Stormschade, het dak ligt in de boom!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:38

eilleen333 schreef:
Het is heel sneu voor de mensen, maar ik heb me echt kapot gelachen om die video op facebook van die mensen die over dat plein waaien/rollen. Hoop dat ze zich niet bezeerd hebben, maar het ziet er wel komisch uit.


Dat is echt een gemeen plekje Den Bosch,
Tussen 2 gebouwen waarvan 1 rond, daardoor krijg je op dat pleintje altijd een soort mini tornado :’)

Dan ook nog gladde tegels en dan krijg je dat..

Hoewel ik toch ook stiekem even hard moest lachen :+

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:41

Hier ligt de schutting eruit. Verder valt het mee geloof ik.
Ik moest vanmorgen mijn zoontje naar school brengen met de fiets, maar ik ben stukken gaan lopen, want het was bijna niet te doen.
Hier vlakbij is een flinke boom omgewaaid, zo bij mensen de voortuin in. Het huis net gemist.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:42

Magrathea schreef:
Gianti schreef:


Welk UvA gebouw is dit :oo

Geen idee, m'n schoonzusje studeert biologie en die was naar huis gestuurd. Maar weet niet of dat wat zegt haha :+



Science park dus ook :oo

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:43

tengeltje11 schreef:
hier een enorm oude boom van in de weide omgewaaid....zonde,was een pracht exemplaar die er reeds stond van voor de oorlog,was altijd het plekje waar de paarden sliepen als ze in die weide stonden....


Dat vind ik ook zo vervelend soms!
Er is hier in de buurt een straatje waar heel mooi kastanje bomen en berken om en om staan, en nu is een kastanjeboom omgevallen, en nu is het niet meer zo mooi.
Ook heel veel andere mooie bomen omgevallen.

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:44

Gianti schreef:
Magrathea schreef:
Bij de UvA is er een dak af gewaaid. Gewoon helemaal. Een of andere hal is nu open ipv dicht. :')

Edit:
[ Afbeelding ]



Welk UvA gebouw is dit :oo


Faculty of science volgens mij.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:44

Wat een weer he... Het is mijn verjaardag en ons paard het Storm. Dit is zijn cadeautje aan mij :+

Bij mijn ouders heeft het dak van de schuur het helaas niet overleefd. Meerdere dakpannen kapot. We hopen nu dat het niet teveel gaat regenen. Dak is nu dus open, dus qua elektriciteit gevaarlijk.

Hier is het inmiddels wel een stuk rustiger aan het worden! (Nieuwe Wetering, tussen Leiden en Schiphol ligt dat)

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:48

Bij ons zelf thuis niks aan de hand.
Bij mijn stage is het hele hondenhok weggevaagd, het dak van de buurman is er helemaal af.

Zit zelf op school vast tot 2 uur, we mogen het gebouw niet verlaten. Beetje gevangenis-gevoel geeft me dit nu. Wordt nu beetje claustrofobisch hier. :+

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:06

we kregen het bericht van de school van de kinderen, dat alle kinderen overbleven. Ze vonden het te gevaarlijk om de kinderen tussen de middag van en naar school te laten gaan. De school heeft voor alle kinderen een lunch verzorgd. Dat vind ik wel super dat ze zo begaan zijn met de veiligheid van de kinderen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:10

Ik werk bij een woco en wij hebben vandaag echt alléén maar mensen die bellen over weggewaaide dakpannen ja.. Op een van onze complexen is de dakrand weggewaaid en die hing vervaarlijk te zwiepen langs de balkons, en verder zijn er in het dorp behoorlijk wat bomen en een schoorsteen gesneuveld. Verder nog geen paniek gehoord hier maar manmanman de filmpjes vanuit het hele land liegen er niet om he..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:17

Jee dat dak! Hoe komt die wind daar nu onder vraag je je dan af!
Op nu.nl staat een compilatiefilmpje.. die rollende mensen :') Super sneu als het je zelf overkomt natuurlijk, en ik hoop dat ze er niks aan hebben over gehouden, maar het zag er hilarisch uit, net als die lopende wc :')
En dan dat filmpje van het veer dat weg drijft :wow: Je zal er maar op staan met je auto!

Wat een schade, nu al.. vreselijk. En toch ook heel gaaf, dat natuurgeweld :=

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:20

Schade is heel vervelend maar drie doden is pas echt dramatisch.

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:20

pff heftig allemaal.

Ik had om 9 uur tentamen en was net voor dat de laatste treinen gecanceled werden weer in arnhem, zitten nogsteeds mensen op school die niet thuis komen met de trein..

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:20

Barbabientje schreef:
eilleen333 schreef:
Het is heel sneu voor de mensen, maar ik heb me echt kapot gelachen om die video op facebook van die mensen die over dat plein waaien/rollen. Hoop dat ze zich niet bezeerd hebben, maar het ziet er wel komisch uit.


