Kamerplanten asiel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:04

swartbeessie schreef:
Leuk die berichtjes!
Ik gaf een paar dagen aan dat mijn monstera bladluis had. Dus water met zeepsop geprobeerd. Het kwam terug, nog eens goed gegoogled. Het bleek dopluis te zijn: bladeren afgenomen met olijfolie en nu lijkt het schoon...

Ohh fijn dat het nu weg lijkt te zijn!



Mijn nieuwe aanwinsten <3
Afbeelding

Afbeelding

Als mensen nog op zoek zijn naar volwassen Monstera Variegata, waar ik ze gehaald heb, staan er nog 4 geloof ik.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:40

Het stekje is er, zo schattig(het zijn 3 sliertjes).

Afbeelding

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:27

Ik ben ook weer zo dom naar Intratuin te gaan. Kom ik weer terug met drie Tillansia's(luchtplantjes)

Foto's komen nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 20:55

Haha levensgevaarlijk naar een tuincentrum gaan!

Ik ging naar het plantenasiel. Twee Tradescantia zebrina stekjes in kleine potjes wegbrengen (potjes niet mijn smaak) en omruilen voor iets anders. Kwam een leuke mother of thousands tegen (met streepjes ipv egaal). En ze hadden Kentia palmen gered bij een kantoorgebouw.. die wilde ik ook wel adopteren. En omdat ik plantjes gebracht had kon ik er eentje meenemen voor €10 :+

Kleine mama met al 20 mini's:
Afbeelding

Ons palmpje die ik 'Jimmy' gedoopt heb (alle andere planten hebben geen naam hoor :') )
Afbeelding

De bruine punten heb ik er ondertussen allemaal al uitgeknipt en hij is door het asiel al met roofmijten behandeld tegen de beestjes. Alleen nog even een goede pot halen, nu tijdelijk even in een emmer gezet.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:01

Mooie palm!
Zo'n mother of thousands heb ik vanmiddag ook meegenomen. Stonden er meerdere bij een huis met een bordje erbij dat ze zo meegenomen mochten worden. Had ze hier in het topic voorbij zien komen en vond ze erg leuk, nu dus 1 in bezit :)
Laatst bijgewerkt door zigranta op 13-10-18 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:05

idinn schreef:
Ons palmpje die ik 'Jimmy' gedoopt heb (alle andere planten hebben geen naam hoor :') )
[ [url=m/c7tZZM.jpg]Afbeelding[/url] ]


*komt zomaar binnenvallen*

Onze palm heet 'Henk' _O-

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:08

Oooh dat heet een mother of thousands.. nu snap ik het, want hij plant zich als een gek voort ja.
Ben enkele babies aan het laten groeien om later weg te geven. Maar er komt geen eind aan :)

Jimmy is een mooie!!! Lekker groot

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:12

Mijn dracaena heet Gijsbert :))

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:25

idinn schreef:
Haha levensgevaarlijk naar een tuincentrum gaan!

Ik ging naar het plantenasiel. Twee Tradescantia zebrina stekjes in kleine potjes wegbrengen (potjes niet mijn smaak) en omruilen voor iets anders. Kwam een leuke mother of thousands tegen (met streepjes ipv egaal). En ze hadden Kentia palmen gered bij een kantoorgebouw.. die wilde ik ook wel adopteren. En omdat ik plantjes gebracht had kon ik er eentje meenemen voor €10 :+

Kleine mama met al 20 mini's:
[ [url=m/3ziLvN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons palmpje die ik 'Jimmy' gedoopt heb (alle andere planten hebben geen naam hoor :') )
[ [url=m/c7tZZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bruine punten heb ik er ondertussen allemaal al uitgeknipt en hij is door het asiel al met roofmijten behandeld tegen de beestjes. Alleen nog even een goede pot halen, nu tijdelijk even in een emmer gezet.


Zit jij ook in zo'n stekjes groep? :)) volgens mij heb ik dit bericht langs zien komen haha


Mijn Monstera heet monster, lekker origineel :')

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:48

Ja in die groep zit ik idd :')

Oh Henk en Gijsbert zijn ook mooie namen! Ben ik niet de enige gek..

En monster.. doet die het een beetje goed? De Monstera moederplant hier ziet er echt niet meer uit. Stekje ervan maakt een 3e blaadje. Hopelijk gaat die mooier worden.

