Huurwoning ,wat wel wat niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Huurwoning ,wat wel wat niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 15:40

Ik zat net het topic te lezen over overname van spullen van vorige huurder.Wat met op viel was dat er een kookplaat bij zat .Later zat ik ook te lezen dat er iemand keukenkastjes enzo over had genomen.

Nu ben ik zelf groot gebracht in een koopwoning en heb zelf ook alleen nog maar koopwoningen gehad.Maar zit een keuken niet standaard in een huurwoning dan?
Ik verhuur zelf twee woningen maar met ingerichte keuken,Dus kookplaat gasoven en microgolf oven.Deze worden vervangen als ze stuk gaan.Ik dacht eigenlijk dat dit in iedere huurwoning zat,net als een badkamer.
Nu woon ik in Belgie en daar zijn ze dol op regeltjes dus iedere huurwoning moet in iedere kamer ook brandmelders hebben ,dubbele ramen zijn verplicht .Epc keuring.

Dus vroeg me af hoe dat nu in Nl zit dan?

Brainless

Re: Huurwoning ,wat wel wat niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:45

In Nederland moet er alleen een werkblad met gootsteen aanwezig zijn (vaan met maar 2 kastjes eronder, maar geen bovenkastjes).
Veel huizen hebben inmiddels wel een standaard kookplaat/koelkast.
Maar de goedkopere huizen niet.
Dan moet jezelf een gasstel en koelkast ed aanschaffen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:45

In onze sociale huurwoning (2,5 jaar geleden een woning gekocht) zaten de kastjes er wel in maar de apparatuur niet. Dat is in Nederland in ieder geval bij sociale huur meestal het geval. De verhuur van woningen in het hogere segment zijn meestal wel volledig ingericht. Mijn broer huurde via de zelfde woningbouw, maar huur hoger dan sociaal en daar moest hij ook zelf het fornuis en koelkast aanleveren maar zat er wel een vaatwasser in :+ zijn huidige huurwoning is nieuwbouw via een andere verhuurder en die werd compleet opgeleverd, maar dan betaald hij ook bijna 900,- kale huur.

Bovenkastjes zijn hier n ieder geval ook standaard bij de meeste huurwoningen.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 11-02-18 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:47

Toen ik in mijn huurwoning kwam had ik gewoon boven kastjes erbij. Was standaard. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:49

Ik huur al 30 jaar, maar heb nog nooit een keuken met kookplaat en koelkast gehad.
In mijn vorige woning, zo'n 8 jaar geleden, was geen cv en boiler, daar moest ik zelf voor een gaskachel en geiser zorgen. Dat was een sociale huurwoning in Amsterdam.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:51

In mijn huurwoning zit een kale keuken.
3 Beneden kastjes en 3 bovenkastjes, werkblad(een vreselijk idioot ding) wasbak en kraan, afzuigkap.

Ik heb destijds bijgekocht: koelkast, extra kastje beneden en een inductie kook plaat.

Ik heb ook nog nooit iemand gehoord die ook een koelkast en kookplaat erbij had.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:52

Ik moest alleen zelf een fornuis en koelkast meenemen. Keuken bestaat uit werkblad en zowel boven als onder kastjes :) Ik had geluk want mijn keuken is helemaal nieuw. Woning is net volledig gerenoveerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:52

Koelkast en gasplaat moest ik trouwens wel zelf leveren maar die had ik toch nog van de woning ervoor.

Hoop ooit wel te kunnen kopen trouwens...nu gooi ik elke maand de huur weg zeg maar...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:56

Hier sociale huur en wij hebben alleen zelf het gasfornuis en de koelkast zelf meegenomen/aangeschaft.
Zo zag onze keuken er uit.
Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:03

Ik heb zelf ooit in een antikraakwoning gewoon, daar moest ik het zelf aanleveren.
Vrienden van mij wonen in een huurhuis, maar daar zit alles erop en eraan en méga luxe ook nog.
Inbouwkoelkast, inbouw oven/magnetron, super ruim, kook-kraan etc. écht luxe gewoon. Is een huurhuis van max 5 jaar oud, dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Verder geen ervaringen met huurhuizen, hier koopt eigenlijk iedereen.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:22

Toen wij particulier huurde zat er een volledige keuken in. Alles erop en eraan.