Dat is echt een gemeen plekje Den Bosch,
Tussen 2 gebouwen waarvan 1 rond, daardoor krijg je op dat pleintje altijd een soort mini tornado :’)

Dan ook nog gladde tegels en dan krijg je dat..

Hoewel ik toch ook stiekem even hard moest lachen :+


Waar is dat in Den Bosch? Ik dacht bij het station ofzo.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:26

Wat erg van die doden inderdaad! Laten we hopen dat het bij die drie mensen blijft.
De storm zou nu wat gaan afnemen zeggen ze..

Hier gelukkig weinig schade, op een muur van de buren na :=
Afbeelding

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:33

Er werd zonet een man geïnterviewd door de NOS op het station en die zat toch op de NS te zeiken! :oo "Ja en het is altijd wel wat bij die NS, paar weken geleden lag ook al alles plat dat is toch niet normaal man"
Zegt die reporter: "Ja maar meneer er liggen allemaal bomen op het spoor he, daar kan de NS ook niks aan doen"
"Ja het is hier toch geen Siberië! Daar rijden die treinen altijd! "
...

Is die man nou zo dom of wat. :+

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:34

topsylover schreef:
Er werd zonet een man geïnterviewd door de NOS op het station en die zat toch op de NS te zeiken! :oo "Ja en het is altijd wel wat bij die NS, paar weken geleden lag ook al alles plat dat is toch niet normaal man"
Zegt die reporter: "Ja maar meneer er liggen allemaal bomen op het spoor he, daar kan de NS ook niks aan doen"
"Ja het is hier toch geen Siberië! Daar rijden die treinen altijd! "
...

Is die man nou zo dom of wat. :+


Ik zag hem ook hahahaha.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:35

Hier in Eindhoven lijkt de wind nu wat afgenomen. Weet iemand of het nu over is,of is dit alleen het oog van de storm?

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:36

och,dat zijn mensen,0.0 inlevingsvermogen,enkel hun doel van de dag is belangrijk.

ik las ook reacties als 'als mensen nu eens al hun oude bomen opruimen,tuinmeubelen vastzetten en speelgoed binnen halen,was er amper schade'

tja....dan heb je toch een groot bord voor je kop lijkt me....

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:36

Mijn broer en ik waren vanmorgen op een bakkie bij mijn ouders, parkeerden op de steeg. Gelukkig stond mijn oldtimer achteraan, maar mijn broer zijn auto heeft ruim 10 dakpannen weggekopt. Wat een rommel, schade en pech!

Maar gelukkig ben ik niet de dame die met kinderwagen en al bijna onder een boom beland (Horst a/d Maas)...

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:37

Hier in Oost Brabant vind ik het eigenlijk wel meevallen.. Tuurlijk, hoop afgewaaide takken en zo, verder een klein boompje om en een plaat van een schuurtje weg bij iemand, verder niets. Wind is hier nu ook niet zo heel hard.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:38

SavannahNx schreef:
topsylover schreef:
Er werd zonet een man geïnterviewd door de NOS op het station en die zat toch op de NS te zeiken! :oo "Ja en het is altijd wel wat bij die NS, paar weken geleden lag ook al alles plat dat is toch niet normaal man"
Zegt die reporter: "Ja maar meneer er liggen allemaal bomen op het spoor he, daar kan de NS ook niks aan doen"
"Ja het is hier toch geen Siberië! Daar rijden die treinen altijd! "
...

Is die man nou zo dom of wat. :+


Ik zag hem ook hahahaha.

mijn mams en ik zaten ook zo van, is die kerel nou echt zo dom :')

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:38

tengeltje11 schreef:
och,dat zijn mensen,0.0 inlevingsvermogen,enkel hun doel van de dag is belangrijk.

ik las ook reacties als 'als mensen nu eens al hun oude bomen opruimen,tuinmeubelen vastzetten en speelgoed binnen halen,was er amper schade'

tja....dan heb je toch een groot bord voor je kop lijkt me....

Dat plastic speelgoed was dan weer net niet het probleem. Die vliegende dakpannen wel. Toch maar eens met de buren praten of ze die wat beter vastzetten ~~}>

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:38

tengeltje11 schreef:
ik las ook reacties als 'als mensen nu eens al hun oude bomen opruimen,tuinmeubelen vastzetten en speelgoed binnen halen,was er amper schade'
Had ik allemaal braaf gedaan, gaat de dressuurspiegel vliegen :(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:40

koeke schreef:
tengeltje11 schreef:
ik las ook reacties als 'als mensen nu eens al hun oude bomen opruimen,tuinmeubelen vastzetten en speelgoed binnen halen,was er amper schade'
Had ik allemaal braaf gedaan, gaat de dressuurspiegel vliegen :(


Spiegel werd op stal vastgebonden ondertussen :')

Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:40