Beste action cam voor een actieve vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Beste action cam voor een actieve vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 16:36

In augustus ga ik 2 weken naar Canada op een actieve groepsreis. Nou wil ik die momenten mooi vastleggen. Zowel van de natuur als van de activiteiten zoals raften enzo, dmv foto en video. Ik ben daarvoor op zoek naar een goede camera.
Prijs speelt niet een enorm grote rol, beter een goede, degelijke camera die jarenlang meegaat dan een goedkopere waar mindere kwaliteit bij is of minder fijn werkt.

Ik zie echt de bomen door het bos niet meer. En heb nu ook niet echt recente topics erover gevonden. Tegenwoordig heb je 100.000 actioncams van ook nog allerlei verschillende merken, van super goedkope basiscameraatjes tot de duurdere goede camera's. Iemand hier die echt een aanrader heeft?

Wat wil ik?
* Met (touchscreen-)schermpje waarop je kunt zien wat je vastlegt, makkelijk te bedienen (ook met waterdichte hoes er omheen evt)
* Makkelijk switchen tussen video en foto
* Liefst de beelden makkelijk kunnen delen met mobiel en laptop. Bijv. door bluetooth of WIFI
* Waterdicht tot op minimaal 18 meter, zodat ik hem later ook bij duiken kan gebruiken
* Scherpe beelden, met niet teveel bollingen in de beelden.
* Makkelijk vast te houden
* Minimaal 12 megapixels
* Goede accuduur
* Merk maakt niet echt uit
* Prijs speelt geen rol.

Op een of andere manier heb ik het idee dat zo'n GoPro juist onhandig in de hand ligt omdat die zo klein is? Heb wel zelf een andere actioncam gehad (die is toen gestolen) en had dat daar soms wel mee, dat omdat hij zo klein was hij niet zo fijn vasthoudt, niet veel grip.

8nnemiek

Re: Beste action cam voor een actieve vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:50

Ik denk dat ik voor een gopro zou gaan :j
Enige wat hij minder makkelijk doet is switchen tussen film en foto, daar moet je meerdere knoppen voor indrukken, maar de kwaliteit is gewoon super goed. En ik zou er gewoon een handvat bij kopen voor het duiken, dan ligt ie ook beter in de hand. Gopro heeft een programma dat de bolling uit het beeld haalt. Die bolling heeft elke camera die een sterke groothoeklens heeft, en dat heeft een actioncam echt nodig omdat de beweging anders te heftig wordt en er niet naar te kijken is.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:14

Ah dat is wel handig ja, zo'n handvat voor het duiken.
Voordeel van GoPro is natuurlijk wel dat je veel accessoires ervoor hebt.
Ik heb van mijn ex-actioncam (SJ5000) ook nog accessoires, maar weet niet of die ook voor GoPro te gebruiken zijn.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:42

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:44

Nee nog nooit van gehoord, zal even kijken!

*edit* die ziet er ook erg goed uit zeg! Goede kanshebber, die VIRB ultra 30!! Die heeft echt alles :D

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:33

Ik heb zelf een Salora ACE700. Heb deze afgelopen zomer gebruikt voor het surfen en ben er zeer over te spreken. Ga 'm over 3 weekjes uitproberen tijdens de wintersport en later een keertje met het hardlopen. Voldoet ook aan alle eisen die je stelt. Ik heb alleen geen ervaring met een selfie-stick en hoe makkelijk die dan bedient wordt. De cam wordt trouwens geleverd met een hele doos vol accessoires en past ook ook alle GoPro mounts (ik heb die voor surfboard).

Ik zal ff kijken of ik een filmpje van het surfen kan plaatsen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:42

8nnemiek schreef:
Ik denk dat ik voor een gopro zou gaan :j
Enige wat hij minder makkelijk doet is switchen tussen film en foto, daar moet je meerdere knoppen voor indrukken, maar de kwaliteit is gewoon super goed. En ik zou er gewoon een handvat bij kopen voor het duiken, dan ligt ie ook beter in de hand. Gopro heeft een programma dat de bolling uit het beeld haalt. Die bolling heeft elke camera die een sterke groothoeklens heeft, en dat heeft een actioncam echt nodig omdat de beweging anders te heftig wordt en er niet naar te kijken is.