Nu hebben wij een sociale huurwoning in het duurdere segment maar daar bestond de keuken alleen maar uit 3 kastjes boven en 3 kastjes onder.
Koelkast, fornuis, afzuigkap en vaatwasser hebben wij zelf gekocht.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:32

In mijn huurwoning zat een hele keuken zonder apparatuur. Heb heel veel kastjes dus daar ben ik wel blij mee De koelkast en gasfornuis met oven heb ik zelf gekocht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:40

In onze huurwoning werden vlak voor we gingen verhuizen nog een splinternieuwe keuken geplaatst.
Inclusief inbouwkoelkast (hele grote), combi-magnetron/oven, vaatwasser en een 4 pits kookplaat.
Zag er supermooi uit! Ik vond het bijna jammer dat we gingen verhuizen :')
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-02-18 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:43

beatje schreef:
Nu woon ik in Belgie en daar zijn ze dol op regeltjes dus iedere huurwoning moet in iedere kamer ook brandmelders hebben

Zeker? Ik heb al in veeeeeel huurwoningen gewoond, maar nergens hadden ze in elke kamer een brandmelder hoor. In de keuken meestal wel maar verder nergens.
Tevens hadden we overal gewoon een keuken (kookplaat en kasten). Een vaatwasser, dat zit er niet overal in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:56

zonnebloem18 schreef:
Hier sociale huur en wij hebben alleen zelf het gasfornuis en de koelkast zelf meegenomen/aangeschaft.
Zo zag onze keuken er uit.
[ [url=m/9np8E2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sjiek :j
Ons huurhuis had een (lelijk, krom) ijzeren aanrechtblad met kraan en gelukkig nog kastjes eronder en erboven. Op die anderhalve meter na was de keuken leeg.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:07

Azmay het huis is ook van 2010 dus net 3 jaar oud toen we er in kwamen. Mijn moeder had vroeger van die lelijke witte kastjes met zo'n bobbelig roestvrijstalen aanrecht.

Onze keuken had nog mooier gekund, de buren hebben hem in kersen en hebben iets meer betaald waardoor ze een hoekkeuken hebben met vaatwasser en ingebouwde koelkast.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 17:20

Laulitz schreef:
beatje schreef:
Nu woon ik in Belgie en daar zijn ze dol op regeltjes dus iedere huurwoning moet in iedere kamer ook brandmelders hebben

Zeker? Ik heb al in veeeeeel huurwoningen gewoond, maar nergens hadden ze in elke kamer een brandmelder hoor. In de keuken meestal wel maar verder nergens.
Tevens hadden we overal gewoon een keuken (kookplaat en kasten). Een vaatwasser, dat zit er niet overal in.

Is nochtans verplicht hoor,keuken ,living, slaapkamers.Wij hebben ze ook in het kot van de verwarmingsketel en de gang laten plaatsen.Hoort onder de huurwetgeving. Een vaatwasser is niet verplicht.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 17:22

Ik zou juist denken dat juist in de sociale sector een gasfornuis er toch bij zou moeten zitten.Wel grappig dat het toch zo scheelt per woning.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:23

zonnebloem18 schreef:
Azmay het huis is ook van 2010 dus net 3 jaar oud toen we er in kwamen. Mijn moeder had vroeger van die lelijke witte kastjes met zo'n bobbelig roestvrijstalen aanrecht.

Onze keuken had nog mooier gekund, de buren hebben hem in kersen en hebben iets meer betaald waardoor ze een hoekkeuken hebben met vaatwasser en ingebouwde koelkast.

Zo'n aanrecht heb ik ook...diegene die zo'n blad heeft ontworpen moeten ze ontslaan. }>

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:27

Ik heb zo'n aanrecht ook nog helaas...