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:50

Leuke aanwinsten Idinn! Krijg altijd de kriebels van die Mother of thousands :')

Hier hebben de planten geen namen, wordt anders te veel om te onthouden :))

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 21:58

Al mijn planten hebben namen _O-

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 22:35

idinn schreef:
Ja in die groep zit ik idd :')

Oh Henk en Gijsbert zijn ook mooie namen! Ben ik niet de enige gek..

En monster.. doet die het een beetje goed? De Monstera moederplant hier ziet er echt niet meer uit. Stekje ervan maakt een 3e blaadje. Hopelijk gaat die mooier worden.


Haha toevallig!

Hij staat nu een beetje zielig in een hoekje weggestopt achter dozen ivm verbouwing. VerWaar loos hem met liefde op dit moment := . Maar hij doet het verder super krijgt mooie nieuwe bladeren.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:50

Help.... Kan ik hier nog wat mee :o
Afbeelding
Afbeelding

Oehlala
Berichten: 4309
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:20

Al het oude bruine eruit halen, eventueel nieuwe aarde, beetje voeding en dan wil die wel weer. Zo te zien heeft ie namelijk wel nieuwe spruiten aangemaakt.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:41

Ooh top! Wat voor voeding zou er dan in moeten? Hij stond per ongeluk boven de verwarming, nooit over nagedacht dat die aanstond :=

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:58

Gewoon al het groene eruit halen en even in nieuwe aarde zetten. Die redt zich nog wel!

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:15

idinn schreef:
Haha levensgevaarlijk naar een tuincentrum gaan!

Ik ging naar het plantenasiel. Twee Tradescantia zebrina stekjes in kleine potjes wegbrengen (potjes niet mijn smaak) en omruilen voor iets anders. Kwam een leuke mother of thousands tegen (met streepjes ipv egaal). En ze hadden Kentia palmen gered bij een kantoorgebouw.. die wilde ik ook wel adopteren. En omdat ik plantjes gebracht had kon ik er eentje meenemen voor €10 :+

Kleine mama met al 20 mini's:
[ [url=m/3ziLvN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ons palmpje die ik 'Jimmy' gedoopt heb (alle andere planten hebben geen naam hoor :') )
[ [url=m/c7tZZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

De bruine punten heb ik er ondertussen allemaal al uitgeknipt en hij is door het asiel al met roofmijten behandeld tegen de beestjes. Alleen nog even een goede pot halen, nu tijdelijk even in een emmer gezet.


Super leuk! Ik zag idd de oproep al op hun facebookpagina, ik ben er persoonlijk nog nooit geweest maar het lijkt me echt leuk om een keer te gaan. Maar zijn ze nou alleen op zaterdag open of alleen doordeweeks, en is het de bedoeling dat je altijd zelf ook een stekje brengt oid? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:04

Plantenasiel is alleen op zaterdagmiddag! Je kan plantjes doneren, ruilen voor een ander beetje gelijkwaardig formaat, plantje (of meerdere kleintjes) of een plant kopen (afh van de plant een bepaald bedrag, dat hun kosten voor verzorging/ophalen eruit zijn).

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:55

Duidelijk! :j

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:51

zigranta schreef:
Mooie palm!
Zo'n mother of thousands heb ik vanmiddag ook meegenomen. Stonden er meerdere bij een huis met een bordje erbij dat ze zo meegenomen mochten worden. Had ze hier in het topic voorbij zien komen en vond ze erg leuk, nu dus 1 in bezit :)

Volgens mij heet die ook Broedblad.Houdt van zon en kan er tegen als je het water geven eens vergeet.Komt uit Mexico. Daar gaven meisjes aan ieder klein plantje aan de rand van een blad de naam van een van hun vriendjes. Het plantje wat het langst aan het blad bleef,dat was dan de jongen die de ware was.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 17:54

En ook nog kan die Broedblad hele bijzondere bloemen krijgen.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:20

Waar vind ik de stekjesgroep?

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:30

Luxorvalkje schreef:
Waar vind ik de stekjesgroep?


Je hebt er meerdere :D maar als je op Facebook zoekt op stekjes of planten dan vind je wel wat groepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:10

Iemand nog interesse in suikerdruifjes? Ben er op uitgekeken :+

Afbeelding

Pot zou ik dan wel war voor willen hebben als je die erbij wilt, plantjes uiteraard gratis