Bij de GoPro Hero 5 kan ik met 1 knop op de zijkanten wisselen tussen foto of video.
Ik zou gezien de mogelijkheden en kwaliteit dan ook zeker een GoPro aanraden! Qua accessoires prima compatibel met andere merken statief/chestmount etc.
Alleen de specifieke GoPro accessoires zoals een acculader, set extra accu's en de losse afstandsbediening zijn wat prijziger, dat vond ik het enige nadeel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 06:20

Via ebay is het allemaal erg goedkoop voor de gopro :j Heel veel te vinden ook.
Ik weet niet hoe dat met andere merken zit.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 12:46

Thnx allemaal! Zit nog te twijfelen tussen GoPro en de Garmin. Gelukkig heb ik nog ruim 6 maanden om een keus te maken, haha. Misschien komen er nog meer mogelijke actioncams voorbij.
Wellicht zijn er binnenkort ook nog aanbiedingen van deze 2 merken. :P

Via ebay is indd vaak een stuk goedkoper.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:58

Kun je ze niet allebei eens testen? Misschien bij de Mediamarkt ofzo?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 13:17

Weet niet of die Garmin ook bij mediamarkt is. Op de site van Mediamarkt had ik net gekeken, inderdaad om te kijken of die daar ook is, maar heb hem daar niet gevonden. Maar ik ga zo toch naar de stad dus dan loop ik meteen even de Mediamarkt in :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 19:02

Ze hadden die camera van Garmin niet bij Mediamarkt, alleen de Garmin VIRB 360, maar die is me dan weer wat té veel van het goede :)) (bijna 800 euro)
Die GoPro kon je daar niet testen helaas. K ga eens kijken waar k ze nog meer kan bewonderen haha.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:00

Ik heb een SJCAM4000 en ben eigenlijk heel tevreden over de prijs/kwaliteit :) Alle accessoires voor GoPro passen ook op deze en zijn heel goedkoop te krijgen via eBay etc. Om een idee te geven (even op klikken voor video).

Je hoort het geluid nog wel, maar hij zat bij dat filmpje in een waterdicht hoesje dus het klinkt wat ver weg :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:05

Ik zat te kijken naar de Garmin van de Decathlon. Die van 149,- geloof ik. Mijn budget is niet echt hoog. Maar ik lees even mee. Ik heb nu een Denver van 35,- maar die heeft maar 5MP, en heeft slechte beeldkwaliteit. Ook word de camera vaak warm waardoor de waterdichte behuizing beslaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:21

Ik heb 1,5 maand geleden een Gopro gekocht en raad het iedereen aan. Voor mij is het dan vooral bij paardrijden maar hij is super handig te bedienen, de eerste keer was het even zoeken maar voor je weg gaat doe je hem aan en onderweg kan je hem starten en stoppen wanneer je wil, bij mij zit ie dan standaard in waterdichte behuizing waardoor hij wel iets groter word en de knopjes al helemaal dus dat kan niet missen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 18:14

@Vanillia: Ja ik had eerst de SJCAM5000. Op zich prima cameraatje, maar vond hem toch niet altijd heel erg fijn qua bediening. Ook soms moeilijk te zien of ie nou aan het filmen was of op de fotostand stond (bij mij waren uiteindelijk de knopjes aan de zijkant kapot dus kon niet meer naar de instellingen) Heb nog wel alle accessoires hiervoor indd. In de waterdichte hoes werd het geluid echt belabberd. Naar wat ik las van de reviews van de GoPro en de Garmin, is dat daar niet/veel minder.

@iirrssjjee: Ja van een camera van 35 euro kan je natuurlijk ook niet zoveel verwachten :))
Wist niet dat ze bij de Decathlon ook camera's hadden?

@Annet_Dottie: Fijn dat die zo goed bevalt! Goed om te horen. Welke GoPro heb jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:00

1234 schreef:
@Vanillia: Ja ik had eerst de SJCAM5000. Op zich prima cameraatje, maar vond hem toch niet altijd heel erg fijn qua bediening. Ook soms moeilijk te zien of ie nou aan het filmen was of op de fotostand stond (bij mij waren uiteindelijk de knopjes aan de zijkant kapot dus kon niet meer naar de instellingen) Heb nog wel alle accessoires hiervoor indd. In de waterdichte hoes werd het geluid echt belabberd. Naar wat ik las van de reviews van de GoPro en de Garmin, is dat daar niet/veel minder.