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 17:52

Hier ook zo'n aanrecht en ons huis (en dus ook de keuken) is zelfs maar 2 jaar oud :+ Ze hebben gewoon het meest goedkope erin gezet volgens mij (sociale huur). Wij hadden dus alleen een keukenblok van 3 kasten breed en 2 bovenkasten. Alle andere dingen hebben we zelf moeten kopen; fornuis, afzuigkap, koelkast etc. We hebben zelfs nog een extra tussenplank voor in de bovenkasten gekocht, want daar zat er standaard maar 1 in waardoor je bijna niks kwijt kon erin.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:14

Wij hebben (tot we ons eigen huis kochten) als eerste bewoners nieuwbouw van de woningbouw gehuurd. (670 euro per/m).

De keuken werd opgeleverd met enkel de keukenkastjes en aanrecht met wasbak en kraan. Verder wel aansluitingen en stopcontacten. Er was 1 lege plek waar je dan zelf ofwel een vaatwasser, ofwel een grote oven kon neerzetten. Daar moest je dus ook zelf een gasstel en afzuiger voor kopen (wel aansluitingen). En er was ruimte voor een koelkast. Maar alles dus zelf aanschaffen.
Verder waren de vloeren en muren gewoon beton zonder afwerking. Alleen de plafonds waren gespoten.
Het toilet was wel 'af'. Betegeld en met toilet en wasbak. De badkamer was ook betegeld en daar was ook een douche en wasbak, maar geen douchewand.
Nog best een investering om het leefbaar te maken dus...
De nieuwe bewoner heeft dit alles voor een prikkie van ons overgenomen.

In onze huurwoning die we daar weer voor hadden als studenten (verragd zoldertje particulier) was wel een koelkastje en gasstel aanwezig, maar combioven van onszelf.

Zo levert de woningbouw het dus op (mensen er zo veel mogelijk afgecropt, achter hen was ruimte voor koelkast gelaten).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 11-02-18 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:19

Ik heb twee huurhuizen gehad, beiden particuliere (dure) sector. Eerste huis kostte 800+ per maand, moesten we zelf alles regelen, hadden alleen een RVS aanrechtblad en een paar kastjes, wat je niet verwacht voor 800+ per maand :+ . Tweede huis (nieuwbouw) was 1000 per maand (inmiddels een stuk hoger.. steeg 4% per jaar) maar die was wel echt compleet. Koelkast er in, oven, keramische kookplaat, vaatwasser. (Weliswaar niet de beste kwaliteit, alles is stuk geweest :') binnen de garantie)

Nu een koophuis en daar zat ook alles in toen we er in kwamen. Dat gaat ook nog wel een aantal jaar mee :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 21:43

Ik denk dat ik daarom ook zo verbaasd was een koophuis zit normaal ook een volledige keuken in of je moet een renovatie project kopen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:48

Cerilene_ schreef:
Wij hebben (tot we ons eigen huis kochten) als eerste bewoners nieuwbouw van de woningbouw gehuurd. (670 euro per/m).

De keuken werd opgeleverd met enkel de keukenkastjes en aanrecht met wasbak en kraan. Verder wel aansluitingen en stopcontacten. Er was 1 lege plek waar je dan zelf ofwel een vaatwasser, ofwel een grote oven kon neerzetten. Daar moest je dus ook zelf een gasstel en afzuiger voor kopen (wel aansluitingen). En er was ruimte voor een koelkast. Maar alles dus zelf aanschaffen.
Verder waren de vloeren en muren gewoon beton zonder afwerking. Alleen de plafonds waren gespoten.
Het toilet was wel 'af'. Betegeld en met toilet en wasbak. De badkamer was ook betegeld en daar was ook een douche en wasbak, maar geen douchewand.
Nog best een investering om het leefbaar te maken dus...
De nieuwe bewoner heeft dit alles voor een prikkie van ons overgenomen.

In onze huurwoning die we daar weer voor hadden als studenten (verragd zoldertje particulier) was wel een koelkastje en gasstel aanwezig, maar combioven van onszelf.

Zo levert de woningbouw het dus op (mensen er zo veel mogelijk afgecropt, achter hen was ruimte voor koelkast gelaten).

[ [url=m/KcfNOK.png]Afbeelding[/url] ]

Waarom hangt er geen kastje boven de gootsteen?