FUN-da!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:14

Het zal het best waard zijn. Maar je kan het ook omdraaien. Als je een huis wat zoveel waard is te koop zet, dan wil je toch juist alles mooi in beeld brengen? Waarom dan niet even de moeite nemen om grote schoonmaak te houden?

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:20

Als ik de tekst lees zou het zo maar zo kunnen zijn, dat deze man niet vrijwillig vertrekt uit dit huis. Je kent de achtergrond niet, ik oordeel daar niet over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:24

De achtergrond weet ik niets over, dat hoef ik ook niet te weten en heb ik ook geen oordeel over. Het is imo ook de verantwoordelijkheid van de verkopend makelaar. Die wil toch alles zo goed en mooi mogelijk in beeld hebben. Dan is het gewoon sneller verkocht.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:31

Ik denk dat dat in Utrecht niet echt nodig is, maar ik kan me vergissen. Huis staat er sinds 19 oktober op.
Maar als het er over 3 maanden nog op staat heb je zeker een punt.

Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:38


Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 08:58

Fitzroy schreef:
Dat huis in Utrecht is echt wel heel mooi als je door de troep heen kijkt. Het valt mij op dat mensen in dit topic slecht door troep heen kunnen kijken. Zo’n huis is in Utrecht zeker dit geld waard.
Zijn jullie zelf allemaal zo tip top georganiseerd ? Ik vind die strakke huizen weer foeilelijk en sfeerloos.



Nee, maar zo'n bende als dat heb ik ook niet in huis en helemaal niet als ik het zou willen verkopen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:01


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:08

Heel mooi die authentieke details gemixt met wat moderner. En zo te zien ook een nieuw dak erop.
Daar kun je wel even mee vooruit.
Die opkamer <3

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 09:58

Fitzroy schreef:
Dat huis in Utrecht is echt wel heel mooi als je door de troep heen kijkt. Het valt mij op dat mensen in dit topic slecht door troep heen kunnen kijken. Zo’n huis is in Utrecht zeker dit geld waard.
Zijn jullie zelf allemaal zo tip top georganiseerd ? Ik vind die strakke huizen weer foeilelijk en sfeerloos.


Ja. Ondanks dat ons huis netjes is, heeft ons huis wel sfeer en wij zijn niet de enige die dat vinden.

Daarnaast, je hebt rommel en je hebt rommel.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:17

Ik ben het wel met Fitzroy eens eigenlijk... vind dat huis in Utrecht wel echt een sfeervol huis, alleen als ik dan bedenk wat er nog bij moet om dat op te knappen naar de huidige standaarden... maar goed, de bubbel is ook in Utrecht aanwezig he?
En zoals ondertussen wel duidelijk is, heb ik ook niets met de sfeerloze huizen die tegenwoordig schijnen te moeten. Witte tornado erdoor en het verkoopt wel... ik vind dat echt niks.

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:49

Zeker voor dit soort huizen... iedereen die zoiets wil kopen weet wel waarop te letten. Ik zie een huis waar men midden in het uitzoeken van allemaal spullen zit, wat dus enorme chaos geeft, maar so what? Waarschijnlijk is dat wel opgelost voor het huis wordt opgeleverd, en anders begroot je het als kopers mee (er moet wel meer aan gebeuren) en dan nog niks.

En ik vind het eigenlijk ook wel mooi om een huis te zien waar zo echt in is geleefd. Ik snap niet waarom foto's zonder ziel zo het doel zouden zijn op Funda.

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:05

Er is een vrij groot gebied tussen zooi opruimen en zielloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:12


FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:06

Het is zeker een mooi huis in Utrecht, wat het voor mij doet is de combinatie van de tekst en de foto's.

"Als je binnen komt, voelt het meteen goed..." En de eerste foto van binnen is een enórme berg rommel waar een groot pluchen paard je aanstaart. Uh oké... En ook de zinsnede "eindeloos van genoten" icm het soort inrichting maakt toch echt dat ik me daar andere dingen bij voorstel dan de makelaar misschien voor ogen heeft.

Dus nee, dat ligt echt niet alleen aan het huis of de rommel, het komische effect is vooral de makelaar aan te rekenen.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:19

FirebirdM schreef:
Hebben jullie het schilderij in de slaapkamer ook gezien :D


Viel mij ook al op, zou het een zelf portret zijn :')

Ook het schilderij in het trappenhuis met de tekst 'hoe, hoe, hoe kunnen wij elkaar bereiken' (kan het niet helemaal goed lezen) maar past hier wel bij :')

Fles vodka op de slaapkamer en teksten op de spiegel. Dit zijn wel foto's waar je naar kan blijven kijken en verhalen kan bedenken. De laatste kamer van het huis wordt zo te zien onderverhuurd.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:52


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:54

Knakker schreef:
[naam] schreef:



ja prachtig, die rode vloer, je moet het maar durven!

Het past op de 1 of andere manier bij dit pand , het is idd zo smaakvol en toch met de oude elementen er in .

Als ik eens de loterij win :+

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 12:56

inderdaad heel smaakvol!

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:00


Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:41


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:45

Ooh die boerderij is wel heel gaaf! Die rode vloer <3

Ik kijk wel makkelijk door dingen heen, in het huis in Utrecht ook wel, maar ik snap niet dat je niet even de afwas opruimt als er een fotograaf langs komt. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34758
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:12

Nou ja er is wel een heel spectrum nog tussen steriele sfeerloze foto's en de foto's van het huis in Utrecht. Die rommel zou ik nog wel verwachten in een gedwongen verkoop van een huis van 2 ton of minder. Maar een huis in die prijsklasse zo te koop zetten snap ik dus echt niet. En het is ook bewezen dat het veel minder snel verkoopt op deze manier. Zie bijv alle programma's als house doctor etc.

Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 14:50

Nou huis in Utrecht vind ik ronduit smerig met alle losse kleding, kleedjes ect wat er rondzwerft. En voor dat geld, jeetje..

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:27

Fitzroy schreef:
Dat huis in Utrecht is echt wel heel mooi als je door de troep heen kijkt. Het valt mij op dat mensen in dit topic slecht door troep heen kunnen kijken. Zo’n huis is in Utrecht zeker dit geld waard.
Zijn jullie zelf allemaal zo tip top georganiseerd ? Ik vind die strakke huizen weer foeilelijk en sfeerloos.


Haha valt mee hoor, hoe slecht we door zooi heen kunnen kijken. Ik heb zelf ooit een huis gekocht waar al 5 jaar antikraak studenten in woonde, die er echt niet uit wilden.

Kijk maar eens naar wat foto’s van de eerste bezichtiging (op funda stonden 5 iPhone foto’s van oude tegels en het uitzicht :D ):


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding en toen ik boven was, en dit zag, was ik verkocht! Haha, gek he?

Het is wel gewoon heel leuk om dit soort projecten langs te zien komen.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 15:36

Ik kreeg de indruk dat er misschien een kamer en die onopgeruimde keuken verhuurd zijn aan een student en dat die huurder er niet bepaald op zit te wachten dat het huis verkocht wordt.
De grotere keuken is nl wél opgeruimd.

Linda +:)+ Dat bedoel ik. Er zijn dus toch mensen die ergens doorheen kunnen kijken.