iSize kinderstoelen, welke heb jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

iSize kinderstoelen, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 20:52

Goed, afgelopen week een andere auto gekocht en ik heb nu ook isofix. Wil daarom ook graag kijken naar een autostoel met isofix bevestiging.
Ben afgelopen weekend even bij de babypark geweest en schrok me kapot van de prijzen!!! De stoel waar mijn zoontje (2 jaar, 94 cm en 13 kilo) het mooist in zit kost maar liefst 579 euro :wow:
Betreffende stoel is de Nuna rebl plus suited.
Heb ook de maxicosi axissfix geprobeerd, maar daar gaat hij vrij snel uit groeien.
Welke stoelen hebben jullie en hoe bevallen die?

Harde eis is dat de stoel kan draaien zodat ik mijn zoontje er recht in kan tillen en dat hij voldoet aan de iSize norm

NAIWHL

Re: iSize kinderstoelen, welke heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:18

Ik heb de goodbaby vaya. Draaibaar, isofix en Isize. Niet de goedkoopste, maar mijn harde eis is dat ze nog achteruit kan rijden aangezien dat het meest veilig is. En ze is nu 15 maanden.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:22

Wij hebben voor onze tweeling de nuna rebl plus. Ik ben er op zich tevreden over maar die gordels draaien de hele tijd erg vervelend en ze nemen van enorm veel ruimte in. Wij hadden toen met dezelfde eisen als jou bij babypark de keuze uit 2 stoelen. De nuba en 1 van maxi cosi.Deze laatste viel voor ons af omdat het draaien niet heel makkelijk ging.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:36

Ik verplaats je topic even naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek. Daar past deze vraag beter.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:48

Qua draaiers ga je enkel stoelen vinden die vroeger groep 1 waren, dus tot ongeveer 4 jaar/105 cm. In de stoelen die daarop volgen wordt het kindje reeds vast gemaakt met de gordel van de auto.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:13

Wij hebben ook de Nuna Rebl. Ooit voor de keuze gestaan tussen de rebl en de Cybex sirona. Alleen vonden we het veiligheidskussen van de cybex toch wel een dingetje dus voor de rebl gekozen. De slaapstand van de cybex was net nog wel een stukje beter. Alle twee namen ze ook even veel ruimte in beslag.
Een aantal maanden geleden onze rebl omgeruild bij babypark voor de rebl plus omdat de rebl afgekeurd was.

Onze oudste dochter van 3 jaar en 4 maanden zit er in en zit nog altijd achterwaarts. Voorwaarts hebben we nooit aangeboden dus ze weet niet beter. Zusje zit nu in de ‘maxi cosi’ ook achterwaarts, dus allemaal gelijk.

De maxi cosi axissfix vonden wij echt geen optie. Onze dochter leek toen al enorm in die stoel en begon meteen te huilen in die stoel. Terwijl we de hele dag haar al in verschillende stoelen hadden gezet.

De besafe is ook een mooie optie, alleen niet draaibaar en enorm op de achterbank.

Wij moeten nu voor kind 2 helaas ook een nieuwe stoel kopen, moet echt uit de maxi cosi (baby autostoeltje) maar oudste dochter kan nog net niet naar een volgende groep stoel. Balen, echt maar een aantal maanden overbruggen. Waarschijnlijk weer de rebl plus, hebben nu toch weer opnieuw aan de cybex gedacht want het achterwaarts zitten gaat zo makkelijk en dan is dat kussen niet nodig, maar die stoel is niet draaibaar. Als je dat eenmaal gewend bent lijkt me dat vreselijk :o

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 07:16

Hmmmm dan wordt het toch sparen voor de rebl plus ben ik bang.
De maxicosi axissfix gaat het hier ook niet worden, hij zit nu al met de bovenrand van zijn hoofd bovenaan de stoel. Daar groeit ie dus zo uit. Bij de rebl plus had hij nog een cm of 6 over, dat duurt nog wel even

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 07:21

Ja die stoeltjes zijn duur maar ja, veiligheid kost wat. Ik heb de Duitse testen en de Nederlandse testen gelezen en zijn uiteindelijk voor de axissfix gegaane heerlijk stoeltje.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:22

Wij hebben de joie 360 maar weet niet hoe hoog die is in vergelijking met de axissfix. Vind het wel een erg prettige stoel en onze dochter lijkt hem prettig te vinden.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:32

Je zoon is 2 jaar? Dan kan hij (al bijna) zelf in de auto klimmen en in de stoel gaan zitten. Wellicht hoef je dan geen draaibare stoel te kiezen.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:29

Wij hebben ook de assisfix voor ons zoontje van anderhalf en ik vind het echt een geweldige stoel. Moet wel zeggen dat hij niet van de grootste is, dus dat helpt misschien wel qua niet snel eruit groeien.
Maar qua gebruik en handigheid en grootte op de achterbank vind ik het echt de ideale stoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:35

AngeliqueB schreef:
Je zoon is 2 jaar? Dan kan hij (al bijna) zelf in de auto klimmen en in de stoel gaan zitten. Wellicht hoef je dan geen draaibare stoel te kiezen.

