Kan geen fijn fietszadel vinden

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Selina

Kan geen fijn fietszadel vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 14:16

Ik probeer al een tijdje een fijn fietszadel te vinden, maar dat lukt niet.
Probleem met m'n huidige (en 3 vorige) zadels was, dat ik na 5 min (niet overdreven) al blauwe plekken krijg. (Of ik val teveel voorover en daar doet het zeer of teveel druk naar achter) Wereld wordt beetje klein als je niet zonder pijn ergens even 5-10 min naartoe kan fietsen. Komt dan ook veel druk op m'n schouders, waardoor die ook weer zeer gaan doen.

Heb ook geen idee wat m'n huidige zadel is, aangezien mijn vorige gestolen is en de dief er deze op heeft geplaatst. (Rare dieven :+ )

Misschien mensen die dit probleem herkennen en advies kunnen geven voor zadels? Dan kan ik wat gerichter opzoek en dat meenemen als ik een fietsenwinkel bezoek. Wil ook niet zomaar een of ander duur zadel kopen, want straks zit die ook niet lekker en zit ik ermee (letterlijk).

Bekijk m'n Etsy shop voor schattige dierenprints & kaarten.

frankiej

Re: Kan geen fijn fietszadel vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:41

ga eens kijken/proberen bij Mantel. daar staan in elke soort en maat wel zoveel fietsen opgesteld dat het allicht duidelijk moet worden wat je past/aanstaat.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:13

Ik vind de huidige zadels met die gekke bulten achter en uitsnijdingen aan de voorkant zo enorm rottig zitten, en dat al in de eerste minuut. Ben zelf al langere tijd aan het zoeken naar een ouderwets leren zadel dat op mijn vorige fiets zat. Nooit gerealiseerd dat ik dat zadel had moeten houden, toen ik de fiets liet gaan....

Nieuw kopen heb ik geprobeerd, maar punt is dat ik het zelf niet ingereden krijg en het dus ingereden, maar ook recht moet zijn, meeste zadels van Mp zijn scheef of zelfs enorm scheef ingereden.

Zo een dus:
http://i.ebayimg.com/00/s/NTc2WDEwMjQ=/ ... L/$_84.JPG

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:33

Jup zo'n leren zadel is wel ideaal, maar het inrijden ervan is helemaal niks :))
En anders eens naar een echte fietszaak, waar je kan testen en uitproberen.

Edit; zie dat je in Ede woont, ga eens naar De Fietser... hebben ze een heel experience center. Kunnen ze jou vast helpen, even bellen van te voren of je ook zadels kan uitproberen.

www.MelanievandeBunt.com Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid | Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019
Jimmy/Tommy 2 span: Drs ZZ+32 | Vdh Z+3
Jimmy | Tommy | Herbie | Carlin | Charlie | Matcho | Santos

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:35

Zadels van brooks geloof ik schijnen fantastisch te zijn. Of zo’n pannekoekje (rokzadel) :j

Those who look with clouded eyes see nothing but shadows

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:40

Ik heb hetzelfde probleem. De beste oplossing voor mij was een zadel met een "gat " in het midden. Je kunt ook op "vrouwenzadel" zoeken. Dan krijg je ook wel goede hits. Stella e bikes had in zijn showroom ook een speciaal model. De gewone fietsenmaker kan je overigens ook helpen. Het is geen gek probleem.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:44

Sinds ik (per toeval) zo'n rokkenzadel heb, kan ik eindelijk comfortabel rondfietsen. Is niet van leer, maar met een soort van gel vulling erin.
Kreeg ook vaak last van mijn schouders, en polsen ook, maar dat is hiermee ook verdwenen, maar kan er ook wel aan liggen dat het een andere fiets is. Alhoewel, had wel eerder een zelfde soort model fiets gehad, maar nooit lang prettig kunnen fietsen.
Ook mijn broeken slijten niet meer binnen de kortste keren door bij het kruis.

Vond het in het begin wel echt heel vreemd zitten, net of ik door een hand onder mn kont werd gedragen :')
Maar wel heel comfortabel :j
Laatst bijgewerkt door Malyma op 29-01-18 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:54

Ik heb eem Selle Royal Drifter zadel.Lekker breed, dus goede ondersteuning voor je kont en goed geveerd. Ik als rugpatient ben superblij met dit zadel. Door de gel is het ook nog een heerlijk zacht zadel.

Flying high in de sky!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:04

Goede fietsenmaker kan jou gewoon opmeten
Gaat om de afstand van je zit botjes en je leningheid
Vele hebben hier speciale krukken voor om een afdruk te maken

Tips is nogal lastig omdat het zo persoonlijk is qua lichaamsbouw

Morganlefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:17

Jans schreef:
Zadels van brooks geloof ik schijnen fantastisch te zijn. Of zo’n pannekoekje (rokzadel) :j

Wel even wennen maar daarna. *D
Bij een rokkenzadel duvel ik van mijn fiets af.

If you can't beat them, join them.
Pa, je was meer dan goed.
Zit nu op 87 was 95

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:32

Idd eerst een zadelmeting laten doen! Ik had eerst ook last van allerlei kwaaltjes tijdens en na het fietsen, soms zo erg dat ik eigenlijk niet meer kon lopen als ik afstapte na een kwartiertje fietsen. Na de zadelmeting en daardoor een goed passend zadel voor de wijdte tussen mn zitbotjes, nergens meer last van.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-18 20:52

Wist niet dat er zadelmetingen bestonden joh. Weer wat geleerd. Moet je dan je fiets meenemen?

Bekijk m'n Etsy shop voor schattige dierenprints & kaarten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:55

Ik heb ook die Drifter van Selle Royal. Ik vind dat echt een fijn zadel. Lekker zacht en goed verend.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:17

Ik weet dat de winkel mantel, waar frankiej het over heeft, dat gewoon zonder fiets doen. Het gaat over jouw kont en niet over je huidige zadel. Daar ben ik zelf ook geweest en ben daar echt heel goed geholpen.
Je gaat daar op een speciaal zitje zitten en door de afdruk en met jouw klachten geven ze advies over het zadel wat bij je zou moeten passen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie