Keuze registrar voor bouwen website

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:09

Hee allemaal,

Ik kon zo snel geen topic vinden over dit onderwerp, wat niet al een tijd oud was. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met verschillende registrars voor het bouwen van een website? Ik ben een complete noob en weet echt niet waar ik moet beginnen. Hoe weet ik welke registrar goed bij me past? Ik wil graag mijn eigen website bouwen, dus een beetje gebruiksvriendelijk is wel een must..

Wie kan me op weg helpen in deze nieuwe wereld?

Groetjes Kimberly.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:16

Wat voor website wil je maken? En met welk “platform” wil je dit gaan doen. Hoe uitgebreid moet de website worden?

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:30

Ik geloof dat ik echt een noob ben.. Ik wil in ieder geval een website die op .nl eindigt en ik wil geen gekke reclame namen in mijn domeinnaam. Wat bedoel je met "platform"?

De website hoeft niet heel uitgebreid te worden. Ik wil een aantal tabjes met informatie, komen wat foto's op wel. Het is om mijn eigen bedrijf te verwoorden middels een website (eenmansbedrijf).

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:42

Met "platform" kun je bijvoorbeeld denken aan wordpress, freewebs, jimdo etc.

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 21:30

Wat kun je daar dan mee? Ik wil eigenlijk niet vast zitten aan bepaalde thema's enzo. Ik wil zoveel mogelijk zelf kunnen bepalen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:37


mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:47

Als je niet vast wil zitten aan bepaalde thema’s zul je hem helemaal zelf moeten bouwen. En als je zegt dat je een absolute noob bent kan dat wel eens heel lastig worden . Er zijn inmiddels zoveel templates op de markt dat er vast wel iets bij zit in de richting die je wilt. Ik werk zelf met wordpress. In wordpress heb je gratis themes die zijn meestal wat beperkter en premium themes (kijk eens op https://themeforest.net/category/wordpress?sort=sales daar koop ik al mijn themes) de meeste themes hebben meerdere ontwerpen die je kunt installeren en vaak ook behoorlijk goed naar eigen hand kunt zetten.
Dan moet je verder nog je domeinnaam registreren en een hostingpakket afnemen. Makkelijkste is om dit bij hetzelfde bedrijf te doen. De meeste hosting bedrijven werken met direct admin of c-panel. Je kunt daarmee vrij eenvoudig wordpress installeren en je theme instellen.

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:49

Als je geen thema wilt gebruiken, dan is het het handigste om hem te laten maken door iemand. Wordpress biedt thema’s aan, maar je kan er ook je eigen gecodeerde website op zetten. Dan kun je hem makkelijk onderhouden. Je moet dan wel los een domeinnaam via bv Neostrada kopen.

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Keuze registrar voor bouwen website

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:54

Kijk ook bij het uitzoeken van een hostingpartij of ze SSL aanbieden zodat je je site meteen op https kunt maken. Vooral om te zorgen voor extra veiligheid in je site maar ook Google vindt dit erg belangrijk en kan er voor zorgen dat je hoger in de zoekmachine komt te staan.