Was ook mijn idee. Die van ons klimt ook gewoon zelf in z'n autostoel :)

Ik heb alleen geen idee welk autostoeltje we hebben :+

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:04

Ook al kruipen ze zelf in de stoel, nog steeds moet je je rug in moeilijke posities buigen om de riemen vast te maken ;) merk zo enorm het verschil als ik de kleine moet vastzetten in de cosi als die al op zn base staat of hoe relaxt en ontspannen ik sta als ik de oudste in de draaibare stoel zet.

Wij moeten onze auto ook altijd naast elkaar parkeren, dus niet achter elkaar. Als de auto dan heel dicht op de ander staat kan de deur niet zo ver open. Dan is draaibaar toch ook heel fijn.

@ Liselot: ik heb me vergist wb de cybex. De cybex sirona is geen i-size stoeltje maar komt in Zweden wel heel hoog uit de test. Daar is het al jaren verplicht om tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren dus de eisen zijn daar veel strenger. Deze stoel is wel draaibaar. De nieuwe versie, sirona m2-i-size is dus wel i-size maar niet draaibaar.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 13:13

Zelf in de stoel klimmen lukt hem (nog) niet, maar stoel zal ook blijven voor als er een tweede mag komen.

Verder snap ik dat veiligheid duur is hoor, maar bijna 600 euro vind ik wel buitensporig.
De stoel die ik nu heb (de axiss) is de niet isofix versie van de axissfix en die was 220. De axissfix is meer dan 2x zo duur

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:16

Kijk eens in Duitsland naar dezelfde stoel, scheelt echt een hoop geld met de prijzen in Nederland.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:20

Via Ebay kan je ook wel mooie deals vinden :j

Ik persoonlijk wil juist géén Isofix :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:30

Onze dochter is nu 5, voor haar kochten we de Cybex Sirona.
Heel duur ja, maar dat vind ik zo relatief. Wij kozen ervoor om geld te besteden aan veiligheid. Anderen geven liever veel geld uit aan andere dingen die ik heel leuk, maar toch minder belangrijk vind

Ik heb destijds een heel onderzoek ingesteld.
We zijn uiteindelijk gaan kijken bij een winkel in Eindhoven.
Een beetje aparte, ouderwetse winkel ergens in een volkswijk. Maar die winkelier had veel keus in achterwaarts gerichte autostoelen. Nergens anders zoveel keus tegengekomen. Het was het rijden waard.

We kwamen uit bij de Cybex Sirona, omdat die het best in ons model auto paste. Voordeel was dat die kon draaien, dat is heel erg fijn. Nadeel is dat je de stoel niet zo lang kunt gebruiken, de fabrikant was erg optimistisch daarover. Voor een dergelijke prijs wil je er toch liefst lang mee doen. Maar we hebben er veel plezier van gehad. En we hebben de stoel heel goed kunnen verkopen, er was vraag maar heel weinig aanbod op de tweedehandsmarkt.

De (zweedse) modellen waar kinderen lang in kunnen, hebben we ook daar geprobeerd, maar helaas pasten die niet in onze hagelnieuwe auto.

Nu rijdt dochter vooruit in nog steeds dezelfde auto. Weer in een Cybex. Dat zijn toch echt wel degelijke, luxe stoelen. Ik zie het verschil wel met andere merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:48

Als je nu een goede stoel hebt met gordelaansluiting zou ik hem niet verwisselen meer voor een isofix stoeltje eigenlijk.

Wij hebben de axissfix sinds de kleine een maand of tien was en we voor het eerst een lange reis gingen maken (midden Frankrijk). Wij hebben hem door een prijsfout toen gekocht voor de prijs van de gewone Axiss. :+ onze meid is nu 93cm, weegt 13 kilo. Nu gaat vanaf een jaar of 2 groei een stuk langzamer, dus gaat ze er iig nog wel twee jaar inpassen :j

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:48

Liselot schreef:
Zelf in de stoel klimmen lukt hem (nog) niet, maar stoel zal ook blijven voor als er een tweede mag komen.

