omdat het de verkoper al tijd gekost heeft.

Ik zou de planten in 2 weken tijd wel water geven. Maar ze hoeven niet dagelijks water en de oppas van de katten wil er vast wel even wat tijd in steken. 1x in de 3-4 dagen moet ook lukken, zeker als ze al wortels hebben en niet vol in de zon staan.

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:18

Sting schreef:
Gewortelde stekjes weet je 'zeker' dat die een plantje worden als je ze goed verzorgt. Niet alle stekjes lukken even makkelijk met wortelen; dus dan heb je minder zekerheid. De gewortelde stekjes zijn duurder omdat het de verkoper al tijd gekost heeft.

Ik zou de planten in 2 weken tijd wel water geven. Maar ze hoeven niet dagelijks water en de oppas van de katten wil er vast wel even wat tijd in steken. 1x in de 3-4 dagen moet ook lukken, zeker als ze al wortels hebben en niet vol in de zon staan.


Okee, dus dan zou ik die plantjes nu ook al kunnen nemen? En dan gewoon vragen of ze ze in de 2 weken tijd 3 a 3 keer water wilt geven. En zou je die gewortelde dan dus nemen?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:41

Was net bij de Albert Heijn en zag dat ze bananenplanten verkochten voor €8,- per stuk. Zagen er ook goed uit, was erg verleidelijk. Maar heb helaas geen lichte plek over in huis voor zo'n grote plant.

Zijn geen kamerplanten maar wil ze toch even showen... Heb vandaag de balkonbakken gevuld. Weet iemand toevallig hoe dat zwarte plantje met groene randje heet?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 18:52

Het ligt heel erg aan de planten hoe vaak je ze in 2 weken water moet geven. Zat die met 1x een goede plons het wel redden. Maar ook genoeg andere die veeleisender zijn. Dus ligt beetje aan wat voor stekjes het zijn...

Mooi balkon zo! Ik zie die zwarte veel voorbij komen.. maar ben de naam kwijt :+

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 22:58

Lijkt op een Coleus? Siernetel. Heb je in heel veel kleuren. Stekt als een tierelier trouwens, kunnen enorm worden. Ook prima als kamerplant te houden, de mijne staat nu ook buiten maar normaal binnen.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 12:08

Ja! De Coleus "Chocolate mint" volgens Google. Vind 'm echt fantastisch. Misschien dat ik 'm wel stek dan en in een aparte pot doe. Hopelijk rijzen deze niet mijn bak uit. :') Heb er nu twee kleintjes in.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:08

Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Ik vind ze geweldig, zoek nog wat andere dan die ik nu heb.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:04

Bij Huyskweker. Ze hadden ook nog wat andere varianten staan.

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:30

Tof, ik kom nog wel eens in de buurt van Huyskweker Diepenheim. Maar eens een keer rondloeren daar :j

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:53

Mijn Aronskelk vind het niet leuk bij mij. :=Afbeelding

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 11:59

Geef je teveel water misschien?

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:04

Air schreef:
Geef je teveel water misschien?


Ik heb hem vorige week gekocht.. Heb hem verpot en heel klein beetje water gegeven. Maar hij wordt met de dag slechter. :+
Wortels zijn niet verrot.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:09

Dan zou ik er eigenlijk mee teruggaan, misschien hebben ze hem daar wel teveel water gegeven..

Die vrouw in New York met het hele huis vol planten heeft wel een interessant youtubekanaal, veel filmpjes met veel(heel veel) informatie, zo ook over hoe je het beste water kan geven. Ik heb er wel wat opgestoken in ieder geval en ga het ook toepassen, eens kijken hoe dat gaat :)
https://youtu.be/QuIeuchzAos

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:14

Mijn (woonkamer) dahlia heeft luis -O-

swartbeessie

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:02

Wat voor soort luis?

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:32

"gelukkig" gewoon bladluis :) Ben hem al met zeepoplossing aan het besproeien. Hopelijk hoef ik niet naar drastischere maatregelen te grijpen.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:36

Eelmo schreef:
"gelukkig" gewoon bladluis :) Ben hem al met zeepoplossing aan het besproeien. Hopelijk hoef ik niet naar drastischere maatregelen te grijpen.

Ik zou de Dalia buiten parkeren. Waarschijnlijk staat het op een plaats waar het niet helemaal content mee is.

En de aronskelk idd terugbrengen.