Unique6 schreef:Bij IPhone heb je bij instelling mobile data (of: mobiele gegevens) staan. Je moet hierop klikken en dit uitzetten. Zo schakel je je internet uit (ik weet niet of je dit bedoeld met data verbruik uitzetten, maar ik dacht ik zeg het toch even).
Ik heb ook wel eens dat als ik Netflix kijk op de WiFi, hij af en toe overspringt naar mijn data, omdat er geen goede WiFi ontvangst gevonden kan worden. Soms kijk ik daardoor onbewust een hele aflevering op data. En ja, dan gaat het hard. Het enige wat je eraan kunt doen is dus je internet uitzetten, ook (of wat zeg ik: JUIST) als je op WiFi zit.
+ veel apps verbruiken data op de achtergrond!! Kijk in je instellingen welke apps dit zijn, zo ga je onnodig data verbruik tegen. Een voorbeeld is de 9292 app, deze slurpt data als een malle. Ontvangen en versturen van Snapchats kost ook veel MB's..
WiFi-assist (mijn telefoon staat op Engels) is geloof ik het meteen overschakelen naar internet wanneer er geen WiFi (meer) gevonden kan worden. Je kunt daaronder zien hoeveel MB je hebt verbruikt terwijl je eigenlijk op WiFi zou moeten zitten.
Als je zeker weet dat je dit allemaal uit hebt staan, zou ik eerst even langs de telefoon winkel lopen. Wie weet hebben ze daar een tip voor je. Lijkt me sterk dat het aan Apple ligt eigenlijk, maar zou kunnen natuurlijk.
Aan wie ligt het dan? Moet ik naar mijn provider? Het staat namelijk écht uit.