@iirrssjjee: Ja van een camera van 35 euro kan je natuurlijk ook niet zoveel verwachten :))
Wist niet dat ze bij de Decathlon ook camera's hadden?

@Annet_Dottie: Fijn dat die zo goed bevalt! Goed om te horen. Welke GoPro heb jij?

Zo ik zie nu pas dat ik niet meer had gereageerd op je vraag. Ik heb nu een 3, tweedehands. Dus al een wat oudere maar ben er heel blij mee.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 17:53

Ah oke! :) Ik ga later weer verder kijken voor Actioncams :P
Gelukkig genoeg tijd.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:11

Even terugkomend, het is een Geonaute van Decathlon en ik ben er een enorm tevreden over! Super goede kwaliteit!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 18:20

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:32

1234 schreef:
iirrssjjee schreef:
Even terugkomend, het is een Geonaute van Decathlon en ik ben er een enorm tevreden over! Super goede kwaliteit!

Deze? :
https://www.decathlon.nl/p/sportcamera- ... 7341&c=WIT

Nee ik heb de 900! Het schijnt wel dat ze elkaar niet enorm veel ontlopen en dat je voor dit prijsverschil beter voor de 500 kan gaan. De 900 heeft wel een grotere lens en een iets betere beeldkwaliteit.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 16:02

Ik ga waarschijnlijk toch voor deze camera van Sony, de X3000:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 01403.html

Prijzig maar zeker het geld waard als ik alle reviews en video's zie van die camera. Superscherp beeld en hele goede beeldstabilisatie. Is ook lichter dan een GoPro.
Geen touchscreen maar wel een live view-remote ( in de vorm van een schermpje die je als o.a. horloge kunt dragen) zodat het via daar te bedienen is. Al weet ik niet of dat alleen met Wifi te bedienen/bekijken is. In Canada zal ik bijv. niet vaak Wifi hebben. Er staat dat de camera wel ook over NFC en Bluetooth beschikt dus zou mooi zijn als daar ook iets mee kan, ipv wifi.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 21:29

Ik dacht ik laat even weten dat ik ondertussen de Sony X3000 al een maandje in mijn bezit heb :D En ik ben er dik tevreden mee! :D Geweldig mooie beelden maakt hij. Zowel met foto's als video. Dus zeker het geld waard!
Voorbeelden van foto's die ik gisteren had gemaakt toen ik em uit ging testen tijdens een strandrit. (had em op mn cap met een helmband)
Afbeelding
Afbeelding

Had geen waterproof hoes erom gedaan toen. Heb die nog niet gebruikt. Weet niet hoe de kwaliteit dan is, qua belichting etc. Over 2 weken ga ik em weer te paard gebruiken, maar dan wel met de waterproof behuizing waarschijnlijk.

Ben zeer benieuwd in Canada wat voor beelden ik daar kan schieten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 21:38

Wij hebben die ook, heel tevreden mee!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:54

1234 schreef:
Ik dacht ik laat even weten dat ik ondertussen de Sony X3000 al een maandje in mijn bezit heb :D En ik ben er dik tevreden mee! :D Geweldig mooie beelden maakt hij. Zowel met foto's als video. Dus zeker het geld waard!
Voorbeelden van foto's die ik gisteren had gemaakt toen ik em uit ging testen tijdens een strandrit. (had em op mn cap met een helmband)
[ [url=m/SlSsa3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GsTkgy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had geen waterproof hoes erom gedaan toen. Heb die nog niet gebruikt. Weet niet hoe de kwaliteit dan is, qua belichting etc. Over 2 weken ga ik em weer te paard gebruiken, maar dan wel met de waterproof behuizing waarschijnlijk.

Ben zeer benieuwd in Canada wat voor beelden ik daar kan schieten.

Even geheel off topic, maar wat leuk dat je op Adje rijdt :D