Xbox 360

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Xbox 360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 15:25

Hallo!

Even voor de gamers onder ons.

Ik vind spellen als gta V, cod en andere schietspellen heerlijk om op zijn tijd te spelen. Nu zie ik op het internet dat een Xbox 360 voor 50€ te kopen valt en dat gta v en cod nog steeds spellen voor de 360 uitbrengt.

Ik ben student en heb het geld niet altijd voor het oprapen. Maar is het nog waard om een 360 te kopen of zal dit over 1/2 jaar wanneer nieuwe versies van dergelijke games uitgebracht worden niet meer voor de Xbox 360 zijn? Want dan vind ik het wel jammer van het geld.

Verder, wat zijn de verschillen dan tussen een duurdere console? En is de PlayStation 3 misschien een betere optie?

Alvast bedankt!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:48

Geen verstand van andere consoles, maar wij hebben zelf een Xbox360 en wat mij opvalt is dat er vrijwel geen nieuwe titels meer te vinden zijn, is tegenwoordig allemaal Xbox One. Omdat er dus al een opvolgend systeem is, denk ik dat het niet realistisch is om te verwachten dat men games voor de 360 blijft uitbrengen.
50 euro lijkt me een mooie prijs, als je daar nog een paar jaar lol aan beleeft is het prima, toch? Maar anders zou ik zeker doorsparen voor een nieuw systeem.
Just my 2 cents :)
Laatst bijgewerkt door Roadracer op 05-02-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 15:51

Ja, ik lees ook op een ander forum dat iemand overtuigd werd om toch voor de One te gaan. Misschien kan ik die ergens 2e hands op de kop tikken.

Ecit: ik zie de One al voor 160€ ergens staan, best goedkoop.

Is Ps 3 beter dan Xbox One?
Laatst bijgewerkt door sureido op 05-02-18 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:52

Voor de PS3 zijn nog massa's oude spellen te koop, maar nieuwe komen er al bijna niet meer. Groot nadeel is, als je ooit wil overstappen naar een PS4, je alles opnieuw kan kopen want je kunt PS3-spellen niet in je PS4 gebruiken. Bij Xbox kan dat wel, geloof ik?

Anoniem

Re: Xbox 360

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:54

PS3 is vergelijkbaar met XBOX360. Beiden veroudrd en opgevolgd door XBOX One en PS4.

Ik heb alleen geen XBOX One, wel een 360, een PS3 en 4 maar de nieuwste games komen eigenlijk alleen voor de 4 nog uit. We houden de 360 en 3 wel voor multiplayers die we graag samen spelen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:54

Als ik het goed heb komen er nu al geen nieuwe games meer uit de voor de xbox360 en ps3. Misschien heel sporadisch een B game, maar geen COD en GTA meer.
Daarom heb ook ik uiteindelijk een xbox one gekocht, anders kon ik mijn favoriete nieuwe games niet gaan spelen.
Uiteraard kun je nog wel de oudere games aanschaffen en blijven spelen, deze zijn ook vele malen goedkoper dan xbox one games, wat als student zeker een voordeel kan zijn.
Bij winkels als game mania en nedgame heb je heel veel 2ehands games.
Persoonlijk vind ik €50,- een hele mooie investering voor een behoorlijk aantal uurtjes gamen. De nieuwe generatie consoles is nog een heel stuk duurder, net als de games die er voor uit komen.
Het beeld van de nieuwere consoles is gemiddeld wel iets beter, ze zijn sneller en hebben meer opslag, maar verder heb ik tot nu toe weinig verschil gemerkt in het gamen zelf.

