Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
zijn huidige huurwoning is nieuwbouw via een andere verhuurder en die werd compleet opgeleverd, maar dan betaald hij ook bijna 900,- kale huur.
beatje schreef:Nu woon ik in Belgie en daar zijn ze dol op regeltjes dus iedere huurwoning moet in iedere kamer ook brandmelders hebben
zonnebloem18 schreef:Hier sociale huur en wij hebben alleen zelf het gasfornuis en de koelkast zelf meegenomen/aangeschaft.
Zo zag onze keuken er uit.
[ [url=m/9np8E2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Laulitz schreef:beatje schreef:Nu woon ik in Belgie en daar zijn ze dol op regeltjes dus iedere huurwoning moet in iedere kamer ook brandmelders hebben
Zeker? Ik heb al in veeeeeel huurwoningen gewoond, maar nergens hadden ze in elke kamer een brandmelder hoor. In de keuken meestal wel maar verder nergens.
Tevens hadden we overal gewoon een keuken (kookplaat en kasten). Een vaatwasser, dat zit er niet overal in.

zonnebloem18 schreef:Azmay het huis is ook van 2010 dus net 3 jaar oud toen we er in kwamen. Mijn moeder had vroeger van die lelijke witte kastjes met zo'n bobbelig roestvrijstalen aanrecht.
Onze keuken had nog mooier gekund, de buren hebben hem in kersen en hebben iets meer betaald waardoor ze een hoekkeuken hebben met vaatwasser en ingebouwde koelkast.
Ze hebben gewoon het meest goedkope erin gezet volgens mij (sociale huur). Wij hadden dus alleen een keukenblok van 3 kasten breed en 2 bovenkasten. Alle andere dingen hebben we zelf moeten kopen; fornuis, afzuigkap, koelkast etc. We hebben zelfs nog een extra tussenplank voor in de bovenkasten gekocht, want daar zat er standaard maar 1 in waardoor je bijna niks kwijt kon erin.
. Tweede huis (nieuwbouw) was 1000 per maand (inmiddels een stuk hoger.. steeg 4% per jaar) maar die was wel echt compleet. Koelkast er in, oven, keramische kookplaat, vaatwasser. (Weliswaar niet de beste kwaliteit, alles is stuk geweest
binnen de garantie)
Cerilene_ schreef:Wij hebben (tot we ons eigen huis kochten) als eerste bewoners nieuwbouw van de woningbouw gehuurd. (670 euro per/m).
De keuken werd opgeleverd met enkel de keukenkastjes en aanrecht met wasbak en kraan. Verder wel aansluitingen en stopcontacten. Er was 1 lege plek waar je dan zelf ofwel een vaatwasser, ofwel een grote oven kon neerzetten. Daar moest je dus ook zelf een gasstel en afzuiger voor kopen (wel aansluitingen). En er was ruimte voor een koelkast. Maar alles dus zelf aanschaffen.
Verder waren de vloeren en muren gewoon beton zonder afwerking. Alleen de plafonds waren gespoten.
Het toilet was wel 'af'. Betegeld en met toilet en wasbak. De badkamer was ook betegeld en daar was ook een douche en wasbak, maar geen douchewand.
Nog best een investering om het leefbaar te maken dus...
De nieuwe bewoner heeft dit alles voor een prikkie van ons overgenomen.
In onze huurwoning die we daar weer voor hadden als studenten (verragd zoldertje particulier) was wel een koelkastje en gasstel aanwezig, maar combioven van onszelf.
Zo levert de woningbouw het dus op (mensen er zo veel mogelijk afgecropt, achter hen was ruimte voor koelkast gelaten).
[ [url=m/KcfNOK.png]Afbeelding[/url] ]