Verder snap ik dat veiligheid duur is hoor, maar bijna 600 euro vind ik wel buitensporig.
De stoel die ik nu heb (de axiss) is de niet isofix versie van de axissfix en die was 220. De axissfix is meer dan 2x zo duur

Bij babypark heb ik de axissfix voor 350 euro weten te scoren. Deze kleur ging eruit.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:49

Boras schreef:
Onze dochter is nu 5, voor haar kochten we de Cybex Sirona.
Heel duur ja, maar dat vind ik zo relatief. Wij kozen ervoor om geld te besteden aan veiligheid. Anderen geven liever veel geld uit aan andere dingen die ik heel leuk, maar toch minder belangrijk vind

Ik heb destijds een heel onderzoek ingesteld.
We zijn uiteindelijk gaan kijken bij een winkel in Eindhoven.
Een beetje aparte, ouderwetse winkel ergens in een volkswijk. Maar die winkelier had veel keus in achterwaarts gerichte autostoelen. Nergens anders zoveel keus tegengekomen. Het was het rijden waard.

We kwamen uit bij de Cybex Sirona, omdat die het best in ons model auto paste. Voordeel was dat die kon draaien, dat is heel erg fijn. Nadeel is dat je de stoel niet zo lang kunt gebruiken, de fabrikant was erg optimistisch daarover. Voor een dergelijke prijs wil je er toch liefst lang mee doen. Maar we hebben er veel plezier van gehad. En we hebben de stoel heel goed kunnen verkopen, er was vraag maar heel weinig aanbod op de tweedehandsmarkt.

De (zweedse) modellen waar kinderen lang in kunnen, hebben we ook daar geprobeerd, maar helaas pasten die niet in onze hagelnieuwe auto.

Nu rijdt dochter vooruit in nog steeds dezelfde auto. Weer in een Cybex. Dat zijn toch echt wel degelijke, luxe stoelen. Ik zie het verschil wel met andere merken.

Ik wilde inderdaad graag de Besafe stoel. Die is echt het veiligst. Maar no way dat die in onze auto's paste

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:08

Wij hebben de Recaro Zero. Fijne stoel en met voor onze auto de hoogst haalbare slaapstand.
Alleen... ons kind zit er niet zo lekker in.
In de andere auto hebben we een 'simpele' Brittax Romer Duo Plus. Die kan niet draaien en is voorwaarts gericht, niet eens isofix maar komt wel prima uit de testen... ons kind zit daar veel blijer en rustiger in.

We hebben ons toen erg mee laten slepen door veiligheid en testen enzovoorts maar in de praktijk zat ons kind vanaf 1,8 jaar alleen nog maar naar voren in de Recaro omdat hij anders niks zag en het wel oorlog leek daar achterin de auto. En voorwaarts gericht is die niet veiliger dan de Brittax..

Achteraf zouden we niet nog een keer zo' dure stoel hebben gekocht, het zijwaarts draaien is inderdaad handig maar geen 300,- euro prijsverschil waard.

Gejengel achterin dat de bestuurder enorm afleidt is veel onveiliger dan het kleine verschil tussen een achterwaarts stoeltje of, een ook goed gesteste, voorwaartse stoel. Ik zou dus vooral kijken naar of je kind fijn in de stoel zit, dat is het belangrijkste.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 16:32

Nou 5x veiliger getest achterwaarts rijden en wel of niet door de Zweedse Plus Test komen zou ik persoonlijk toch geen klein verschil noemen hoor :)

Wij hebben verschillende achterwaartse stoeltjes (gehad) en de goedkoopste bevalt ons eigenlijk over-all het beste :)

Britax Hi-Way 2. Geen Isofix dus voor TS niet zo relevant, maar wie weet heeft een ander er nog iets aan :)

http://shop.carseat.se/

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 17:12

Waves schreef:
Wij hebben de Recaro Zero. Fijne stoel en met voor onze auto de hoogst haalbare slaapstand.
Alleen... ons kind zit er niet zo lekker in.
In de andere auto hebben we een 'simpele' Brittax Romer Duo Plus. Die kan niet draaien en is voorwaarts gericht, niet eens isofix maar komt wel prima uit de testen... ons kind zit daar veel blijer en rustiger in.

We hebben ons toen erg mee laten slepen door veiligheid en testen enzovoorts maar in de praktijk zat ons kind vanaf 1,8 jaar alleen nog maar naar voren in de Recaro omdat hij anders niks zag en het wel oorlog leek daar achterin de auto. En voorwaarts gericht is die niet veiliger dan de Brittax..

Achteraf zouden we niet nog een keer zo' dure stoel hebben gekocht, het zijwaarts draaien is inderdaad handig maar geen 300,- euro prijsverschil waard.

Gejengel achterin dat de bestuurder enorm afleidt is veel onveiliger dan het kleine verschil tussen een achterwaarts stoeltje of, een ook goed gesteste, voorwaartse stoel. Ik zou dus vooral kijken naar of je kind fijn in de stoel zit, dat is het belangrijkste.

Had je er dan wel zo een speciale spiegel in hangen?