Wat betreft xbox vs playstation kun je het beste kijken naar welke exclusives je wil spelen. (sommige games komen alleen uit voor de xbox, sommige alleen voor de playstation) en daarnaast welke controller je het fijnst vind, daar zit namelijk erg veel verschil in. Voor de rest is de een niet beter dan de ander.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 16:00

Maar ik las ergens dat online gaan praktisch onmogelijk is voor een Xbox 360? Dit jaar komt volgens mij een nieuw soort Xbox uit (dus dan is de One ook weer verouderd) maar de spellen die voor dat nieuwe model uitgebracht worden blijven schijnbaar wel ook op de One werken. Ik zelf heb weinig verstand van consoles maar ik lees op veel fora dat je die 100€ meerprijs voor een One beter wel kunt uitgeven. Een ps4 is geen optie die zijn echt nog ferm aan de prijs.. :=

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:06

Ik heb laatst mijn 360 ingeruild voor een PS4. Ik speel GTA en daar kwamen geen updates meer voor uit. Er komen sowieso geen nieuwe games meer voor de 360, dus ik denk eerlijk gezegd dat je er zo klaar mee bent. Je kunt beter even doorsparen voor een tweedehandse One of PS4.

Speelde op de 360 wel online, of ja, ik probeerde het. Want hij knalde er om de haverklap uit. Ook een van de redenen om voor de PS4 te gaan. Eindelijk geen gezeik meer met mijn internetverbinding. De 360 is echt prehistorisch hoor, mijn eerste kwam uit 2006 :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:24

Ik heb de Xbox one in december gekocht voor 260 euro 2e hands, nieuw met bon.
360 word gta bijvoorbeeld inderdaad niet meer geupdated, zelfde geld voor de ps3.
Vandaar dat ik zelf ook voor een nieuwere console heb gekozen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:30

Ik heb beide consoles, Xbox 360 en Xbox One vanwege de games die niet voor beide beschikbaar zijn. Persoonlijk vind ik de One een stuk mooier en fijner (ook de controller) maar de 360 is net zo prima. Hij is trouwens wel enorm groot vond ik.. Bizar voor een 'nieuwe' console. Overigens zijn er volgens mij wel games backwards compatible, even opgezocht: https://www.xbox.com/en-US/xbox-one/bac ... patibility

Tip: Als je voor de 360 gaat, kies NIET de witte maar de zwarte Xbox 360. De witte heeft namelijk grote kans op een RROD en dan is het einde Xbox :D

Online gamen kan prima met een 360, de vraag is alleen of het nog leuk is met 'oudere' games. Vaak zijn er dan minder mensen offline of ze zijn enigszins overpowered :')

Edit:
Linkse console is de Xbox One, rechtse console de zwarte Xbox 360. Daarnaast zijn de spellen met een donkergroen hoesje Xbox One games en de lichtgroene zijn Xbox 360 games :) Van de controllers is de onderste van de One en de rest van de 360. (Let maar niet op de laag stof haha)
https://boktimg.nl/img/m/sB9wA8.jpg

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:08

Wij zijn overgestapt van de 360 naar de ps4 toen black ops 3 uitkwam. Sindsdien zijn er eigenlijk geen spellen meer uitgebracht voor de 360. Gta 5 bijvoorbeeld ziet er ook een stuk mooier uit op de ps4.
Ik zou als ik jou was even doorsparen voor een ps4 of een xbox one. Al heb ik in mijn omgeving wel gezien dat het merendeel van de 360 naar een ps4 is gegaan.

sureido

Re: Xbox 360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 18:49

Dank voor alle reacties! Ik moet eerst nog een aantal dingen af betalen, daarna kan ik hier weer voor sparen :D

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:10

maxie schreef:
Wij zijn overgestapt van de 360 naar de ps4 toen black ops 3 uitkwam. Sindsdien zijn er eigenlijk geen spellen meer uitgebracht voor de 360. Gta 5 bijvoorbeeld ziet er ook een stuk mooier uit op de ps4.
Ik zou als ik jou was even doorsparen voor een ps4 of een xbox one. Al heb ik in mijn omgeving wel gezien dat het merendeel van de 360 naar een ps4 is gegaan.

Dit heb ik ook gedaan. Van de xbox 360 naar de ps4.

Ik zou sowieso niet voor een xbox 360 gaan.
Dan kan je beter doorsparen voor een 2e hands ps4 of xbox one. :)
Heb je ook veel meer waard voor je geld.