Sinds een tijdje heb ik een nieuwe laptop aangekocht, en zit ik erover na te denken om mijn vorige te verkopen, aangezien die hier ligt te verstoffen. Wou hem in eerste instantie gewoon weggooien, maar aangezien hij voor basic dingen prima werkt (en ik heb begrepen dat zelfs defecte laptops nog verkocht raken voor onderdelen), gaat hij waarschijnlijk toch de verkoop in. Alleen heb ik hier dus absoluut geen verstand van, dus hoop ik dat er technisch aangelegde bokkers mij kunnen adviseren

De laptop zelf is een 17.3 inch Samsung NP350E7C-A04BE die draait op Windows 8, met Intel Pentium processor. Ik heb hem aangekocht in 2013/2014. Weet het niet meer exact, moet even kijken of ik de doos met aankoopfactuur nog ergens heb liggen. Een jaar of twee geleden is er wel een nieuw scherm op gezet.
Specs: https://be.hardware.info/product/174223 ... cificaties
De reden van verkoop is dat ik fotografeer, en ik graag een snellere processor wilde hebben. Programma's als bv Lightroom startten heel traag op en dat was met nabewerken absoluut niet fijn. Hiernaast was hij omwille van zijn grootte niet handig om mee te nemen (heb nu een kleiner model), en het grootste probleem: zodra je de stekker uit trekt, valt hij meteen uit. Hij moet dus continue aan de oplader/netstroom.
Mochten er verder nog tips zijn qua verkoop van een laptop, hoor ik het graag!